Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Legend of Kyrandia: Malcolm's Revenge

  • PC 55
Trojka Kyrandie nebyla v devadesátých letech tak rozšířená jako první dva díly a proto jsem se k jejímu dohrání dostal teprve před pár lety. A jak si z nějaké hry člověk nepamatuje vůbec nic, je to špatné.

Trojka má přitom parádně našlápnuto. Trošku lepší grafika, stále stejné intuitivní ovládání, pár filmečků. Už i tady se ale ukazují slabiny - hudba je jakýsi nepohádkový 90´s dancepop, inventář je opět zredukovaný na deset předmětů a především ty 3D renderované filmečky jsou jak pěst na oko. Korunu tomu dává stupidní představení animátorů ve finále.

Příběh a hrdina by mělo být tím co hráče přitáhne. Ve trojce se ujímáte Malcolma, šaška a čaroděje, který stál za vraždou Brandonových rodičů a veškerým zlem v prvním díle. Malcolm se vrací po letech zkamenění k životu, v Kyrandii ho nikdo nevítá, při každém objevení je zatčen a šoupnut do kriminálu, navíc ztratil veškerou magickou moc. V průběhu hry zjišťujete, že Malcolm za to co dělal nemohl, protože byl poháněn svým špatným já (to dobré se vytratilo) a že možná nestojí ani za vraždou královského páru. Což o to, Malcom hláškuje jak o život, může používat tři módy chování (hodný, zlý či sarkastický), může rozesmívat postavy, potkává spoustu postav z prvních dílů (Brandon, Zanthia, Kallak). Jenže jak to hezky začne tak se rozplizne v návštěvu nesouvisejících míst a ke konci se objeví piráti, proměna v myši, naprosto z prstu vycucané odhalení a navíc Kallak a Brandon zůstanou myšmi. Je hezké, že autoři připravili tři konce, ale upřimně jsem díky peklu hratelnosti na dohrávání jiného než good konce neměl sílu.

Největší průser je ale hratelnost. Opět je tu spousta respawnujících se předmětů, kterých se můžete zbavit a hru nedohrajete a autoři v tomhle zašli do extrému, protože spousta věcí se zdá logických (například přinesení diamantů v poslední kapitole). Nelogické kombinace beru, co ale neberu je spousta do zblnutí opakujících činností, které vůbec netušíte, že máte dělat. A tak v džungli můžete prosekávat porost do aleluja, když vyjdete mimo trasu, budete bloudit do nekonečna. V rybí říši zase musíte sbírat smetí a prodávat ho netopýrovi za peníze či hrát piškvorky (a prohrávat). Mapy nenavazují - jdete nahoru, přijdete zprava, takže mapování nemá smysl.

Korunu všemu dává poslední kapitola - za dobráka, zde si trošku zaspoileruju. OK podaří se Vám zjistit, jak se zbavit pirátů (musíte se sice vrátit do džungle, ale nešť) a co dál? Nikdo Vám nic neřekne, pod postelí objevíte portrét krále, který tam předtím nebyl a třeba šíleným zkoušením všeho na všechno zjistít, že ho musíte použít na magický stroj. A co dál? Socha chce sendvič, jak to máte zjistit netuším. Sendvič musíte vyrobit sami (netušíte jak) a když z návodu zjistíte, že potřebujete koupit tři semínka (které se ztratily ze hry), nastane martýrium s prodavačem, který nabízí všechno jiné, než ony semínka. Chce za ně hračky, jenže dřevo na jejich výrobu taky není...

Zkrátka bez návodu nemáte šanci absolutně aspoň tušit, co jde dělat a i s návodem je to dost peklo. Nevím čím tvůrci přemýšleli v půlce 90. let, ale jsem rád že modernější adventury se hrají jinak a jsou vesměs logické. Bez námětu a hrdiny by hodnocení bylo ještě horší.

Pro: Hraní za záporáka ve známém světě, hláškující hrdina, skvělý začátek.

Proti: Bez návodu ani nebudete tušit co dělat, opakované činnosti, omezený inventář, sbírání předmětů stále dokola.

+17