Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dirty Bomb

  • PC 80
„Tak jsem včera hrál CSko s týmem. Zbyl jsem poslední jen s Desertem. Všem z nepřátelskýho týmu jsem dal jedničku!“
„Já zase hrál Overwatch. Konečně jsem se dostal z ranku a...co jsi vůbec hrál ty, Arnošte?“
Arnošt rozpačitě popije své zvětralé pivo.
„No, hrál jsem Dirty Bomb.“ Není nutné dodávat, že následuje rozpačitá pauza.

Cítil bych se dost blbě, kdybych napařil Dirty Bomb po 110h hodnocení a nechal hru opuštěnou, jako je nyní. To je vlastně hlavní důvod, proč píši komentář o hře, která nikoho nezajímá.
Dirty Bomb nehraje moc lidí. Svého času měla hra krátký prostor, kdy byla celkem hraná. Bohužel ale kvůli neschopnosti autorů dodávat kvalitní kontent v dobrém časovém rozpětí, hru tak nějak pohřbilo. Přitom základ je opravdu zábavný. Ano, je to f2p akce, ale zkuste hru ihned neodsoudit tento platební model. On totiž fakt nefunguje. Za prémiovou měnu si sice můžete kupovat další postavy nebo vyrábět loadouty, ale prakticky si stejně oblíbíte jen trojici postav, které budete při zápase používat.
Tím chci tedy říct, že platební model Dirty Bomb absolutně selhal. Právě proto si myslím, že hra končí. Neměla totiž šanci si na sebe vydělat. Nevypadá sice nějak hezky, ale vývojáři multiplayeru Wolfenstein: Enemy Territory si představovali trochu jiný úspěch. Je to škoda, protože se jedná o svižnou akci, která si krade to nejlepší z ostatních her a tvoří vyvážené kombo, které bohužel nedokázalo oslovit víc lidí. Tohle asi bude můj guilty pleasure. To ovšem nebude tak správný výraz, protože za mě je hra fakt extrémně zábavná a musím přiznat, že je mi líto, že hra končí.
Základní premisa je prostá. Tři žoldáci, které si vyberete do akce před každým začátkem hry, kteří mají jedinečné schopnosti, se dělí do třech hlavních tříd. Medic, combat a objective. Názvy jednotlivých tříd svou funkcí vypovídají sami o sobě. Rád bych spíše zveřejnil tu precizní kombinaci slavných stříleček, které mi tak učarovali.
Třídami je to trochu podobné, jako třeba Battlefield. Ne však tak megalomanské. Týmy jsou malé a tak se vaše snaha neztratí. Přesto se hraje na týmovou spolupráci a rozložení spolupráci podobně jako v Overwatch. Jen na jedné třídě nezávisí výsledek hry. Svižnost by se zase dala přirovnat k low costovýmu Titanfallu. Tato kombinace tvoří nečekaně skvěle hratelnou a zábavnou záležitost.
Budu ale upřímný. Nízký budget a snaha autorů jde vidět všude. Nesympatické postavy, nulová snaha a provázání nějakým dějem, laciné menu, pochybně promyšlené mikrotransakce, nezáživný systém progressu, repetetivní mapy, nedostatek herních módů, nevybalancovanost týmů...
To je výčet docela dost striktních negativ, že? Já vím, já vím. Jenže po gameplayeové stránce je to opravdu zábavný. Svižnost, všímavost, reflexy a rychlé myšlení je koncentrováno do relativně krátkých zápasů, které při troše štěstí vyústí v napínavé prodloužené finále.
Mohl bych pokračovat o Dirty Bomb, ale obávám se, že nepřesvědčím nikoho, aby si hru zahrál. Dostávat se totiž přes tu tvrdou vrstvu sraček nemusí být pro každýho dobrá časová investice. Navíc hra již umírá a samotní autoři prohlásili, že s tím končí. Je tedy asi kontraproduktivní začít hrát zrovna teď při konci.
Hra tedy zůstane zapomenutá. Já na ni ale určitě budu vzpomínat v dobrém. Jen to nikomu nepřiznám :)

Pro: svižná akce, přímočaré mechaniky, plynulá a uspokojující responsivita postav, komunita není rakovinotvorná, příjemná kombinace slavných stříleček

Proti: špatný platební model, nedostatek map, systém progressu, málo hráčů, neschopnost autorů hru rozvinout, zbytečnost třech herních měn, nevyužitý crafting, nezáživné postavy, nulový příběh, ošklivé menu, zastaralá grafika

+6