Herní výzva 2021 - 2. "Amerika, jak ji neznáte" (Hardcore: Dohraj hru od vývojáře z některé americké země kromě USA a Kanady.)
Totálních závodních arkád ve stylu starého dobrého OutRunu existuje spousta, nicméně jen Horizon Chase Turbo tak skvěle trefil grafickou stylizaci, aby kouzlo starých pseudo-3D enginů založených na škálování 2D spritů přenesl na moderní 3D polygonové technologie.
Ve hře samozřejmě vůbec nejde o nějaké závodnické schopnosti - hra testuje především postřeh (v některých pozdějších level pak de facto i schopnost vůbec vidět, kam vede trať) a šikovnost, s jakou hráč pochytá upgrady s nitrem a zejména s palivem. Pro postup kampaní je potřeba nasbírat také dostatečný počet bodů, což znamená, že některé závody musí hráč (pokud není obzvláště šikovný) opakovat s upgradovaným autem, aby jich měl opravdu dostatek.
Upgrady aut jsou ve hře pozvolné, takže člověk cítí jejich efekt na lepších výsledcích, ale pocit z jízdy se moc nemění, čímž se se bohužel do hry vkrádá stereotyp.
K naštvání je pak systém kolizí. Prakticky jakýkoli střet s autem protivníka (bez ohledu na to, kdo do koho vrazí a v jakém směru) onoho protivníka popostrčí vpřed a hráče naopak zpomalí. Zlomyslní oponenti řízení počítačem jsou si toho vědomi a tak nezřídka schválně vjíždí hráči do cesty, což je víc frustrující než zábavné.
Horizon Chase Turbo je jednoduchá a poměrně stereotypní hra, nicméně k občasnému zabavení chvíli před spaním nebo třeba k poslechu nějakého podcastu funguje dobře.
Totálních závodních arkád ve stylu starého dobrého OutRunu existuje spousta, nicméně jen Horizon Chase Turbo tak skvěle trefil grafickou stylizaci, aby kouzlo starých pseudo-3D enginů založených na škálování 2D spritů přenesl na moderní 3D polygonové technologie.
Ve hře samozřejmě vůbec nejde o nějaké závodnické schopnosti - hra testuje především postřeh (v některých pozdějších level pak de facto i schopnost vůbec vidět, kam vede trať) a šikovnost, s jakou hráč pochytá upgrady s nitrem a zejména s palivem. Pro postup kampaní je potřeba nasbírat také dostatečný počet bodů, což znamená, že některé závody musí hráč (pokud není obzvláště šikovný) opakovat s upgradovaným autem, aby jich měl opravdu dostatek.
Upgrady aut jsou ve hře pozvolné, takže člověk cítí jejich efekt na lepších výsledcích, ale pocit z jízdy se moc nemění, čímž se se bohužel do hry vkrádá stereotyp.
K naštvání je pak systém kolizí. Prakticky jakýkoli střet s autem protivníka (bez ohledu na to, kdo do koho vrazí a v jakém směru) onoho protivníka popostrčí vpřed a hráče naopak zpomalí. Zlomyslní oponenti řízení počítačem jsou si toho vědomi a tak nezřídka schválně vjíždí hráči do cesty, což je víc frustrující než zábavné.
Horizon Chase Turbo je jednoduchá a poměrně stereotypní hra, nicméně k občasnému zabavení chvíli před spaním nebo třeba k poslechu nějakého podcastu funguje dobře.
Pro: grafická stylizace, nostalgie
Proti: kolizní systém, stereotyp