Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dark Fall: The Journal

  • PC 60
Dark Fall: The Journal mám nainstalovaný již pár let, k jeho hraní jsem se ale dostával v průběhu této doby spíše sporadicky. Oproti nadcházejícím dílům J. Boakese (The Lost Crown a Dark Fall 3) je vidět ještě ne zcela zvládnutý design, který mnohdy nechává hráče v opuštěném prostředí bez pomocné ruky. Takový přístup je legitimní, měl by být však podpořen střídmostí v oblasti na hráče nahrnutých sekundárních informací (tedy „red herringů“).

Prvotina anglického tvůrce však nechává po hotelu u železniční stanice desítky až stovky děj dokreslujících útržků z novin, starým map nebo elektronických záznamů ruchu. V tomto množství se nejeden nesystematicky postupující hráč ztratí. Tedy, toto zmiňuji na prvním místě jako tu nejpodstatnější informaci o The Journal, jelikož dokáže od případného hraní odradit nejsnáze.

Pod porvchem se však nachází poměrně rozsáhlá, technicky bezproblémová adventura z prvního pohledu, kterých není nikdy příliš. Zcela zřetelná inspirace ve dvojici adventur, Morpheus a Zork Nemesis, dává tušit práci s flashbacky a objevování příběhů, nebo lépe osudů, lidí z minulosti. Hororové aspekty nesplní kritéria nastavená v současné době, o to zdařileji však působí několik nadpřirozených momentů v průběhu hry. Na titul vytvořený v Macromedia Flash během roku a půl vše působí profesionálním dojmem, k vizuální stránce není možno nic namítnou (jelikož jde s nadsázkou o fotorealistické rendery) a dabing, zvuky a hudba jsou v daných podmínkách (tedy bez distributora při vývoji) také dostačující.

Dark Fall splňuje všechny předpoklady kvalitní adventury, její nezávislý původ a debutové chyby z ní však dělají nepříliš doporučitelný titul.

Pro: zpracování

Proti: design

+24