Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Days Gone

  • PC 65
Velmi nesympatický hrdina s kšiltovkou jak 12-ti letý puboš a po pár hodinách zoufalý příběh kde jsem začal veškeré příběhové animačky překakovat. Škoda. Zpočátku mě hra hodně bavila, ale po více jak deseti hodinách na tu blbou motorku nedostanu ani pitomý blatník? Trapné. Open world?
Ale kdeže. Je to totální tunel a dělat cokoliv mimo hlavního příběhu nemá žádný smysl.
Grafika a animace hezké, o tom žádná, ale zábavnost po pár hodinách šla do kytek.
Zlatý KCD, nebo Horizon. Druhý jmenovaný sice taky neoplývá kdovíjakým příběhem, ale i po 30-ti hodinách ty mechanismy pořád baví. U Days Gone ovšem nastane neskutečná nuda.
Pokud hledáte hru jež opravdu umí vyprávět, pusťte se do Zaklínače 3. Nic lepšího není a tipuju, že ještě pár let nebude. Nazdar
-7 +8 −15

Death Stranding

  • PC --
Toto je opravdu pouze komentář - hodnotit nebudu - nedohrál jsem a rozhodně to nemám v plánu ani v budoucnu.
Death Stranding mě zaujal od prvních zmínek o něm a dost jsem se na něj těšil. Respektive těšil až vyjde na pc. Kojimove Metal Geary jsou totiž mými oblíbenými hrami. MGSV Phantom Pain asi nejvíc. Jenže po vydání DS se objevily recenze jež hru nijak extra nechválily a hodně se psalo o simulátoru chození. Hm.... Vím, že MGSV taky není hrou pro každého, byl jsem tudíž v klidu. Relativně...
Konečně se mě Death Stranding dostal do drápků a užil jsem si cca 15 hodin zábavy. Pak s radostí a ulehčením hru odinstaloval a vrátil se zpět k podruhé rozehranému Kingdom Come.
Ta věc je totiž opravdu simulátorem chůze, proloženou slušně střeleným příběhem jenž je, i na můj sci-fi velmi pozitivní žaludek, nechutnou verzí pejsko-kočičkova dortu. Chození je hodně otravné, naklánění geroje vesměs zbytečné, protože ve většině případů to stejně ustojí sám. Vyjma občasné levo-pravé myši, že. Tam kde je pěší přesun nudou tam je ježdění na trojkolce naprostou katastrofou. Stejný jízdní model pamatuji z osmibitových závodních her. K dalším vozidlům jsem se nedostal, motorka bohatě stačila. Kde je ladnost pohybů a reakcí v MGSV? Tady to totiž vypadá jako hodně ranná alfa verze hry. Tímhle se opravdu trápit nehodlám. Další průser hry je taktéž dost zásadní a to neskutečné množství minianimaček mezi různými akcemi. Ať už je to odevzdávání truhlíků, údržba Sama a podobně. Sice jdou odklepnout, ale musí se to dělat pokaždé. A to nemluvím o hodnocení splněných úkolů. Totální katastrofa - včetně těch trapných lajků. Hnus velebnosti. A já se ptám... Pro koho je hra určena? Dle mého skromného názoru tak maximálně pro děcka do cca 12-ti let. Staršímu bych to doporučil jen v případě potřeby zkazit mu pohled na videohry. Jestli se hry budou vyvýjet tímto směrem tak potěš koště. Zlatý Vávra jenž ví jak má vypadat dospělá hra s fungujícíma mechanikama. V Death Stranding funguje maximálně příběh a to jen jako LSD výlet do světa za zrcadlem.
První spuštění KCD po této hrůze mě utvrdilo v dojmu jaký jsem při hraní DS měl. KCD je prostě hráčská nirvána kde funguje naprosto vše a kde se herní svět chová přesně jak má aby bavil mnoho hodin. DS je jednoduše nudná nervy-drásající sračka. Sorry, můj názor

Pro: částečně příběh, částečně překvapivé momenty v něm

Proti: opěvovaná grafická stránka není o nic hezčí než x-let starý MGSV, hlavní hrdina je hnusný a musíte na něj hledět i ve sprše a na hajzlu (smajlíka se šavlí neumím), a když si sváže vlasy do ocásku tak svému xichtu dá totální korunu, fyzika vozidel katastro

