Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ondřej • 26 let • ČR - kraj Praha

Komentář

Přejít na komentáře

King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow

  • PC 90
Pátý díl ve mě do teď zanechal lehce hořkou pachuť, ne až tak špatný pátý díl zase není ale velké zklamání to ano, nemluvně o velké pohádkové klišovitosti která nebyla kvalitně zpracována. To samé naštěstí neplatí pro díl šestý na kterém spolupracovala i Jane Jensen (proto asi ten kvalitativní skok) a který se směle řadí mezi nejlepší Kings Questy ne-li adventury obecně. Než ale začnu jako maniak vypisovat co je na tomto díle skvělé, tak se pokusím lehce nastínit příběh.

Alexander po vysvobození jeho otcem ze spárů zlého mága Mordacka nemůže přestat myslet na spanilou princeznu Cassimu kterou v Mordacově pevnosti poznal. Proto se také náš odvážný princ Alexandr vydá na širé moře (samozřejmě na lodi) směrem k zemi kde Princezna Cassima žije, bohužel jak je zvykem blízko pevnině se rozpoutá velká bouře a loď se zničí a chudák Alexandr je vyplaven na neznámé pláži.

Příběh je klasické klišé, to ano, jenže je zpracováno velice zajímavě, díky tomu mě příběh a jeho vývoj až dokonce bavil a zajímal a to i když je předem jasné jak to dopadne.

Začnu tím nejdůležitějším a tím jsou pohádky, ty doprovázejí KQ sérii od počátku, a i v tomto díle je pohádek zakomponovaných do děje vcelku dosti. Naštěstí jsou všechny zpracovány zajímavě a nepůsobí jakoby do hry byli násilně vloženy. Například takový Minotaurův Labyrint je vskutku atmosférická záležitost, naštěstí v díle šestém je takových zajímavých částí dostatek na rozdíl od dílu minulého.

Krom pohádek také ve hře zůstala vysoká obtížnost, což znamená že vás tu zase čeká velká spousta smrtí (které jsou často vtipné) či možnosti slepých cest, což znamená že když nějaký předmět neseberete tak v pozdější fázi hry se už k němu nemusíte dostat a tím pádem vám bude zmařena možnost pokračovat. Na to už hádám jsou ale všichni Sierristé či fandové KQ zvyklí.

Dále si hra po díle pátém ponechala líbivý grafický kabátek který se skvěle hodí k lokacím které navštívíte, a že jsou většinou poměrně zajímavé. Podíváte se do městečka s Arabským nádechem, do močálů, jeskyní, lesů, zahrad. Na lokace je hra vskutku pestrá a vždy jsem byl z nového místa učarován či mě zajímalo co ukrývá. Zajímavosti také nahrávalo to že svět ve kterém se hra odehrává je rozdělen na několik části, takže tu máme Mlžnou zem na které žijí Druidi apod. Lokacím a zpracováním světa nemohu nic vytknout, hra mě zajímala a bavila až dokonce.

Postavy (které v KQ sérii nikdy nehráli nějak velkou roli) jsou i na nedostatek prostoru napsány dobře a to i hlavní hrdina Alexandr, u kterého jsem rád že si mohu za něj po třetím díle znovu zahrát. Dále mě ale pobavila postava Džina a jeho různé převleky či pokusy o to vás zabít jako napříkladzahradník co vás lákal ať se jdete podívat na to co děla s kytkami, ale té podivné sochy se šípem v luku si všímat nemáte protože vám určitě neublíží :D. Dále Dialogy jsou také spolu s postavami kvalitně napsané a nechybí jim ani lehká dávka humoru, ano KQ 6 je vtipný a to i daleko více než díl předchozí.

Soundtrack je opět kouzelný a skvěle utváří pohádkovou atmosféru, klidně bych ho zařadil mezi jedny z nejlepších adventurních soundtracků.

Málem bych zapomněl na dabing, který jsem si dodatečně pustil (při hraní jsem měl zapnuté titulky) a byl to velký kvalitativní skok kupředu, za což chválím.

Šestý Kings Quest je jednoduše pohlazení pro duši a to opravdu, hodně dlouhou dobu jsem žádnou adventuru nehrál a tenhle díl mi připomněl proč adventurní žánr mám rád a je můj nejoblíbenější a také proč se k němu zase vrátit. Opravdu tento díl je skvělý a já nemůžu jinak než ho doporučit, pro fanoušky povinnost a pro nováčky co se zajímají o takovýto druh adventur dá se říci také, i když těm bych spíše doporučil začít remakem dvojky. I když se to nemusí zdát šestý díl je plný odkazů na minulá dobrodružství.

Pro: Grafická stránka, malebné lokace, nádherný soundtrack, postavy a dobře napsané dialogy, humor, ovládání, pohádky, návaznost

Proti: Pro některé příliš vysoká obtížnost a Dead Endy

+11