Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dracula: The Last Sanctuary

  • PC 60
Druhý díl Draculovské pentalogie jsem začal hrát hned po díle prvním. Čekal jsem že dostanu přinejmenším stejný zážitek a protože jsem si jedničku užil, tak na dvojku jsem se dost těšil. Bohužel, ačkoli byly zřejmě oba díly tvořeny jako jediná hra a později rozseknuta na dva díly, tento přírustek se svému předchůdci nevyrovná.

Nemá smysl tady mluvit o grafice, grafickém rozhraní nebo ovládání. To vše zůstalo při starém, ostatně hry vyšly ve stejný rok, takže se žádné převratné změny nekonají. Jen telegraficky- grafika je pořád na úrovni a výjma animací postav i dnes ucházející. Inventář a grafické rozhraní je stejné, s jedinou novinkou a sice teď lze kombinovat některé předměty. Ovládání je pořád stejné, pohled z vlastních očí a rozhlížení se do všech světových stran, za účelem hlednání aktivních míst.

A tady se dostáváme k největšímu mínusu a zároveň zabijáku hry. Aktivní místa, jsou naprosto dementně umístěna. A to tak, že fakt hodně dementně. Představte si pixelhunting a teď to vynásobte 3x. Je zcela běžné že aktivní místo, je někde umístěno na jednom prťavém pixelu a je extrémně snadné ho minout. V zásadě se tak hráč promění ve vysavač, ve snaze najít jakékoli aktivní místo projíždí celou obrazovku jako blbec. A ani to vám nezaručí že něco najdete! Jak jsem psal, místa jsou opravdu dána na jednom pixelu a navíc ještě čas od času hapruje detekce. Takže i když se trefíte, stejně nemáte zaručeno že se změní kurzor... Je to naprosto frustrující a nepředstavitelně otravné. Vývojáři si toho byly evidentně vědomi a místo toho aby s tím něco udělali, tak záměrně tento systém podporují. Jak jinak si mám vysvětlit že v postupu dál jsem potřebal najít jeden milimetřík aktivní podlahy? Jindy je to zase kousek zdi....

Jakoby to nestačilo, vývojáři se rozhodly vám ještě ztížit práci. Důležité předměty k postupu dál, jsou mnohdy ukryty ve tmě nebo na špatně viditelných místech. Vážně? VÁŽNĚ?! Jenže to není všemu konec. Ve hře se na rozdíl od prvního dílu nachází více puzzlů a hádanek. Což je fajn, minule jsem si na to stěžoval, tak tady bych měl být spokojený ne? Pominu-li že puzzly trápí pixelhuning, tak dalším problémem je že jsou mnohdy dost zmatečně podány. Tvůrci vám časo nedostatečně vysvětlí co po vás vlastně chcou, jindy vás nápovědou spíše zmatou než pomohou a v neposlední řadě jsou některé puzzly děs, protože musíte hledat aktivní místa, což je v téhle hře peklo ( pokud by to teda do teď někomu nebylo jasné ). Upřímně, ne všechny hádanky jsou zlé a spousta z nich je vlastně dobrá, jenže téměř všechny trápí nějaký ten neduh, za který vy nemůžete. Situace kolem hledání, co je aktivní a s čím můžete něco dělat, je natolik zoufalá, že jsem od půlky hry jel s návodem. Nejsem na to hrdý ale prostě frustrace je tady opravdu vysoká, mnohdy totiž víte co mate udělat, jak to udělat ale nemůžete najít jeden blbý pixel. Jinýmy slovy znáte řešení ale hra vás nutí k otravnému šmejdění po obrazovce.

Ve světle těchto blbostí a frustrujících otravností, tak téměř zanikne docela fajn příběh a atmosférické lokace. Londýn je plný zajímavých míst, jen škoda že se tvůrci snížily k recyklaci. Do spousty lokací se budete vracet opakovaně, což je později trochu otravné. Příběh zde navazuje na předchozí hru a zároveň si více půjčuje od Stokerovy předlohy. Na rozdíl od prvního dílu, je zde více akce a to doslova. Vývojáři se pokusily zde zpracovat akční vsuvky. Což běžně vypadá tak že se někde objeví nebezpečí a na vrchu obrazovky vám ubíhá čas. Naštěstí tyto pasáže nejsou tak časté a hlavně nejsou nijak zvlášť frustrující. Řekněme že mohlo být hůř.

Druhý díl tak nedosahuje ani zdaleka kvalit jedničky. Hra jako taková vlastně mohla být dobrá, má příjemnou atmosféru, fajn příběh, více puzzlů a je delší než předchůdce. Ovšem vinou vinou výše zmíněných nedostatků je mé hodnocení o dost nižší. Alespoň že se mi vyhly technické problémy, hra má jen mírně sníženou citlivost myši, kterou se mi nepodařilo změnit. Občas sem si říkal jsetli tuhle hru nedělali borci z LJN.

Pro: Atmosféra, grafika, částečně puzzly, příběh, prostředí

Proti: dementní detekce aktivních míst podporovaná vývojáři, schovávání předmětů do tmy atd., recyklace lokací, špatně podané puzzly

+9