Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 75
2017-03-28
CHERNOBYL
Todle je mnohem lepší. Tak zaprvý, proč odvážej mrtvý stalkery ze zony? Zadruhý, kdo by se staral o polomrtvýho stalkera a ještě mu dával rady do začátku? Možná ho tak okrad. Říkáte hustčí atmosfera? To nebude ten správný výraz. Spíš filmová. Já nevim, já si přijdu, jako bych to hrál obráceně. Jednička je uplně jiná a grafika se zas tolik nezměnila, je jen o trochu barevnější. Při chuzi se houpete jako stará bába, máte problém se trefit, ale pocit ze střelby už připomíná kvalitní FPS-ko, vyplatí se už zapnout výklony. Stylem přestřelek mi to připomíní No One Lives Forever (což si musím někdy zahrát). Proč, proč otočili inventář? Abychom v tom měli bordel? Aspon se vám předměty štosují pod kurzor, když už nic. Někdo tady žadoní o další lékárničku. Sám jich mám málo, tak mu dám ránu z milosti. Tak, jsou tady všichni mrtvý. Misi jsem splnil sám. Todle je mnohem lepší. Bedna jde rozstřelit. To předtím nešlo! Se uzdravuju sám? Když běžím, tak se konečně houpe zbran. Baterka je taky lepší. Celý to pusobí otevřenějším dojmem. Je legrační, jak někteří stalkeři mají na sobě Addidasky a tepláky se třema pruhama. Tady někde bude i nákupní centrum. If you wanna pass, must pay. If you have no money, get outta here and dont try sneak thruu. Nemám rád, když mi někdo řekne NE. Za pět minut byla cesta volná… Pejsánci jsou tady nějací plaší, už mám na svědomí čtyři. Dokonce je mužu prošacovat. Chytnu akorát vzteklinu. Fuj, ty musej smrdět. Těch plotu jsem si předtím vubec nevšiml. To nemužu přelízt nebo přestřihat? Přestřelky super! Už mužu střílet rychlopalebně. Akorát se mi zvedá hlavěn, ale to je naprosto v pořádku! S Kalachem je taky radost střílet (Jak to mohli tak dokurvit?). Tak už to mám, troufaj si jen ve smečce! Proti samopalu stejně nic nezmužou. Je radost ty bestie střílet. Když běží rovně proti vám, tak to mám nejradši, než je nahánět přes pul mapy! To se mi zdá nebo ten čokl po zásahu pajdá? Když ho trefíte do hlavy, tak udělá krásnou roznožku. … Lehni!
Přestřelky už připomínají klasické FPS-ko. Grafika je řekl bych dokonce lepší. Noci jsou tady opravdu slabší.
Nově jsem si dal mapu pod Q, protože k podvěsnýmu granátometu se skoro nedostanu a stejně se ted hodí víc do řady vedle zbraní, a už si to s inventářem (Tab) tolik nepletu.
- vedle inventáře (standardně Tab)
2017-03-29
Takhle rychle MP5-ku nepřebíjím ani já! A to jsem se jí hodněkrát napřebíjel! Tak jo, nová oblíbená disciplína, přinesl ohon zmutovanýho psa. No problem. Jsou tady taky kočky? Přijde mi to nefer lovit jenom některý zvířata. Mají snad výjimku? Je snad pes nebo prase v něčem horší?
Ted jsem přišel na to
Líbí se mi, jak je po bitce doráží. To je uplně novej originální prvek! Ted jsem si všimnul, že zbran mužu přetáhnout double-clickem. Ted se dokonce mužu po smrti kolem sebe rozhlídnout. To mi předtím taky vadilo, že jsem si nemohl zkontrolovat, odkud to přišlo.
Tak todle je pecka. Už mi to nepřipomíná Project IGI jenom rozlohou, ale i stylem plížení mezi vojáky. Rozhodně se tady střílí dost, ale k cíli vede několik cest. Mužete si vybrat, jestli obejdete hlídku, počkáte si do tmy, nebo jako já vezmete tábor čelním utokem. Na ruzných místech jsou zakopané cennosti, ale většinou se kolem hemží vojíci a tak dostat se k nim není vůbec lehké. Vadí mi, že každý vydrží zásobník z Kalašnikova a trefit hlavu na větší vzdálenost je zázrak. Každopádně to má už něco do sebe.
Tolik světla v pul desátý? Krásná apokalyptická obloha. Unload! Tvl, ono to jde vybít! Tak to nemá chybu. Abych jenom nechválil, tak to spamování banditu mě taky pěkně sere. Navíc ve tmě vás vidí asi tak stejně jako ve dne. Na piču. Na černobylskou zonu je tu moc živo!
