Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Codebrew Games

Kanada
Založeno 2015
Celé Codebrew představuje kanadský programátor čínského původu jménem Bobby Li. Tvorba her pro něj po několik let byla jen záložní bokovkou, dokud si nevšiml díry na trhu prémiových her pro mobilní zařízení v podobě absence jakékoli stavitelské strategie blízké sérii SimCity, jenž by nebyla protkána mikrotransakcemi. To paradoxně je i případ SimCity: BuildIt (2014) pro iOS a Android od Maxisu. Na mobilních platformách se totiž prosadil „kasinový“ model her coby průběžně monetizovaných služeb a tituly, kde za kompletní zážitek stačí jednorázově zaplatit, tak jsou v zanedbatelné menšině.

Bobby se po pěti menších hrách obsahujících reklamy a nákupy v aplikaci nicméně pustil do vývoje city building simu na tradičním obchodním modelu, který již vydavatelé jako EA nejsou ochotni na telefonech zaštiťovat. Pocket City (2018) se mezi ně zařadilo, přesto uspělo a Li mohl vydat i porty na macOS (2019) a Windows (2022). Bobby při tvorbě Pocket City a pokračování (2023) podrobně blogoval o nových poznatcích a dovednostech, které si během této práce osvojil, přičemž v interview pro TouchArcade mimo jiné uvedl, že chce nadále vytvářet přístupné hry za cenu kelímku kávy.