Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam • 36 let • London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Mirror's Edge

  • PC 50
Víte co? Pojďme udělat hru se zajímavým nápadem, která bude sice kopírovat hry jiné, ale to nevadí, půjdeme na to od lesa...uděláme z toho hopsací FPS!

NJN...MiE...konečně jsem s k němu dostal. Po BioShock další z těch nových, "dospělejších" her. Zatím je tedy moc nepobírám, pořád nechápu, proč je kolem nich takový humbuk, když nepřekonávají hry staré 5let dozadu. Odpovím si sám -peníze, ty jsou opravdu všude. Uděláme hře nechutnou reklamní kampaň, vyhypujeme ji do maxiálních otáček a hra se bude prodávat sama....jsme EA, ti nejlepší a každy rok budeme vydávat další díl.



Ach, jak já kategoricky nesnáším EA!:( , no nic, tak ke hře.

Hodně mne překvapilo, když jsem si četl zdejší diskuzi z ledna 09, kde jsem psal o svých zkušenostech z hraní a musím říct, že názor je téměř identický. Hlavně mne šokovalo, že hru jsem charakterizoval nyní úplně stejným slovem jako před rokem - STERILNÍ - tadle hra je šíleně sterilní.

Již tu nebudu znovu rozepisovat, jak je tato hra totálně mimo, co se fyziky a dalších věcí týká = opravdu nereálná. Nereálné souboje - což bych přežíl, ale ty totálně nereálné skoky a přeskoky, to jsem vydýchával dost dlouho. Což je ovšem záležitost ledna, nynější hrání jsem to házel za hlavu.

Již před vydáním a zvláště po prvním videu jsem v tom viděl akorát přiživení se na sérii Prince of Persia a neviděl jsem nic spektakulárně bombasticky kulervoucního, co tu ještě nebylo. Jen všechny ingredience v jednom FPS kotli. Proto jsem, jako obvykle, přistupoval k tomuto jako k dalším HYPE hrám - neměknu po každém obrázku, videu. Názor jsem chtěl nechat až po zahrání. Hra ovšem zůstala ještě za mým očekáváním. Tato hra měla ovšem relativně velký potenciál. Bohužel nezdařilo se po všech stránkách...jen mne mrzí, že to byli právě DICE, kteří mají za sebou něco tak dobrého jako BF: Bad Company.

Vrátil bych se ke slovu "STERILNÍ", což se dá na hru použít v hodně ohledech, ale nejvíce mi vadila sterilnost prostředí. Hráč by se měl cítit, že je v "realitě"(přibližovat se....to mají ovšem hry ještě pár let co dělat.) a né opak. Jediné, co ve hře "žilo" byli krysy a holubi. To bylo totálně na hlavu padlé - prolézám různé kanceláře, chodby, ulice(jeden výhled, jak chodí po náměstí-wtf?),metro(ač neustále jezdilo:D) atd. a nikdo nikde. Vůbec celé město bylo uplně mrtvé. K tomu všemu přispívá totálně ujetá stylizace(věc vkusu, mě se to tedy nelíbí) - co to má být za barvy? Takové správně homosex...to moc nepomáhá atmosféře, když je to samá modrá, červená, žlutá, oranžová,atd(samozřejmě ulehčení pro programátory) a hlavně BÍLÁ! Na bílé je přeci zákonitě vidět všechen bordel - tady je celé město sterilní, vymáchané v SAVU - asi drží "Režim" všechny ty lidi doma a přes noc pucují leštěnkou mrakodrapy. A nejvíc WTF jsou ty bíle stromy a keříky! To je už jako trochu moc...

Připadal jsem si jako králík v kolečku, ani pořadně nevíte co máte dělat - jen že někam se má dojít. Kdyby tam byla například mapa a označeno kam se má jít, ale tady prostě existuje jedna cesta. Né jsou tam alternativy! Blablabla, jen PR kecy, stejně je to obyčejný koridor a hraje si to na bůhví co...Náplň misí: běž a běž a skač a skač - toť celá hra, nic jiného se neděje. A iritovalo mne, že o mne policie hned a pořád věděla, o každém kroku. Neustálé úprky před policií. Není ani chvíli čas se kouknout po okolí. Líbilo se mi akorátchase a boj za "tajemným vrahem" ač bylo od začátku jasné, že to je zrádná Cel. Jinak to samé pořád dokola, tudíž stereotyp se dostaví brzo a hra začne nudit.

