Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Garret

Garret

Bernard Dean • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Wolfenstein - Blade of Agony: Chapter 3 - Final Confrontation

  • PC --
Čtyři dlouhé roky čekání a nakonec převládají rozporuplné pocity. Level-design je... odvážný. Koncentrační tábor, zepelin, jízda v tanku, obrovský hrad Wolfenstein... Opravdu solidní levely, které se neopakují a každý má svůj styl.

Bohužel, opět a zase je tady obrovský tajný level, který spíše frustruje, než baví - tentokrát se snaží vzdát hold Resident Evilu a představuje tři velké části. První je mansion s přilehlým okolím, inspirovaná právě prvním RE. Druhá část se odehrává v jeskyních vykopávkách a je plná skákání a hopskání, tedy přesně ty věci, pro které FPS hrajeme... protože koho by nebavilo donekonečna padat do propastí a nechat si postavu mašírovat pastmi na všechny způsoby. A ta poslední část se přesouvá do města, kde se autoři inspirovali v RE3 a představují zde Smrtonoše aka Nemesis, tedy nesmrtelný protivník, do kterého je potřeba vypálit polovinu zásob munice, aby byl na chvíli "uspán". A aby to nebylo málo, dokáže se velice rychle spawnovat přímo za zadkem. Celý level pak dost shazuje mizerná optimalizace, kde se fps propadají ke 20ti a i když je tady mnoho impresivních míst, engine s nimi neumí pracovat. A to platí i na celý zbytek hry. Autoři sice zapracovali nové grafické efekty a jiné fičury, ale k čemu to všechno je, když se hra hýbe tak špatně. A nejen to - např. v levelu s železničním nádražím u mě docházelo i k lagům, které ve výsledku srazily zábavnost na nulu.

Poslední epizoda byla vydána spolu s předchozíma dvěma a ty dostaly pěkný facelift a úpravy vylepšující hratelnost. Byly odstraněny zákysové místa a frustrující pasáže, přidány nové secrety v levelech nebo upraven enemy placement. Nově jsou k dispozici i komentáře autorů, které mi ale nepřišly zajímavé, často se pouští v nevhodný okamžik a zpětně si je přehrát nemůžu.

I když má optimalizace velký vliv na celkový dojem, rozhodně to neznamená, že by BoA nestál za zahrání. Stále je to neuvěřitelně propracovaná epická jízda napříč Doomem, Wolfem, Dukem a především pak Medal of Honorem, která atakuje herní dobu 30 hodin.

Hodnocení: ✰✰✰✰
Herní doba: 10hod 58min
+15