+9 +14 −5

Elite: Dangerous

  • PC 100
Splněný sen milovníků Elite, Freelancera, Privateera a série X. Naprostá svoboda při nastavení ovládání. Nejlepší samozřejmě kombinace HOTAS a klávesnice. Nastavit jde naprosto vše.
Obrovský kus vesmíru - prakticky celá naše galaxie skýtá stovky a stovky hodin objevování a prozkoumávání. Že je z větší části prakticky prázdný? Je to prostě realistické aniž by to bylo na úkor hratelnosti.
Po grafické stránce nejde nic vytknout, hry světla a stínů jsou působivé.
Pravidelné eventy hru oživují a dodávají do universa trochu příběhu.
K dispozici, respektive ke koupi je slušně velký hangár vesmírných plavidel s hodně rozdílnými vlastnostmi. Mimochodem, jedno hezčí než druhé. HUD lodí a vůbec rozhraní je dokonale promyšlené a dostatečně futuristicky vyhlížející.
Momentálně mám za sebou ušmudlaných 120hodin času, takže se nebudu dál rozepisovat a přidám dojmy až po dosažení mety 1000hodin :)
Pak bude koment rozhodně relevantnější. Navíc už včetně Odyssey zřejmě...

Proti: nic

+5 +6 −1

Tormentum - Dark Sorrow

  • PC 90
Po grafické stránce nádherný puzzle počin. Styl hraní podobný hrám od Amanity, ale grafika ještě o kus lepší a stylovější. Logické hádanky nijak těžké, takže je víc času na kochání se, jelikož co obrazovka, to potenciální obraz na zeď. Podobně jsem byl nadšený designem snad jen při hraní prvního Oddworldu. Vysoké hodnocení tudíž hlavně za provedení a zajímavý příběh. Respektive mytologii světa. Nutno taktéž vyzdvihnout hudební podkres jež dodává silné atmosféře další voltíky
+10 +11 −1

EVERSPACE

  • PC 70
Což o to, hra je to po grafické stránce velice hezká a hratelnost báječná. Jenže jde rogue-like a na tom nic zábavného nevidím. Tento styl her nemám ani trochu rád, vyjma Dead Cells. V ní totiž nebeská hratelnost to pravidelné chcípání dostatečně ospravedlňuje.

Pro: Krásná grafická stránka

Proti: rogue-like

+4 +7 −3

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 100
Po Zaklínači 3 už pro mě žádné RPG nebude dost dobré. Vyjma stealth, který mě tady vážně chybí, nemá W3 jednoduše nic na co by se dalo žehrat. Každá sebemenší blbost je tady domyšlená a je vidět, že hru dělali hráči pro hráče.
Dohráno. 174 hodin a zdaleka jsem nevysbíral všechny otazníky na mapě.
Není k tomu moc co říct, všechno už tu napsali přede mnou. Snad jen, že je jde o nejlepší herní příběh co jsem potkal. Tím myslím celou sérii dohromady. Trojka je potom rozhodně nejlepší hra všech dob. Pro mě. Krásný svět, fantasticky vyprávěný příběh a dokonalá hratelnost. Na to jak je hra obrovská tak obsahuje minimální množství chyb. Za těch 170 hodin jsem našel jen dvě místa, kde je chyba v návaznosti textur, po skončení hlavní linie mě chvilku zlobila Klepna na mostech - nechtěla dál dokud jsem nesesedl a nepopošel a hra jako taková spadla do systému tuším jednou jedinkrát. Klobouk dolů páni programátoři.
DLC mají výborné příběhy a bohatě rozšiřují už tak neskutečný svět hry.
Dlužno podotknout, že Skyrim jsem po cca 180 hodinách měl zamořený mody a většinu času jsem se prakticky motal po světě a bavil kravinama. V Zaklínači za 170h jsem prakticky neustále plnil nějaký quest a ani na moment se nenudil. To se o Skyrimu rozhodně říct nedá. Questy jsou naprosto nesrovnatelné co se zábavnosti týče. Dám si pauzu, konečně dorazím Prey, KCD a MGSV a s radostí si tento klenot zopáknu.
Jen mě mrzí, že nemám krabicovou verzi, ale jen GOG. ALe aspoň dostali všechny mé peníze autoři a nikdo jiný. Zaslouží si to velice. Zbývá čekat na Cyberpunk a doufat, že pojede na tom šrotu co mám za stolem.

Pro: obrovský svět, výborně napsané questy a dialogy, fantastická grafika a hratelnost

Proti: díky zábavnosti questů není čas na kochání se krásně vytvořeným světem :D

+28 +29 −1