Hry od Amanita Design byly vždy krásné, ale nikdy jsem žádnou nedohrál. Asi to bude absencí pořádných herních mechanik a až příliš zlehka a pozvolna prezentovanému příběhu. O to větší je pro mě překvapení, že hned první pokus Amanity o hru v tradičnějším stylu je na tak precizní úrovni.
Creaks jsou puzzle hrou fungující na skoro stejném principu jako ikonický Portal. Tedy jedná se o lineární hru, která hráči předkládá za sebou pospojované scény s rébusy, představuje postupně nové herní mechaniky a občas přihodí nějakou příběhovou sekvenci. A všechno to funguje na jedničku.
Herní mechaniky jsou snadné na pochopení, ale nabízí velký potenciál. Obtížnost graduje velmi hladce, nové mechaniky jsou představované každou chvíli a vše je to prokládáno příběhovými cut-scénami. Nehrozí tu zdlouhavé záseky ani nuda. Spíš naopak, přistihl jsem se o půlnoci říkat si "tak ještě teda jednu scénu a pak už půjdu opravdu spát".
Postupně jsem si zamiloval i všechny rozličné postavy, které se ve hře vyskytují a začal se upřímně zajímat o její příběh. A to všechno beze slov. Doufám, že i další hry Amanity se ponesou v podobném duchu, už teď se jich nemůžu dočkat.
Creaks jsou puzzle hrou fungující na skoro stejném principu jako ikonický Portal. Tedy jedná se o lineární hru, která hráči předkládá za sebou pospojované scény s rébusy, představuje postupně nové herní mechaniky a občas přihodí nějakou příběhovou sekvenci. A všechno to funguje na jedničku.
Herní mechaniky jsou snadné na pochopení, ale nabízí velký potenciál. Obtížnost graduje velmi hladce, nové mechaniky jsou představované každou chvíli a vše je to prokládáno příběhovými cut-scénami. Nehrozí tu zdlouhavé záseky ani nuda. Spíš naopak, přistihl jsem se o půlnoci říkat si "tak ještě teda jednu scénu a pak už půjdu opravdu spát".
Postupně jsem si zamiloval i všechny rozličné postavy, které se ve hře vyskytují a začal se upřímně zajímat o její příběh. A to všechno beze slov. Doufám, že i další hry Amanity se ponesou v podobném duchu, už teď se jich nemůžu dočkat.
Pro: nádherně zpracovaná hra, chytré mechaniky, správně gradující obtížnost