Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Juarez: Bound In Blood

  • PC 85
Call of Juarez vypadá neskutečně krásně, hlavně co se týče lesů. Prostě krásně. Tak krásně, že vždycky když projíždím zelenější krajinou, zapomenu na chyby, které tahle hra má.

Po úvodu z občanské války ála Call of Duty, který vás celkem elegantně seznámí s herními mechanismy (ovládání je na rozdíl od jedničky perfektně vyladěné a nesežere půlku klávesnice) se začne odvíjet příběh, jehož kostru už pozorní hráči prvního dílu znají a na který první díl výtečně navazuje (pokud to nevíte, dvojka je prequel.) Nečekal jsem to, ale až na pár nepodstatných detailů do sebe reálie obou dílů zapadají perfektně. Samostatně ovšem jde "jen" o celkem průměrnou westernovou story, což při úrovni aktivity herních vývojářů na poli westernů vlastně vůbec nevadí.

Hratelnost se může chlubit řadou originálních a dobře zapracovaných herních prvků a většinu času vše dobře odsýpá, ale bohužel se najdou i výjimky. Za všechny bych jmenoval odrážení jezdců z vnitřku jedoucího kočáru, na které dojde už poměrně brzo ve hře a které je svou obtížností naprosto příšerné. Podobné výkyvy v obtížnosti se ještě sem tam opakují, ale jízda kočárem byla v tomhle směru zaručeně nejhnusnější částí.

Leveldesignu po grafické stránce těžko něco vytknout, ale logická stavba lokací jako taková často vázne. Obvyklá stavba úrovní spočívá v pronásledování padoucha křížem krážem skrz město nebo jinou lokaci, doprovázená likvidací poskoků v množství větším než malém a zakončená pistolnickým soubojem. Sice takové mise netvoří vyloženě většinu hry, ale prostě celkově v tomhle směru CoJ 2 vzhledem k relativní otevřenosti úrovní zrovna dvakrát nevynikne. A vůbec, nedostatky hravě zastíní grafika :o)

V drtivé většině misí si můžete vybrat, jestli budete hrát za Raye nebo Thomase, ale nepovažuju tohle řešení za ideální. Hra vím totiž ani v nejmenším nenaznačí, co vás v misi čeká a hlavně při nákupu zbraní v gunshopech, na které občas narazíte, lze nakupovat jen zbraně pro postavu, za kterou zrovna hrajete. Za mnohem lepší bych považoval možnost přepínat mezi oběma bratry tak nějak za chodu, alespoň v částech, kdy bojují po boku. (tj. drtivá většina hry) Mimochodem bratři se dobře doplňují a vzájemně komentují svoje akce, což má značný vliv na atmosféru. Jejich osobnosti jsou samozřejmě vykreslené na jedničku.

Během hry dostanete dvakrát možnost splnit tři volitelné úkoly a v klidu nakoupit zbraně a munici v lokálním gunshopu - tady hra asi nejvíc připomíná skvělý GUN, ale opět platí, že celou takovou část musíte projít s jedním vybraným bratrem.

Jak už jsem několikrát zmínil, graficky hra exceluje, CoJ2 představuje ty nejkrásnější lesy, které jsem kdy ve hře viděl a engine je perfektně vyladěný. Ani hudba a celkové ozvučení nijak nezaostává.

Je trochu škoda, že proti prvnímu dílu je Bound in Blood jednoznačnou akcí - žádné stealth prvky se nekonají, obě postavy postupují vpřed s pomocí brutální akce, jen Ray je o něco brutálnější a Thomas zas o něco hbitější.

I přes pár chybek je Call of Juarez: Bound in Blood výtečnou moderní FPS akcí, do které se dá krásně ponořit a je o to cennější, že se jedná o western. A vypadá krásně :)

Pro: grafika, postavy, atmosféra, řada specialitek, hudba, skvěle pasuje na první díl, grafika :)

Proti: systém střídání postav nefunguje tak dobře jak by mohl, občas neodladěná hratelnost, pro někoho možná málo variabilní, absence klávesy pro melee

+25