Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
38 let • učitel na gymnáziu • Opava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

Cities: Skylines

  • PC 60
Zatím asi nejlepší city simulátor této dekády.
Lepší, než SimCity (2015) i než Cities XXL.
Průměrná grafika, simulace města nejspíše dost náročná a tak je zde stejný problém s optimalizací při velkém městě.

Časem hra omrzí, je to furt dokola. Ovšem do té doby na dlouhou dobu zabaví. Obtížnosti lze navolit, což pokládám za velký plus u takovýchto her. Krom SimCity a zmíněného Cities XXL nemá konkurenci, to se dá chápat jako plus i mínus.
Velká moderská komunita tomu dosti přidává, rozhodně se vyplatí pár modíků stáhnout.
Potěší i lidová cena na grey market stránkách (key4you, gamesale), pohybující se okolo 400,- Kč. Takže za ty peníze vzhledem k herní době zcela jistě #worthit.

Pro: základ +30%, originalita +30%, obtížnost +20%, herní doba +20%

Proti: optimalizace -20%, grafika -10%, furt dokola -10%

+9

Dota 2

  • PC 75
Hru hodnotím jak nejvíc subjektivně to jde. Zkuste co nejobjektivněji zhodnotit vaší srdeční záležitost, těžké, že?

Prvního rejpala, který hru podobného žánru (ARTS/MOBA) uvidí, napadne, jak to může být zábava, hrát stále na stejné mapě, se stejným výběrem hrdinů pořád dokola?
Kouzlo je v kombinacích hrdinů, přizpůsobování se každé hře, souhře mezi členy týmu a hlavně přemýšlení, což hry v poslední době příliš nenabízejí.

Strávil jsem u této hry víc, než je zdrávo (počítám i W3 Dotu). Proč ale hodnotím, jak hodnotím?
Komunita je úplně ta nejhorší, na jakou jsem kdy narazil. Můžou za to především Rusové s jejich neschopností domluvit se. Připojují se na Evropské servery i přes to, že mají vyhrazené vlastní. Kolikrát dokáží domrvit a prohrát hru, nebo se odpojit.
Kdyby jen to, zkuste se s nimi domluvit, jen to zkuste! Běžně se dá s kýmkoli hovořit anglicky, ale s Rusy jen těžko.

Špatná komunita znamená špatnou morálku. Je opravdu těžké narazit na člověka, který neoplývá vztekem a nenadává na všechny ostatní. Domluva na public hrách je taky strašná, začíná to již při výběru hrdinů, končí finálním pushem, kdy dva z týmu farmí a zbylí tři se snaží dobýt Ancient.

Je to obrovská škoda a poslední dobou jediný důvod, proč upřednostňuji zapnutí čehokoli jiného, než Doty.
Je třeba dodat, že hráčům s vysokým ratingem se toto stává méně často, mě to však s MMR +/- 4000 potkává v podstatě co druhou hru.

Někdo by mohl namítnout, že když si chci pořádně zahrát, chce to kamarády. No dobře, jenže já si chci zvednout vlastní rating, abych hrál s lepšími. To s kamarády v partě nejde, zvyšuje se skupinový rating.

Jak mám tedy docílit hraní s lepšími hráči v rankedu, když do týmu dostávám imbecily?

Komunita a její nefunkčnost mě tak moc štve, že jsem hře strhl 15%.
Zbytku totiž není co vytknout.

Výběr hrdinů je velice pestrý a každý si může zamilovat toho svého. Pro začátečníky se hodí "lehcí" hrdinové, například Lich nebo Axe. Těm pokročilejším prospěje otestovat si své podpůrné dovednosti na supportech - Crystal Maiden, Witch Doctor. Experty s rychlými prsty zaujme Meepo nebo Invoker. Nakonec ale nezáleží na výběru vlastním, ale na výběru vzhledem k týmu a protivníkům. Uvažovat, co vzít a co ne, zvládnou však jen ti pokročilí a znalí.

Po grafické stránce jde o lehký nadprůměr, nikde se nesetkáte se šíleným kontrastem, nebo nepřehledností. Skupinové boje jsou velice přehledné.
Grafika je temnější, než například u League of Legends.

