Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Prince of Persia: The Forgotten Sands

Prince of Persia: Zapomenuté Písky

71
89 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.05.2010 PS3X360
11.06.2010 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.ubisoft.com/en-GB/game/prince-o…
Prince of Persia: The Forgotten Sands je dalším dílem jak celé série Prince of Persia, tak i druhou kapitolou hry Prince of Persia: The Sands of Time. Hra se tedy odehrává v jakési pauze mezi díly The Sands of Time a Warrior Within a vypráví o princově přeměně na krvelačného válečníka. Na začátku hry přijíždí princ při své výpravě do Azadu do království svého staršího bratra Malika, aby nasbíral nějaké zkušenosti. Malikovo království je ale obléháno armádou nepřátelských vojsk a princ se rozhodne použít sílu prastarých písků. Ta sice nepřátele zažehná, ale s nimi i spojence, a tak začíná princovo dobrodružství plné boje s obrovskými skupinami nepřátel.

Nový díl samozřejmě kromě nové grafiky a příběhu doznal i změnám v hratelnosti. Souboje s nepřáteli jsou obohaceny o nové akrobatické kousky, dále budete mít nově možnost ovládat i živly jako je voda, kterou budete moci změnit v pevnou hmotu. To vám pomůže například při šplhání.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Vydání Forgotten Sands bylo pro mě překvapením. Oproti rebootu z roku 2008 to byl nepochopitelný krok zpátky k původní trilogii, ale o to víc jsem byl překvapen, jak vlastně hra působí svěže a zábavně.

Příběh je i tentokrát spíše klasický (záchrana bratra, potažmo celého království), ale pro potřeby hry postačí. Hratelnost je stejná jako u všech ostatních dílů. Přehopsat pár plošinek, sejmout pár monster, sundat bosse a to samé až do konce. Však to znáte.

Hra je však, jak je v současnosti zvykem, notně zjednodušená. Obtížnost je oproti trilogii úplně někde jinde, ale že by mi to vadilo, to se opravdu říci nedá. V pozdějších fázích hry princ dostane do ruky různé speciální schopnosti, které v poslední třetině tvůrci velmi intenzivně snaží kombinovat, což by bez jistých kompromisů v ovládání nešlo moc dobře umačkat. Hraní jde velmi příjemně od ruky, nikde jsem se dlouho nezdržoval a nechal se unášet dynamickou akrobacii a souboji s hordami písečných monster. Souboje jsou tentokrát hodně jednoduché, veskrze jde jen o tom mačkat tlačítko a vyhýbat se útokům. Díky výborné fyzice a velkých hordám nepřátel mě ale souboje bavily z celé série asi nejvíce. Nefrustrují, ale baví a tak to má být, leč někdy mi princ připadal spíš jako terminátor, než živá smrtelná bytost.

Grafika je jedním slovem výborná, je příjemně ostrá a na hardware hodně nenáročná. Po stránce fyziky je to parádně rozhýbané, s kamerou jsem rovněž problémy nezaznamenal. Technicky nemám vůbec co vytknout.

Doporučuju hrát hru v původní verzi, český dabing je příšerný, špatně synchronizovaný a samotný princ zní jako namyšlenej debil.

Pro: grafika, pohyby a animace celkově, tempo hry, fyzika, závěrečný boj s bossem

Proti: český dabing, krátkost, klišé příběh, přeci jen trochu vaření z vody

+16+16 / 0
  • PC 50
Sága pokračuje...bohužel...

Jak mám tu původní písečnou trilogii rád, tak mi Zapomenuté Písky přišly už od oznámení naprosto zbytečné. Jaké však bylo mé nekonečné překvapení při zjištění, že je ta hra ještě mnohem zbytečnější, než se prezentovala.

Tvůrci kladli důraz na to, že se hra odehrává mezi prvním a druhým dílem. Budeme tedy svědky zrození Dahaky, Strážce Času, která chce zabitím našeho Prince dosáhnout nastolení pořádku. Princ však svému osudu uniká, čím dál víc ale upadá do zoufalství, jelikož Dahaka je vždy jen o krok za ním. Z mladého hejska se tak postupně stává nemilosrdný válečník, který je pro svůj život ochotný udělat cokoliv. Pěkný, co? Škoda, že nic z toho tam není. Místo toho dostaneme nudnou variaci na první díl, kde písečná armáda (která s Písky Času nemá nic společného btw) ovládne království Princova bratra (o kterém nikdo v životě neslyšel btw) a Princ to musí zase celé vyřešit. Mohlo se to odehrávat před prvním dílem, mohlo se to odehrávat po třetím díle, s trochou představivosti se to mohlo odehrávat i během prvního dílu, ale nejlepší by bylo, kdyby se to neodehrávalo vůbec. Jak říkám, ještě zbytečnější, než jsem čekal.

