Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Albert Kaufman • 28 let • Programátor IT • Třinec (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Far Cry 2

  • PC 60
Herní výzva 2017: "Pokračování příště!"

Far Cry 2 jsem hrál hned jak vyšel, ale nemohl jsem jí svou stereotypností dohrát. Poté jsem ji ještě 3x rozehrál se stejným výsledkem. Autoři využili neokoukaného prostředí Afriky, ale tak nějak ho zapomněli zaplnit.

Na zvířata narazíte jednou za 2 hodiny a na lidi narazíte pouze ve formě nepřátelských vojáků. V tomto světě civilisté nejspíše nežijí. Autoři přišli s výběrem postavy na začátku hry. K čemu to, když výběr je pouze ke vzhledu postavy na jejíž ruce se budete celou dobu dívat. Postava nemluví a nemá žádný charakter, dělá to co se ji řekne, dokonce přijímá rozkazy od hlavního záporáka hry Šakala. Příběh zde není žádný. Letíte do Afriky jako žoldák s úkolem zabít Šakala. Na začátku ale dostanete malárii, Šakal vás zajme a pak následně pustí. Poté vás čeká plnění misí pro 2 frakce, které jsou pouze o tom dojet z bodu A do bodu B, což trvá někdy i 10 minut, jelikož musíte projíždět skrz neustále se respawnujícimi stanovištěmi plné vojáků. Pak tedy přijedete na místo, zde máte někoho zabít, či něco zničit. Tím misi splníte a jedete zpět do města kde vám zadají další podobný úkol. Tento postup se táhne celou hrou, větší stereotyp jsem nezažil. Možná tak 2 mise z 24 byly o něčem jiném, ale zbylých 22 je stereotypní kolotoč. Naštěstí občas jsou úkoly blízko autobusového stanoviště, tak aspoň ušetříte tak 5 minut jízdy. Co se Ubisoftu povedlo je jednoznačně grafika a její optimalizace. V roce 2008 jsem byl ohromen a dnes tomu není jinak. Hlavně písek nebo listy jsou perfektně zpracovány. Prostě paráda. Zvukově je také hra na úrovni. Hudba se mi ale nelíbila, byla taková tuctová, sice pro Afriku hodící se, ale už po 3 hodinách mi lezla krkem. Hru jsem dohrál asi za 7-8 hodin. Velmi se mi líbila realističnost. Například léčení, kdy si při hodně nízkém zdraví děláte ruční operaci. Nebo třeba dynamická ingame mapa, kterou škoda že neimplementovali i do dalších dílů. Zasekávání zbraní bylo také supr, jen škoda, že se zasekávali hodně často. Ovládání vozidel je příjemné a jejich opravování do hry dobře zapadá. Ovládání a hlavně hratelnost je perfektní, hra se příjemně hraje, a vlastně to je to hlavní, co vás táhne dále, protože příběh to rozhodně není. Umělá inteligence nepřátel je velká bída a jejich výdrž je moc přehnaná. Kupování a vylepšování je na rok 2008 dobře vyřešeno a s penězmi ve formě diamantů jsem problém neměl, měl jsem jich vždy dostatek, a tudíž je ani nebylo nutné po mapě hledat. Hra mi 2x jen tak spadla a narazil jsem na dost zajímavý bug, a to ten, že mi při volání přes mobil ve většině případů nefungoval dialog hovoru a bylo slyšet pouze ticho.

Autoři tedy vytvořili prototyp hry z vlastního pohledu s otevřeném světě zasazený do současnosti (do roku 2008 takové hry nebyli, takže v aspoň v něčem byl Far Cry 2 revoluční) s perfektní grafikou a s pár vychytanými mechanizmy, ale to je tak asi vše. Tohle vše je utopeno v prázdnotě a mizerném příběhu bez žádných "wow" momentů. Naštěstí se autoři poučili a ve třetím díle většinu problémů eliminovali.

Pro: grafika, hratelnost, nápady a s tím související snaha o realističnost

Proti: stereotypnost, příběh, hudba, bugy

+26