Tým zabývající se tvorbou modifikací "Project Reality", které mají za cíl přiblížit dané FPS co nejvíce realistickému pojetí bitev, vznikl již v červenci 2004, kdy zakladatel s přezdívkou Requiem hledal lidi k tvorbě takové modifikace pro nadcházející Battlefield 2. Tým se tak utvořil a měl možnost plánovat modifikaci ještě před vydáním BF2. Jméno Project Reality mělo být dočasné, ale stihlo se mezi tehdejší komunitou ustálit.
První verze tehdy ještě Mini-Modu (0.1) vyšla 8. července 2005. Verze 1.0 se dočkala vydání 2. 8. 2013 a s verzí 1.3, vydanou 30. května 2015, přešel mod vzhledem k ukončení podpory multiplayeru ze strany vydavatele (EA) na standalone verzi, nevyžadující původní hru.
Tým také pracoval na Project Reality: ARMA 2. Poslední verzi 0.16 vydal 1. března 2013 a rozhodl se přesunout na vývoj modifikace pro pokračování Arma 3, které se právě chystalo na vydání v rámci předběžného přístupu.
Část vývojářů pracujících na Project Reality: BF2 začala vytvářet duchovního nástupce, kterým se má stát samostatná komerční hra Squad. Zformovali tak nové studio pod názvem Offworld Industries.