Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Mirror's Edge

  • PC 85
EA mě v poslední době až podezřele příjemně překvapuje :)

Mirrors Edge stojí hlavně na pocitu rychlosti, utěku před nebezpečím. A ten pocit je vybudovaný skutečně skvěle - návrhy úrovní, herní mechanismy, vizuální zpracování pohybu z 1st person - to všechno lze označit za kvalitní. I když se rozhodnete prvnímu chudákovi rozbít hlavu kolenem a pár dalších desítek metrů si usnadnit jeho zbraní (a zbraněmi následujících nešťastníků), hra neztrácí nic ze své přitažlivosti. (Akorát Faith se najednou zdá o dost brutálnější než jindy.) DICE se holt podařilo přijít se svěžím pojetím akční hry a kvalitně ho zpracovat.

Grafická stylizace - čistota Města přispívá k pocitu tvrdého dohledu nad vším, co se v něm děje a to samé se dá říct o hudbě (která ale jinak sama o sobě jde mimo mě). PhysX občas moc hezky vypadá, některé momenty díky němu docela uchvátí, ale to jsou spíš vyjímky - i ty nejlepší kousky by šly právě tak naskriptovat a dojem by se tím nezhoršil. Tedy i když je PhysX na vizuálním zážitku znát, nemyslím, že by si z něj ATI a jeho příznivci museli dělat obavy.

Příběh je celkem standardního rázu - neurazí, ale slintat nad ním nejspíš taky nebudete. Animované cutscény, které ho z velké části vypráví, považuju spíš za hnusné, než stylové. Herní doba lehce přes 6 hodin se nemusí zdát moc, ale mě přišla tak akorát.

I když jsou úrovně jako celek postavené poměrně dobře, mají své mouchy. A to patrně ty největší na celé hře. Občas je třeba uchýlit se k metodě pokus-omyl a existuje několik málo kritických bodů, kde můžete nepříjemně vytuhnout. Tam se také projeví nedostatky v systému checkpointů - občas jsou dva příliš daleko od sebe, nebo ne zrovna nejlíp umístěné. Vesměs jsou tohle všechno spíš prkotiny, ale celkový dojem přece jen mírně sráží.

Pro: dynamika hry a vůbec pocit z rychlosti/útěku, grafika, physx efekty

Proti: nedostatky a kiksy v návrhu úrovní, příběh zrovna nerve koule

+19