Tak jo, příběh o ničem, ale co soubojový systém, o kterém jsem ve dvojce tak básnil? Že díky kombům a akrobacii to není jenom o bezduchém "drcení" levého tlačítka? Tak ty komba a akrobacii v soubojích vzali a nechali tam jenom to "drcení" levého tlačítka. Takhle se dělají hry!

Jediné plus vidím v přeskakování plošinek, kdy bylo třeba správně časovat skoky, zastavovat čas a tak. To mě jako jediné docela bavilo, ale ani tohle není bez ztráty kytičky. Samotná animace totiž často působí hrozně prkenně a nepřirozeně, což je zarážející o to víc, že o dva roky starší Assassins Creed a ani starší Princové podobným problémem netrpěly. + Princ je v nové grafice vážně ošklivý.

Shrnutí:
Jako takhle: hrát se to dá, ale je to zbytečná nuda. Jde z toho cítit kalkul. "Jo, lidi měli rádi Písečnou trilogii, tak jim dáme 1,5tý díl, který v rámci série ani nedává moc smysl." Naštěstí byli tvůrci natolik prozřetelní, že hru pojmenovali Zapomenuté Písky. Nic jiného než zapomnění si totiž nezaslouží.

Komenty k ostatním dílům:
Prince of Persia: The Sands of Time
Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: The Two Thrones
+15+15 / 0
  • PC 65
Jakožto fanoušek původní trilogie jsem se těšil na rozvití příběhu mezi jedničkou a dvojkou. No...nevím, co jsem čekal. Před těžkým zklamáním hru zachránili občas libové novinky. Hlavním kamenem úrazu, je dnes už zastaralý koncept hry, na což hra doplácí v největší míře. Již tu byl v roce 2003 a 3 stejné hry v tomto duchu už každému stačili.

Hra nemůže konkurovat "novému" pojetí mlátiček jako Enslaved či Castlevanie. Autoři vsadili na ověřený a zajetý systém, ale věděli, že jen tak jim to neprojde, proto do hry přidali několik zajimavých a taky ne zcela cool novinek. Ty pro mne ne zcela boží si vypujčili od svých kolegů a třeba inspirace God of War III je zcela patrná(největší kopie je přeskakování na ptácích-harpie:) ne, že by to nefungovalo, ale tohle sme viděli tu, tohle zas onde, takže člověk z toho odvařený není. Co se mi ovšem moc líbilo, byla schopnost zastavovat vodu a obnovovat staré části našeho koridoru. Člověk si užije hodně zajímavých momentů, ač to mohlo být 2x tak čupr, to nejepičtější má být slajd z točitého schodiště? Really? Ty schopnosti se dali spojit do lepších "svazků" :).

Když jsem hru zapnul, byl sem v šoku a myslel si, že autoři si ze mne dělají srandu. Měl sem pocit, že jsem si zapl ňákého staršího PoPa, absolutně žádná změna. OMG! Grafika? OMG! Dyť je rok 2010!!! První třetinu hry, kdy nemá hráč žádné schopnosti a je to "obyčejný" PoP, tak to byla strašlivá nuda! Měl jsem chuť disk zahodit. Naštěstí přišlo povedené zastavování vody a konečně to začlo být trochu intenzivnější a dynamičtější. Souboje jsou děsná nuda. Sekání je omezeno na jedno tlačítko a to už dnes opravdu nestačí. Dlouho sem se srovnával s tím, že ve hře není mé oblíbené krytí. To sem si dycky v soubojích vychutnával. Bohužel. Takže se souboje omezí pouze na neustálé kutálení se. Bylo celkem fajn, že souboje se alespoň povznesli na boj s velkou skupinou nepřátel, jenže ti jsou strašně tupí a pomalí. Tím i narážím na jednoduchost a triviálnost celé hry. Není to žádná výzva. Souboje jsou samy o sobě jednoduché, navíc přibily schpnosti, kterým dáte písečňákům pěkně na řiť. Ač stačil jen vír a zmražování a mohl jsem se s druhým prstem šťourat v nose...Finální boss? Pche :D jen repetivní otročina. Tohle není Dahaka, kde sem nechal veškeré mé nervy.(Pro mne nejtěžší boss s kterým jsem se kdy setkal ve hrách, samozřejmě na nejtěžší obtížnost, Kayleena byl vklidu) Už samotná "akrobacie" není výzva:(. Na nový "move set" sem si zvykal dlouho a bylo mi smutno, že 3x něco zmáčknu a sem nahoře. Pasti stále stejné, tady nebyl ani prostor pro chyby, bez nápadu. Jen zdlouhavé repetivní chvíle. Tady sem si mohl zoufat, že princ je tak blbý a před okrajem zastaví, což vedlo , že mě praštila houpající se kláda. :X Kde jsou ty časy, kdy přepadl a utomaticky se chytl... bylo peklo si zvykat na tyhle nové manýry.

