Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Metro: Last Light Redux

  • PC 60
Tahle hra je fakt low, těžce low. 85% si vysvětluju efektem zelené míle z ČSFD. Kdyby to byl první díl série Metro, pak 70-75%, ať nežeru, dal bych to. Protože to je druhej díl a protože doslova zazdil story prvniho dílu (proč se dělaj s různejma koncema, když to staticky navazuje na pouze jeden z možných konců prequelu ?) a prohloubil stereotypy, na který si všichni stěžovali, pak nemůžu hodnotit líp a 60% je v podstatě milosrdných.

Metro: Last Light Redux je naprosto generická střílečka, která, s ohledem na to, že existuje první díl, nepřináší naprosto (ale naprosto - je to tak důležité, že jsem cítíl potřebu to zopakovat) nic nového. Jako uznávám, grafika, dokud to člověk nezačne pitvat, je v pohodě. Arzenál zbraní a pocit ze střelby taky fajn. Prostředí moskevského metra je zajímavé a originální. Tohle ale fakt nestačí.

Atmosféra je 0 (slovy nula). Nevím, jak se to pánům 4a podařilo, ale je to tak. Horror to fakt není. Lekačky totiž neexistujou kvůli zvukům a hudbě, která Vás dopředu POKAŽDÝ upozorní, že se se něco bude dít (tohle je fakt LOL, asi pro případ, že by jste byli autistickej dement, aby se nestala nějaká nehoda - tohle fakt vymyslel nějakej jantar), prostředí a level design nutí a nabádají do prachsprostého farmingu, protože v každý odbočce je nějakej matroš a každej (skoro každej) otitulkovanej dialog kterej vyslechnete, vám dá záblesk karmy. Spojeno s debilním autosavem, jehož frekvence je taková, že to neřešíte a hrajete to jak quick-save/quick-load akci. Do toho všeho tomu dává korunu hnusnej anglickej dabing s ruským přízvukem a naprosto wtf strukturovaná zápletka, kdy by fakt bylo lepší radši nemít zápletku žádnou a jen jít dopředu levelama jako ve správné lineární a koridorové střílečce.

Teď technicky:

* Fakt běs hnus nejhorší stealth co jsem kdy viděl. Je tam asi nějakej grafickej glitch, kdy se nezobrazujou správně propisky ve vočích, co si do nich vrazili všichni nepřátelé, protože voni prostě nevidí a neslyší. S tím spojenej lightning. Tma je světlá a vaši protivníci jsou na 3 metry slepí jako krtkové a hluší jako nějaké jiné zvíře, co zas blbě slyší. Arťom v naprosto světlé chodbě vidí protivníka bez limitu a nepřítel Arťoma nevidí ani na 2 metry. Nenormální situace, prostě *immersion icebreaker. Potom najednou, jakmile začne vzduchem lítat olovo, tak Arťoma všichni jak mávnutím kouzelného šátku vidí bez omezení.

* Textury a animace ze začátku jdou, ale naprosto tragicky je s postupujícím časem vidět, jak úroveň slábne. Ve druhé polovině reduxu je množství textur doslova odporně a trestuhodně odfláknutejch, že se na to ani nedá dívat. Dobře je to vidět v divadle při pohledu na prostitutku/tanečnici, tady se totiž dá předpokládat, že většina hráčů si je prohlédne, nicméně ruský developer/QA asi uvažuje trochu jinak. Nebo venkovní lokace. Ty jsou hnusný už od začátku.

* Celej ekonomickej subsystém je úplně špatnej a nefunkční. Survival-Hardcore obtížnost slibuje, že bude záležet na materiálu, ale není tomu tak. V podstatě v celém walkthrough se pohybujete s naprosto plnejma zásobama veškerého materiálu. MR (milotary rounds - platidlo) netřeba vůbec utrácet, protože všechno stejně najdete, myslím tím kombinace zbraní a attachmentu a každej kdo hrál první díl tohle prostě ví, takže tady se nestal žádnej progres nebo evoluce týhle situace, a to je špatně, protože udělat chybu a něco zkazit nění problém, ale udělat to stejné zase znovu už je demence.

Shrnuto: Nemám problém s koridorovovejma střílečkama, ale mám problém s Metrem, které jsem oba díly a zejména ten druhej už od poloviny probíhal s touhou mít to za sebou. Replay nehrozí.
+12 +13 −1