Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Sherlock Holmes: Secret of the Silver Earring

  • PC 65
Na adventurní sérii s Sherlockem Holmesem jsem se celkem těšil. Začal jsem trošku netradičně druhým dílem, protože jsem se zalekl nižšího hodnocení prvního dílu, ale někdy v budoucnu mu dám snad ještě šanci. Ale zpět k dvojce.

Největším kladem hry je samotný případ vraždy a příběh okolo, který mě bavil. Sice jsem měl od začátku jisté podezření o tom, kdo asi bude vrahem pana Bromsbyho, které se nakonec ukázalo jako správné, řešení ostatních záhad a motivů mi pak bylo odhaleno až v samotném závěru. S průběhem jsem pak měl trošku problém v tom, že jsem tuto hru nehrál jako jedinou postupně od začátku do konce, ale s přestávkami, kdy jsem se ke hraní vracel až po čase. Díky tomu mi často vypadávaly jména některých zainteresovaných postav, jejichž znalost je k úplnému pochopení příběhu potřeba znát. Naštěstí je ve hře deník, kde se většina důležitých věcí dá v pohodě dohledat.

K hratelnosti pak mám několik výhrad. Layout je prakticky stejný, jako u předchozí hry od Frogwares: Journey to the Center of the Earth a s tím bohužel přichází i stejné výtky. Pohyby ovládané postavy jsou značně neohrabané a pomalé a často jde jinak, než bych potřeboval. Přitom jeho pohyb z místa A na místo B je to nejčastější, co ve hře dělám. Úplně nejhorší je to pak ve vile, kde Sherlock odmítá běhat (jinde naštěstí běhá). A ten kdo vymyslel do hry s tímto ovládáním začlenit stealthovou pasáž v továrně a běh na opravdu krátký čas v lese pro vodu, by doslova zasloužil dostat na holou. Tu pasáž v lese jsem dělal snad 20x a to jsem po chvíli přesně věděl, kudy jít a tak jsem zběsile klikal na daný exit grid, ale Sherlock si tam jen tak postával či nesmyslně popocházel. Pak je ještě pitomé, že je někdy potřeba na exit grid kliknout opravdu přesně. Ten je taky někdy schovaný pod inventářem, který je potřeba pravým klikem schovávat. Prostě stejně jako ve zmíněné Journey.

Samotné hledání stop na různých místech je celkem fajn, ale dost často se mi stávalo, že mi chyběla nějaká titěrná stopa, kterou je opravdu snadné přehlédnout. Nevyhnul jsem se tak k občasnému nakukování do návodu. Někdy se také stávalo, že Sherlock objevil nějakou stopu či postup, ale odmítal provést danou akci. Například po objevení papírku jsem předpokládal, že si ho přečte, on ale odpověděl, že něco potřebuje. Ok, na to, že potřebuje lupu, se dá snadno přijít. Ale když jsem chtěl prozkoumat vnitřek budovy, dveře byly zamčené a já chtěl použit klíč, tak řekl, že nemůže vstoupit jen tak. Ale proč? Po čase jsem zjistil, že se musí zeptat policisty, jestli může vstoupit dovnitř. To nemohl říct něco ve smyslu, že nemůže vstoupit bez povolení?

Co se mi ale hodně líbí je závěr každé kapitoly, kdy musí hráč jako Watson odpovědět na kvízové otázky týkající se vyšetřování a své odpovědi doložit důkazem či něčí výpovědí. Přijde mi to jako super nápad, kdy si vlastně hráč uvědomí, co všechno Sherlock s Watsonem zjistili a jak to do sebe zapadá. Na druhou stranu moje odpovědi byly skoro pokaždé správně, ale dohledat správné důkazy bylo někdy docela náročnější.

Z grafického hlediska nemám námitek, hra vypadá pěkně, na pozadí hraje příjemná hudba, dabing byl taky fajn, i když někdy neseděla intonace.

Celkově jsem se hrou mírně spokojený. Příběh je fajn, ale ta hratelnost hází až příliš mnoho klacků pod nohy.
+11