Zvuky a především hudba je dovedena k dokonalosti, přijde mi, že vývojáři věděli, jak to všechno provést a jak překonat ozvučení původní Doty (W3). Povedlo se jim to. Hudbu si rád poslechnu i mimo hru.

Mám Dotu rád, měnit na jakoukoli jinou MOBA hru, by pro mě bylo utrpením. Proto zůstávám, ať už je komunita jakkoli rozbitá. Nedokážu si představit, že by to bylo u jiných MOBA her jinak. (*kašel* Poláci *kašel*)

Pro: základ +50%, subjektivita +25%, ozvučení +15%, grafika +10%

Proti: komunita -15%, solo ranked -5%, matchmaking -5%

+10

Mafia II

  • PC 70
Z Mafie 2 mám značně rozporuplné pocity.

Před pár lety jsem jedničku dohrál, ale to už je dávno. Proto budu hodnotit hru jako takovou, bez ohledu na předešlý díl.

Co na Mafii 2 obdivuji? Především zpracování příběhu oproti jedničce (finiš dvojky navázaný na jedničku je opravdu geniální).
Také ovládání a hratelnost je na vysoké úrovni, kamera se chová, jak má.

Co na Mafii 2 vadí? V prvé řadě zpracování cest (nevezměte to zle, Empire Bay, jakožto celek, je parádně zpracované).
Cesty jsou často až moc úzké, vývojáři a designéři nejspíše tímto chtěli říct - nepředjíždět, máte kupu času, jezděte podle předpisů.

Když už je doprava tak silnou součástí hry, alespoň ji udělejte pořádně! Přeci nejde, abych 80% celého hraní promrhal ježděním z bodu A (Vitův byt), do bodu B (vyzvednout Joa), do bodu C (udělat prácičku), zpátky do bodu B a A, potom mi v noci, po ulehnutí do postele, zazvoní telefon a já musím to samé udělat znovu.
A ==> C ==> D ===> A

Cestování zabírá skutečně, vzhledem k celkové herní době, většinu času! Až je to neúnosné!
Kdyby jen cestování, ta doprava! Město žije stejně v noci, jako přes den. Dohrát hru by mi trvalo přes dvacet hodin, kdybych dodržoval všechny předpisy, jezdil výhradně na zelenou a nepřekračoval rychlostní limit (který je mimochodem, v celé hře 40 mph).

Jízdní model a hratelnost za volantem také není žádná sláva. Ostré zatáčky jsou nemožné, vždy se dá do něčeho napálit. Ať už je to kontejner, lavičky, telefonní budka nebo další objekty. Nejhorší jsou malé stromy.

Auto totiž v pořádku zbourá lampu, jenže strom o průměru 8 cm už ne.
Ani nemluvím o tom, že prostě NELZE převrátit auto na střechu. Nejde to. Fakt.

Dobře, toť k ježdění. Chápu, že jsem tomu věnoval většinu komentáře, ale prosím, čtěte dále.

Hře nelze vytknout dialogy, ty jsou zkrátka parádní. Vtipem oplývající každý hlavní text, tak to má být!

Udělejte mi vy dva laskavost. Až příště půjdete v přestrojení, vemte si lepší převlek, než ty debilní přilepovací kníry, poznal bych vás kretény na kilometr.
- Henry Tomasino

Ale není všechno zlato, co se třpytí. Každá postava nemá co říct, policejní hlášení se stále dokola opakuje a pomaličku z toho začínám ztrácet hlavu, jak to slyším během hodiny hraní třeba desetkrát. Hodně textu se opakuje. Co s tím? Stačilo by nahrát několik dalších variací na každou situaci.
Hudba v rádiu se taky stále opakuje.

Jedna z dalších skvělých věcí, které nelze hře odepřít = systém krytí a střelba. Až na auto-heal, který mi skutečně vadil a raději bych pevně dány životy, jako tomu bylo v jedničce.

Mám toho na srdci ještě plno, ale pro představu, jak hru vnímám, nejspíše předešlé řádky stačí.

Děkuji za přečtení :-)

Pro: základ +40%,, příběh +20%, dialogy +20%, grafika +10%, obtížnost +5%, střelba a krytí +5%

Proti: jízda autem -5%, opakující se texty -5%, cesty samotné -5%, policie -5%, nejde skákat -5%, dlcs -5%

+14 +18 −4