Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Witcher 2: Assassins of Kings

  • PC 95
Geralt z Rivie se vrací ve svém druhém příběhu, který přímo navazuje na ten první.

Plusy/Mínusy:
+ Hlavním plusem je určitě příběh, který mi přišel lepší a hlavně propracovanější než u jedničky. Je zde méně kapitol, konkrétně 3 (plus prolog a epilog). Na konci první kapitoly ale dojde k zásadnímu rozhodnutí, které ovlivní zbytek hry, takže se dá říct, že je těch kapitol ve výsledku 5. I kvůli tomuto faktu musím každému doporučit po dohrání hru rozjet ještě jednou (nebo si nahrát starý save) a zvolit druhou cestu. Prostředí jednotlivých kapitol jsou rozmanitá a z prakticky každého místa byla cítit skvělá atmosféra. Určitě také musím vyzdvihnout dialogy, které jsou čtivé a hlavně jich není přehnaně moc. Klasicky mě bavily hlavně dialogy trpaslíků.
+ Je fajn, že hra nabízí možnost importu uložených pozic z prvního dílu, což by mělo ovlivnit některé věci a chování některých postav na základě rozhodnutí z jedničky.
+ Questů je v každé kapitole tak akorát, jen mi přišlo, že Geralt nedělal zase až tak moc své práce - tedy zabíjení nestvůr na objednávku.
+ Soubojový systém, který se kompletně obměnil k lepšímu. Místo až skoro tahového ovládání zde máme klasické real time souboje. Přivítal jsem kotouly ala Dark Souls, ale po několika soubojích mi došlo, že oproti DS nejsou tak plynulé a hlavně Geralt při nich může být zraňován.
+ Systém skillů mi také přijde lepší než v jedničce a hlavně je mnohem lépe znát jejich efekt. Na některé se dají ještě aplikovat mutageny ovlivňující další vlastnosti. Myslím, že někdo namítal, že je těžké získat všechny skilly dané oblasti. To mně třeba vůbec nevadí, beru to tak, že se Geralt holt specializuje jen na některé věci a dohromady to dává zajímavý mix. Já jsem třeba dával prakticky vše do bojových skillů, ale dokážu si představit, že se dá procházet souboji pomocí pastí nebo vhodnějším použití znamení.
+ Líbí se mi, že nyní není možné pít elixíry během soubojů, ale pouze při meditaci před bojem, přijde mi to bližší knižní předloze. Jen škoda, že v druhé kapitole je souboj s bossem, na který se připravit nedá.
+ Určitě musím pochválit grafickou stránku hry, je vidět obrovský pokrok.
+ Hra obsahuje minihry. Starý známý kostkový poker (u něj mi přijde, že jsou méně přehledné + je možné hodit kostky mimo plochu), pěstní souboj, který je tentokrát realizován přes quicktime eventy a páka.
- Nevím jak na vyšších obtížnostech, ale AI nepřátel mi občas přišla vyloženě hloupá (hrál jsem na střední). Např. na konci druhé kapitoly za Roche překvapí Geralta král Henselt se svými čtyřmi vojáky. Proč pošle na Geralta nejprve dva a až po jejich smrti zaútočí sám společně se zbylými vojáky? To samé ve finále třetí kapitoly při hledání Triss.
- Trošku hůře technicky zpracované mi přišlo plížení. V prologu mi například nastala situace, kdy byl Geralt přitisknutý ke zdi a poblíž prošel strážce a stoupl si zády k zaklínači. Chtěl jsem tedy zaútočit, ale útok je bohužel stejné tlačítko, jakým se zhasíná/rozsvěcuje louč, což samozřejmě Geralt začal dělat a místo očekávaného omráčení strážného byl prozrazen.
- Nelze přerušit lezení po žebříku, když se hráč uklikne musí počkat, až zaklínač vyleze nahoru
- Geralt nedokáže seskočit některé menší srázy, které musí obcházet. Je to detail, ale někdy je to docela otravné
- Občas jsem narazil na technické problémy. Hra mi semtam spadla, někdy se stalo, že zmizel veškerý interface, kde pomohl jen reload pozice. Občas se mi také stalo, že se zasekla minimapa.
- Je divné, že všichni nechají Geralta vyrabovat své domy přímo před jejich očima.

I když je ve hře dost věcí, které mě štvou, tak ve výsledku jsou značně zastíněny těmi dobrými. Hra mě opravdu hodně bavila a proto si zaslouží vysoké hodnocení.

Pro: Příběh, atmosféra, souboje

Proti: AI a nějaké drobnosti

+27