Nervy jsem ztrácel klasicky z přihlouplé kamery a stím spojené ovládání, které pokaždé dělalo něco jiného a v jiných směrech. Je fajn, že u pák stačí stisknout tlačitko, princ se automaticky přiblíží a chytne. Ovšem to točení ani v PoPech tak dementní nebylo. Například 2 otočky uděla ok a 3ti točí naopak, to byla očista :X. Hádanky bych nebral jako hádanky, spíše další otročina s něčím točit...tam k myšlení teda moc nebylo.

A ten příběh, co mne tak zajímal? Nastavovaná nudná kaše, bratr je navíc pěkný vůl, bez kterého by byl o5 klid, je to v podstatě samostatná odbočka s úplně jiným princem...Prince of Persia: Warrior Within zkrátka nic nepřekoná v příběhu, hratelnosti, hudbě a stylizaci. Proto by Ubi nemělo PoPa už nadále znásilňovat a posunout se dál a hlavně na nový engine OMG!

Pro: pár světlých momentů, zastavování vody, obnovování zničených částí, vír

Proti: zastaralý koncept, grafika/engine!,kamera, JEDNODUCHOST,příběh,začátek,nové pohyby,absence KRYTÍ

+12+12 / 0
  • PC 80
Ač se to může vzhledem k množství výtek jež ke hře mám zvláštní tak je pro mě POP Forgotten Sands asi nejlepší skákačka jakou jsem kdy hrál,prostředí příběh a souboje byli pravda vcelku nezajímavé-neoriginální, ale samotné skákací části,jež jsou ve skákačkách/POP hrách tím nejdůležitějším aspektem, byly zpracovány naprosto parádně a to především díky nutnosti využívání všemožných schopností jako zmrazování vodních sloupů,zastavování času apod.Hře bych nejprve vytkl to, že důvodem jejího vzniku byla patrně pouze premiéra stejnojméného filmu od Jerryho Bruckheimera na jejímž úspěchu (který ale stejnak nepřišel) se chtěla hra svézt ,mezi problémy jež Forgotten sands má je pro mě tedy například. nemastný neslaný příběh, jež by se měl údajně odehrávat mezi prvním a druhým dílem pískové trilogie,celé toto příběhové zasazení však působí nepatřičně a divně.Další slabina hry se týká jejího zasazení ,vzhled a atmosféra prostředí působí dojmem recyklace již mnoho let staré Prince of Persia Sands of time a to až do takové míry že jsem měl chvilkami pocit jako bych spíše než pokračování hrál jakýsi remake výše zmíněné hry.Přesto však hru z oblasti šedi a průměru kam by jinak vzhledem ke kvalitě zpracování mnoha jejích herních prvků spadala vytahují neuvěřitelně zábavné a svižné skákací pasáže a mechanizmy díky nimž jsem se u hry bavil tak jako ještě v žádné jiné skákčce v minulosti.

Pro: Skákací pasáže , využívání schopností jako zmrazování vody apod.

Proti: Příběh , absence nějaké originality , do značné míry recyklace předchozích dílů , průmerné zpracování soubojů

+11+11 / 0
  • PC 40
Ehm, dovolte se mi k této hře vyjádřit zcela upřímně, jak jsem toto rádoby pokračování původní trilogie vnímal já a bez nějakých ''profi'' norem, podle kterých by se měla každá hra hodnotit. Tohle má být ten onen slavný, právoplatný a nejnovější nástupce či reboot původní trilogie? To jako vážně? Může to vypadat jako Princ, mít stejnou tématiku jako Princ i hlas stejný jako Princ (aspoň teda v CZ lokalizaci) ale tento díl se ani zdaleka nepodobá původní trilogii. A proč? Tak vezmeme to hezky popořadě:

Příběh:
Když jsem slyšel, že se tento nejnovější díl bude odehrávat v časovém rozmezí prvního a druhého dílu, tak jsem si řekl, že by to mohlo lecos vysvětlit a odpovědět na pár otázek. Např. jak přesně se Princovi nalepila na paty Dahaka. A plus by to mohla být nějaká pěkná změna po několika vydaných Assassinech po sobě a na onen díl jsem se těšil. Ale jak strašně jsem se ve hře zmílil a hnedka v úvodu hry jsem si řekl, že takové uvítání do hry zde už bylo 3x. Přesněji mám na mysli uvodní bitvu, která už zde byla za Sands of Time a poté i za Two Thrones, akorát se prohodily strany vítěze a poraženého a pokud bych ještě připočetl tu mini bitvu na lodi ve Warrior Within. Působilo to na mě (a ne jen mě, protože už to kdysi někdo prohlásil předemnou), že úvod spíše vypadá jako boj o Středozem z Pána Prstenů. No nic po nudném úvodu a vypuštění písečného balastu do ovzduší jsem konečně očekával nástup hlavního záporaka. Ať už nějakého nástupce Vezíra nebo samotnou Dahaku. Ale kdeže. Sice se objevil, ale až později ale byl to úplně někdo jiný, než jsem původně očekával. Někdo kdo mi v této hře už neseděl od začátku a nikdy o něm v trilogii nebyla žádná zmínka o jeho existenci. Princův bratr, který se o něco později promění v onu písečnou obludu.

