Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Art of Murder: FBI Confidential

  • PC 60
Po projetí série Secret Files jsem měl chuť na další sérii adventur ženskou postavou a vrhl jsem se na sérii Art of Murder, která se mi kdysi celkem líbila. Čekal jsem něco jako béčkovější Sinking Island, první díl ale mě ale spíše zklamal.

Hra je temnou kriminálkou, ve které se jako mladá agentka FBI Nicole Bonetová ujímáte vyšetřování série vražd. V New Yorku někdo vyřezává obětem srdce, do těl klade mince. Mrtvol přibývá, příběh odpálí totální klišé - ztráta parťáka, následovaný dalšími věcmi co známe z desítek kriminálek. Šéf šlape Nicole na paty, její parťák Nick, který oficiálně vede vyšetřování se prakticky celou hru neukáže, jedinou reálnou pomocí je sekretářka. Pominu-li další hovadiny, že hrdinka si sama dělá laboratorní testy a ohledává místo činu, tak to není špatný. Není to bohužel ani skvělé, je to čistý průměr. Stopa vede k 20 let staré peruánské expedici, ale než se to rozjede, trvá to 4 z 8 kapitol, během kterých se objevují falešné a s případem prakticky nesouvisející stopy. Identita záporáka je sice parádní a málokdo by to čekal kdyby... MEGASPOILER vážně si tvůrci mysleli, že si nikdo nevšimne přesmyčky Raches/Chaser?). Druhá půlka má už docela spád, i když víte kdo je vrahem. Ještě jeden čistě subjektivní pocit - Nicole nemá žádnou osobnost a je naprosto nevýrazná.

Z průměru to nevytrhne ani grafika. Ta je fádní, od hry z roku 2008 bych čekal trošku lepší vizuální zážitek. Je to docela logické vzhledem k často odporným lokacím, kde se Nicole pohybuje, ale ono se to příliš nezlepší ani v Peru. Animací moc není, aspoň ta finální se povedla.

U hratelnost jsem chvílemi fakt běsnil. Možná jsem si zvykl na bezproblémový postup v Secret Files, ale tady je všechno táááák strašně těžkopádné. Ukládání trvá dlouho, dvojklik na opuštění lokace neexistuje, zobrazování aktivních míst zobrazí co se tvůrcům hodí, zbytek ne a občas nezobrazí ani to důležité. Hlavně je to přesně jak popisuje Pavloun - běhání od čerta k ďáblu. Ale bohužel ne tím zábavným způsobem "teď jsem něco zjistil od osoby X a půjdu konfrontovat osobu Y). Ne je tu plno byrokracie, získávání povolení, hlášení a tím že promluvíte s osobou A, můžete na místě B sebrat předmět C, načež můžete znovu promluvit s osobou A a tak pořád dokola.

V tomhle duchu se nese umíněnost hrdinky, která dokud to neuzná za vhodné, tak si prostě něco neprohlídne/nevezme. Nejhorším hříchem je objevování se aktivních míst či předmětů na místech, kde předtím nic nebylo, často ještě někde, kam Vás ani nenapadne se vracet. Pokaždý, když jsem to vzdal a mrknul do návodu to byl zázračně zjevivší se předmět/místo. Zdánlivě snadné věci (nalezení a přečtení mikrofilmu) trvají věčnost. Pokusy o logické kombinace selhávají, doprovázané výsměchem Nicole k samotnému hráči.

Po 4 kapitolách jsem to chtěl vypnout a jít spát, naštěstí se to v druhé půli rozjede jak příběhově tak herně. Logické věci začnou fungovat, backtracking a objevování se aktivních míst ustane a hlavně v posledních dvou kapitolách to má konečně spád i herně - víte co dělat a co Vás napadne logicky použít, tak použít jde. I tak je ale Art of Murder spíše průměr.
+12