Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam • 36 let • London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Prince of Persia: The Forgotten Sands

  • PC 65
Jakožto fanoušek původní trilogie jsem se těšil na rozvití příběhu mezi jedničkou a dvojkou. No...nevím, co jsem čekal. Před těžkým zklamáním hru zachránili občas libové novinky. Hlavním kamenem úrazu, je dnes už zastaralý koncept hry, na což hra doplácí v největší míře. Již tu byl v roce 2003 a 3 stejné hry v tomto duchu už každému stačili.

Hra nemůže konkurovat "novému" pojetí mlátiček jako Enslaved či Castlevanie. Autoři vsadili na ověřený a zajetý systém, ale věděli, že jen tak jim to neprojde, proto do hry přidali několik zajimavých a taky ne zcela cool novinek. Ty pro mne ne zcela boží si vypujčili od svých kolegů a třeba inspirace God of War III je zcela patrná(největší kopie je přeskakování na ptácích-harpie:) ne, že by to nefungovalo, ale tohle sme viděli tu, tohle zas onde, takže člověk z toho odvařený není. Co se mi ovšem moc líbilo, byla schopnost zastavovat vodu a obnovovat staré části našeho koridoru. Člověk si užije hodně zajímavých momentů, ač to mohlo být 2x tak čupr, to nejepičtější má být slajd z točitého schodiště? Really? Ty schopnosti se dali spojit do lepších "svazků" :).

Když jsem hru zapnul, byl sem v šoku a myslel si, že autoři si ze mne dělají srandu. Měl sem pocit, že jsem si zapl ňákého staršího PoPa, absolutně žádná změna. OMG! Grafika? OMG! Dyť je rok 2010!!! První třetinu hry, kdy nemá hráč žádné schopnosti a je to "obyčejný" PoP, tak to byla strašlivá nuda! Měl jsem chuť disk zahodit. Naštěstí přišlo povedené zastavování vody a konečně to začlo být trochu intenzivnější a dynamičtější. Souboje jsou děsná nuda. Sekání je omezeno na jedno tlačítko a to už dnes opravdu nestačí. Dlouho sem se srovnával s tím, že ve hře není mé oblíbené krytí. To sem si dycky v soubojích vychutnával. Bohužel. Takže se souboje omezí pouze na neustálé kutálení se. Bylo celkem fajn, že souboje se alespoň povznesli na boj s velkou skupinou nepřátel, jenže ti jsou strašně tupí a pomalí. Tím i narážím na jednoduchost a triviálnost celé hry. Není to žádná výzva. Souboje jsou samy o sobě jednoduché, navíc přibily schpnosti, kterým dáte písečňákům pěkně na řiť. Ač stačil jen vír a zmražování a mohl jsem se s druhým prstem šťourat v nose...Finální boss? Pche :D jen repetivní otročina. Tohle není Dahaka, kde sem nechal veškeré mé nervy.(Pro mne nejtěžší boss s kterým jsem se kdy setkal ve hrách, samozřejmě na nejtěžší obtížnost, Kayleena byl vklidu) Už samotná "akrobacie" není výzva:(. Na nový "move set" sem si zvykal dlouho a bylo mi smutno, že 3x něco zmáčknu a sem nahoře. Pasti stále stejné, tady nebyl ani prostor pro chyby, bez nápadu. Jen zdlouhavé repetivní chvíle. Tady sem si mohl zoufat, že princ je tak blbý a před okrajem zastaví, což vedlo , že mě praštila houpající se kláda. :X Kde jsou ty časy, kdy přepadl a utomaticky se chytl... bylo peklo si zvykat na tyhle nové manýry.

Nervy jsem ztrácel klasicky z přihlouplé kamery a stím spojené ovládání, které pokaždé dělalo něco jiného a v jiných směrech. Je fajn, že u pák stačí stisknout tlačitko, princ se automaticky přiblíží a chytne. Ovšem to točení ani v PoPech tak dementní nebylo. Například 2 otočky uděla ok a 3ti točí naopak, to byla očista :X. Hádanky bych nebral jako hádanky, spíše další otročina s něčím točit...tam k myšlení teda moc nebylo.

A ten příběh, co mne tak zajímal? Nastavovaná nudná kaše, bratr je navíc pěkný vůl, bez kterého by byl o5 klid, je to v podstatě samostatná odbočka s úplně jiným princem...Prince of Persia: Warrior Within zkrátka nic nepřekoná v příběhu, hratelnosti, hudbě a stylizaci. Proto by Ubi nemělo PoPa už nadále znásilňovat a posunout se dál a hlavně na nový engine OMG!

Pro: pár světlých momentů, zastavování vody, obnovování zničených částí, vír

Proti: zastaralý koncept, grafika/engine!,kamera, JEDNODUCHOST,příběh,začátek,nové pohyby,absence KRYTÍ

+15