Hratelnost:
Oceňuji snahu pánů tvůrců zjednodušit ovladání a eliminovat konzoloidní prvky původní trilogie, ale bylo opravdu nutné to ''okleštit'' až tak moc!? Kde se sakra poděla Princova bojová komba, na které byl každý pařan původní trilogie už zvyklý a co teprve akrobatické prvky? Vše, co z akrobatických kousků zbylo už je jen skok, horizontální a vertikální běh po zdi s nemožností oných prvků využit v boji ve svůj (Princův) prospěch a to je asi tak všechno. Dále zbylo jen tupé sekání do hordy nepřátel, které se nemáte ani jak ubránit, protože původní blokování útoků s následujícím kontra útokem z původní trilogie je taky pryč. Takže v pozdější pasáži tato hra byla pro mě zcela nehratelná. Nový systém vylepšování Princových schopností už byl pro mě vážně čárou přes rozpočet. Z Prince se nám stává Pohádka tisíce a jedné noci, kdy se Princovi jistý džin v ženské podobě rozhodne pomoci s bojem proti zlu, které se svým bratrem vypustil a propůjčí mu moc k prastarým schopnostem, které mu mají boj zjednodušit. Nápad by to nebyl špatný, kdyby těch schopností bylo více a kdyby se ony schopnosti vylepšovaly postupně průchodem hrou stejně, jako v původní trilogii a ne že se na tuto schopnost s Princem ''vylevelujete'' a schopnost si vylepšíte ručně. RPG prvky prosím do Prince necpěte ju? Kazí to jak pověst předešlých dílů. I když neříkám, že všechny schopnosti v této hře jsou na jedno brdo. Třeba takové zmražení tekoucí vody jsem vítal s otevřenou náručí s možností po ni šplhat či se zhoupnout na plošinku opodál. Ale to bylo asi jediné, co jsem uvítal.

Grafika:
Grafické zpracování hry na dobu, kdy vyšla není špatné a od původní trilogie je to docela skok dopředu, i když se mohli s tou grafikou páni tvůrci poprat trochu víc. Ale na druhou stranu těžko jsem si zvykal na tu grafiku, protože jsem z Prince zvyklý na takovou tu grafiku ala rok 2003 - 2005. Když, ale pustím tento díl, tak v tom už prostě nevidím Prince, ale patlaninu kříženou s grafikou Assassin's Creed. Respektive samotná hra na Assassina tak trochu odkazuje možností si v menu zvolit model postavičky Ezia Auditore a ne jen ho. Prostě celý Assasin se musí vetřít všude a to je to, co mě taky trošku štve. Herní model Prince na mě osobně působí takovým divným dojmem a prostě už to není on, protože v původní trilogii měl ten svůj ksicht ve všech dílech stejný. Alespoň ve Warrior Within a Two Thrones. V Sands of Time ho měl ještě takový dětský ale pořád v každém díle trilogie se podobá stejné předloze.

Závěr:
Ve finálním verdiktu ještě podotknu to, že hra asi hodně čerpala z filmové předlohy, vydanou stejného roku a je to vidět, takže se pak ani nedivím, že hra je taková, jaká je i když se mi filmová předloha sama o sobě líbila. No závěrem jen ještě řeknu, že u mě je tato hra zcela odepsaná, nepovažuji ji za právoplatné pokračování nebo reboot staré dobré klasiky, která měla kdy možnost se na herní scéně ukázat. Toho komixového Prince bych ještě rozdýchal, ale tenhle díl doklepal poslední hřebíček rakve této legendy. Takhle se to opravdu páni tvůrci nedělá.

Pro: Snaha udělat nějaké pokračování původní trilogie, možnost zmrazit vodu, grafika na svou dobu není tak zlá i když by mohla být lepší.

Proti: Okleštěnost a totální absence bojových kombinací a akrobatických kousků, RPG prvky ve stylu levelování svých schopností, vtíravé odkazy na Assasinské série v podobě grafického zpracování a jistou věcí v menu hry.

+11+12 / -1