Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Commandos 2: Men of Courage

  • PC 85
Commandos 2: Men of Courage je přímým pokračováním úspěšné série taktických strategií od španělského studia Pyro Studios. Navazuje na předchozí díly svou izometrickou perspektivou, realistickým zpracováním druhé světové války a důrazem na stealth přístup. Hra si ponechává základní koncept – ovládat malý tým elitních vojáků, kteří plní nebezpečné mise hluboko v týlu nepřítele – a dále ho rozvíjí do větší hloubky a komplexnosti.

Oproti předchozím dílům přináší Commandos 2 výrazné inovace. Hratelnost je plynulejší a variabilnější – hráči mohou využívat interiéry budov, potápět se pod vodu, ovládat vozidla nebo ukrást nepřátelské uniformy. Grafika přešla na plně 3D prostředí s možností otáčení kamery, což zvyšuje strategické možnosti. Tým byl rozšířen o nové postavy - například zlodějského psovoda "Lupina", který dokáže lézt po stěnách a krást bez povšimnutí, čímž přibyly nové taktické možnosti. Natasha, se kterou jsme se setkali už v předešlém Beyond the Call of Duty, pro změnu velice snadno odvede pozornost důstojníků, aby ostatní pronikli na přísně střežená místa.

Atmosféra hry je velmi silná – autentická hudba, dabing a detailní prostředí navozují pocit napětí a realismu. Hra obsahuje 10 rozsáhlých misí odehrávajících se například v Norsku, Barmě, na ostrovech v Tichomoří, v Itálii nebo v Paříži. Každá mise má unikátní cíle a vizuální styl – například v jedné zachraňujete zajatce z japonského tábora, v jiné sabotujete německou ponorkovou základnu. Oproti předešlým dílům se Commandos 2 výrazně zlepšilo v rozmanitosti prostředí, propracovanosti úkolů a svobodě volby postupu.

Negativa hry spočívají především ve složitějším ovládání, které může být pro nováčky matoucí, a místy zdlouhavých misích, jež vyžadují opakované pokusy. Hra posunula sérii vpřed technologicky i herně, ale občas trpí neintuitivním uživatelským rozhraním a zastaralými mechanikami umělé inteligence. V kontextu doby vydání (2001) však šlo o špičku v žánru a dodnes má své věrné fanoušky.

Pro: přechod na 3D prostředí, interiér budov, potápění do hloubky, rozmanité mise, vojáci se mohou převlékat a částečně se maskovat, více druhů nepřátel, pěstní souboje

Proti: nižší obtížnost, nerealistická AI, omezenost volby

+13