Kdyby to aspoň zachraňoval gameplay. jenže ten je leda frustruící. Jednotlivé principy, mne neuvěřitelně provokovaly, protože zkrátka nebyly udělány dobře. Kolikrát jsem vzpomínal na super ovládání z PoPů(vzhledem k MiE). Kolikrát jsem zařval:"Ty krávo", njn když si skáče jinam/jinak a vůbec to nefunguje, tak jak by mělo :D. Už ze samotného feelu jsem nebyl unešen ani před rokem. Což je škoda. Měl bych toho tolik, jak by se to dalo udělat-jinak a lépe. S dechem,zraněníma,zlomeninama a spoustu blbůstek, které by hru aspoň trochu přiblížili opravdovému prožitku. Njn dyť stačí, že se nám holka nezadýchává, fyzičku má jak 10atletů, síly jako Mark Henry a vůbec nevadí, že skočím 50m dolů a zachráním to kotoulem a sem v pořádku. Pořád jsem čekal, že Faith je nějaký geneticky výtvor či kyborg. Aspoň bych měl klid.

Co nezachraňuje gameplay, tam pomůže špičkový příběh.....hum, tady zase krok vedle. Jednoduchý a nic neříkající a hlavně úplně špatně pojaté vyprávění. Námět byl dobrý(doba, prostředí) ovšem realizace? Nezajímavé, nudné. Zamrzí nulové vedlejší postavy! To už sem se spíše skamarádil s těmi holuby a krysami....vždyť se Cel to měli spojit maximálně, běhat spolu, plnit různé úkoly, interakce, kámošky ja cyp - potom by měl ten jeden moment alespoň něco do sebe. Cel byla prostě "neznámá" runnerka, jako všechny bezvýznamné vedlejší osoby, kterým se nevěnovala pozornost. A kdo byla Faith? Kdo ví. Hráči má hl.hrdina hlavně přirůst k srdci...čím má zaujmout absolutně nezajímavá cácorka???.....tak to bude ženská a bude to asiatka, to hráče tak zaujme, že neuvidí balast kolem sebe. Příběh a postavy tady mohli být parádní a mohlo to tolik zachránit....

Souboje-prvních pár se zdá být vše strašně cool, pak je to jen nuda - neustále to samé, ty samé animace, ty samé pohyby, ty samé chmaty. Naše superžena všechny stejně přemůže......zbraně byly vymodelovány nepěkně. Jediné +, že se se zbraní nedalo běhat a taky,že stačí pár kulek a je po vás. Checkpointy rozmístěny daleko od sebe, abych si to několikrát mohl proběhnout znova a znova. Bez uložení pozice, takže při vypnutí značná část znova. Ještě bych přidal pitomou AI v mnoha ohledech.

Pěkné rozmazávání - když jsem na rouře, zrak se soustředí na trubku a zbytek je mázlý....Na mém dědovi hrajela přijatelně! Výborná optimalizace pánové ;).

KONEC - no tak to překonává i Bioshock! To jako mysleli vážně, sem si myslel, že si dělají pr**l!!!banda týpků s bouchačkama....ignoruju je, rozběhnu se, skočím na tyčku skopnu týpka, pak pár nesmyslných věcí pro efekt a konec:D a kde je to komando?a vůbec...zkoušel jsem pár možností a nejde nikde se schovat, hra vás hned zabije:D, je tam hodně absurdních věcí, ale škoda se rozepisovat... a navíc je tam jediné ingame video! :D.


DICE si zkrátka vzalo moc velké sousto, na takovém projektu se zkrátka má dělat dlouho, né několik měsíců. Nepovedlo se zhola nic...pod rouškou HYPEu vidím hodně průměrnou hru. jediné na co se opravdu těším od EA z roku 08 je Dead Space, který podle mě tou špatnou hrou nebude, ale kdo ví....

Bioshock rozhodně lepší, za mne 52%.

Pro: máznutí :), optimalizace ;)

Proti: sterilnost,prostředí,stylizace,příběh,postavy,Faith,feel,gameplay,náplň "misí"AI,checkpointy, atd

+1 +15 −14