Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider Chronicles

  • PC 50
Už při hraní předchozího dílu Tomb Raider Last Revelation jsem začínal mít pocity, že si tu hru již tolik neužívám, jako u prvních tří dílů. S tímto dílem už se pocity definitivně mění v jistotu, protože to, co nám pátý díl nabízí je už jen jedna velká nastavovaná kaše.

S tím souvisí i samotný příběh, protože závěr čtvrtého dílu , kde Lara zůstala zasypaná u východu z Horova chrámu, de facto naznačoval konec série. K pokračování ale nakonec došlo a to ve formě vyprávění tří přátel o Lařiných dřívějších skutcích. Postupně se dozvíme o čtyřech jejích výpravách za různými artefakty. Konkrétně se podíváme do Říma, do ruské ponorky, na starý ostrov v Irsku a do jednoho mrakodrapu.

+ Lara se naučila chodit po laně a skákat přes tyč. Bohužel toho všeho využije jen několikrát.
+ Líbí se mi, že jednotlivé epizody mají zcela různá prostředí a současně rozdílnou hratelnost. V Římě je to hlavně o soubojích s bossy, v ponorce jsou řadoví protivníci a potápění. V Irsku je mladá Lara zcela beze zbraní, takže je to hlavně o parkouru a časových limitech a v mrakodrapu je to zase trochu o stealthu a utíkání před vrtulníkem. Taky je docela inovativní fakt, že v posledních dvou epizodách je Lara bez svých ikonických pistolí s nekonečno náboji.
+- Mezi jednotlivými epizodami se nepřenáší zbraně a vybavení. To je samozřejmě logické, ale pro mě tak trochu nepříjemné, protože jsem zvyklý si šetřit vybavení na později a takhle jsem o vše našetřené rychle přišel.
- Oproti předchozím dílům má hra velmi krátkou herní dobu (cca 12 hodin).
- Hra je stále stejná, minimum inovací.
- Level design šel velmi dolů. Žádné památné lokace, ale hlavně spousta nepřehledných prvků. Např. v jedné úrovni se Lara po čase dostane v náročném časovém limitu za zavírající se dveře, za kterými je skluzavka dolů. Před vstupem na skluzavku si ale musí všimnout téměř neviditelného průchodu ve stropě (děkuji kamero), kde je spínač, jehož sepnutí je nutné k dalšímu postupu. Takové schovky toleruji u secretů, ale u příběhového prvku? Děkuji nechci.
- Secrety jsou tentokrát po vzoru Tomb Raider 2 vždy tři v každé úrovni a to ve formě zlaté růže. Jejich sesbírání nepřináší žádné vybavení navíc, jen to zpřístupní artworky v menu. Na jednu stranu je to realističtější (kde by se tam to vybavení po sebrání 3. růže vzalo?), ale na druhou stranu to značně snižuje motivaci nějaké secrety vůbec hledat.
- Oproti předchozím dílům zde není žádný řiditelný dopravní prostředek
- Hodně bugů. Zasekávání se o textury nebo naopak procházení texturou, apod.
- Na konci mi chyběl nějaký ultimátní boss, jako v přechozích dílech
- Major bug v poslední misi. Část kousek před koncem je koncipována tak, že Laru sleduje téměř nezničitelný android a ona ho musí nalákat do speciální místnosti, kde ho zavře a zabije pomocí jakéhosi plynu. Bohužel android sleduje Laru přes koridor, kde jsou díry, které se musí přeskakovat. Několikrát se mi stalo, že android Laru nenásledoval nebo ještě hůř, spadl do díry, ze které se už nedostal (bylo potřeba ho zabít, protože měl u sebe část klíče a ustřílet ho ze shora nešlo, protože po Laře stříleli z vrtulníku). Nejhorší ale bylo, že se mi při opakování dělo pořád to samé. Až na jednom diskusním fóru jsem se dočetl, že se nesmí hra v dané oblasti vůbec ukládat, jinak dochází právě k této situaci. Na podruhé jsem byl zase moc pomalý a android mi utekl z pasti, ale na potřetí se mi již podařilo. No hrůza. Chudáci hráči, kteří hrají na jednu ukládanou pozici.
- Trochu mě štvalo, že při smrti není možné hned zvolit load. Je nutné, nechat načíst menu a tam teprve zvolit Load game. Samozřejmě je ale předvybraná položka New game, kterou jsem tedy několikrát omylem zvolil. Což s kombinací s nemožností přeskakovat in game animace opravdu hodně potěší.

Co dodat? Lara v podání studia Core Design má dle mého názoru již svůj vrchol za sebou někde mezi druhým a třetím dílem. Tímto počinem již začíná velká nuda, která působí spíš jako nějaké DLC než plnohodnotná hra. Hraní tohoto dílu bych tak doporučil už asi jen fanouškům série, kteří chtějí dohrát všechny díly, což je i můj případ.

Pro: Různá prostředí a hratelnost v jednotlivých epizodách

Proti: Stále to samé, krátká herní doba, level design, bugy

+11