Pokud není dostatek 9L náboju, tak je zbytečný, abys tahal dvou a pul kilovou MP5-ku, a vemeš si jenom Walthera, že jo. V opačným případě je zbytečný Walther.
Pokud by byl všude dostatek 9L náboju, tak si vystačíš jen s MP5-kou.
Pokud by byl všude dostatek 9L náboju, tak je zbytečný Walther.
Nevim, o co se snažili s tím nižším posedem. Je to blbost. S odtahováním mrtvol si ale poradili výborně – jednoduchou kombinací kláves.
Perfektní je, jak rozdělili mapu na uzemí s ruznou výzbrojí, výstrojí a municí. Takhle se i první kousky dostanou znovu ke slovu, když vás pošlou plnit úkol zpátky, protože bez náboju si tam dlouho nezastřílíte. To se jim fakt povedlo. Nevadí mi ani ty ukoly na čas. Má to něco do sebe. Stejně jako když si chcete zkrátit cestu přes les. Většinou je to časová ztráta i munice.
Laboratoř je jako luxusní! Zpracování inventáře (když pominu ty strany) je taky zdařilé. Na zbran si mužete připevnit takřka cokoli jako v reálu od tlumiče, přes optiku, granátomet až po zásobníky s ruznou municí. Zásobníky jdou vybít a dokonce se celková hnostnost odčítá od vystřelených náboju. Klobouk dolu. Přitom to všechno funguje a nijak zásadně nebrzdí hru.
Tak mě napadlo, že sestřelím pštrosa a málem mi spadnul na hlavu. Jako v reálu!
- Well I have said, what I had to say. Now you talk
2017-04-03
Out of laboratory, back to currier.
Yantar.
Granátomet na trojku. Jednička jako záložní zbran je dostupnější při ustupu. Pak mi vyhovuje i posloupnost utočná puška – podvěsný granátomet/etc. Stejně tady bych to měl mít zvlášt, protože to není vyloženě vyhrazené místo pro granátomet jako zbran, ale switch. Jenže to bych musel mít volné místo. Čtyři zustává nuž a pět nějaký šroubky. Optika je zvlášt.
2017-04-04
Yantar. Bažiny.
Konečně jsem se naučil s sebou tahat jenom jednu zbran od každýho typu! Např M4 (podle dostupnosti munice)/pumpa/9mm pistole. A nic víc.
Už mě to spíš sere než baví. Je to moc dlouhý, což by u lepší hry nebyl problém. Právě akce je nudná. Prostředí ožralu od ohýnku mě taky neláká, nejradši bych je tam sejmul všechny, zvláš ty debily, co pořád opakujou jednu frázi dokola, nebo vám stojí v cestě.
Neustálý doplnování mnice a třídění materiálu je otravný. Přestal jsem vnímat rozdíl mezi nocí a dnem.
Proč pořád natahuje závěr? To si nevšimli, jak to zdržuje hru? Zvláš když je nabitá. Hlavně že si hrajou na detaily a to hlavní poserou. Pripyat vypadá dobře. Socha Lenina, nebo alespon to, co z ní zbylo, mi učarovala. Příznačný rok 1917, mimochodem na podzim bude mít Velká říjnová revoluce výročí, tak doufám, že s vlaječkama (nebo i bez nich) vyrazíte do ulic a nebudete sedět doma u počítače!
Komu že konec přišel nudnej?
2017-04-05
I want to be rich. Konec. Hurá! Závěrečné poselství a mužu to odinstalovat. A to jsem si myslel, že to nedohraju, protože mě to už začínalo otravovat. Nicméně Pripjat se povedl. Nakonec tomu dám solidních 80.
Stalker je zvláštní, udržuje si svou atmosferu a má řekl bych s blížícím se závěrem tendenci gradovat. Když nebudete plnit všechny pitomosti, co po vás ostatní chtějí, tak se tam i za pár dní dostanete. Nejlepší lokace jsou v podzemí, na zemi zase otravují roztomilá zvířátka, který je radost kosit u silnice. Dalo by se to tak hrát jako samostatná hra. Bohužel přestřelky s vojáky jsou pořád na předpotopní urovni a mužou bavit jen malý haranty, co nic jinýho nikdy nezkusili.
Tak co mi tahle hra nejvíc připomíná, tak jen namátkou – Tresspassera, Carnivores, už trochu mín OFP, Project IGI (hlavně druhej díl), a když jsme u těch otevřenejch terénu, tak nic se nevyrovná OFDR, tam byste se s vaším orientálním smyslem ztratili.

Pro: Ted mě nic nenapadá.

Proti: Ta tma se nepovedla. Časem rozdíl mezi dnem a nocí přestanete vnímat.