Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Petr Marek • 38 let • Sítotiskový mág • Plzeň (ČR - kraj Plzeňský)

Komentář

Přejít na komentáře

Wasteland 2

  • PC 80
Že Wasteland 2 není nástupcem původních Falloutů tu už zmínila hromada lidí, ale ruku na srdce (i když jsme si to všichni přáli), ono by to vlastně ani nešlo. Oba světy jsou si až extrémně blízké, ale kultovnost a specifičnost Falloutů je bez dané licence samozřejmě utopie. Je to celkem jednoduché - dokážete si představit "něco jako Fallout" bez přiléhavých modrožlutých oblečků, pipboye, stimpaků, energo zbrojí atd.? S tímhle prostě autoři nic dělat nemohli a my se na ně za to nemůžeme zlobit, že jo...

Za co se na ně ale zlobit můžeme, tak to je samozřejmě dost zásadní množství bugů a nesmyslů, které bylo v jejich silách opravit. Já jsem hru rozehrával někdy v půlce roku 2015 (ehm...ano, hrál jsem ji s většími nebo menšími přestávkami přes rok a půl), takže by se dalo předpokládat, že už to bylo vychytáno patchema, ale ne :/. Jak už tady někdo zmiňoval (a mě hodně mrzelo), tak se člověk často setkával s tím, že začal mluvit s nějakou postavou, u které byl popis, který absolutně neseděl s obrázkem NPC a navíc grafické provedení bylo do třetice také ještě úplně mimo. Dokonce jsem se snad setkal i s tím, že NPC měl být muž a na obrázku byla žena nebo obráceně. Dokonce jsem si chvíli říkal, jestli to není naschvál, jako nějaký pseudojoke, ale asi ne. Předpokládám tedy, že to prostě nedávali časově, protože se (jak by mohla napovídat moje herní doba) jedná o kurevský rozsáhlou hru! Řeknu to asi takhle...i kdyby byla poloviční, tak bych se o ní pořád nebál říct, že je hodně dlouhá :D

Jasný, hoven je tam kotel - fakt velkej, ale...proč teda 80%? No řekl bych to asi takhle...prostě mi to po čase přirostlo k srdci :). Po uvědomění si (a prvotním zklamání), že to Fallout není a nebude, mi začínalo postupně docházet, že mám co do činění s něčím, co se nebojí srovnání a jde si celkem sebevědomě vlastní cestou. Prostě jsem si časem uvědomil, co je to značka Wasteland. Ona totiž ta "texasko/vyprahlá/kovbojská" atmosféra umí být taky dost slušná :).

Jestli se tady ale něco opravdu povedlo, tak to byl (často černý) humor, který se tak kostrbatě a naivně snažilo pár smetáků z Bethesdy dostat do jejich pseduofalloutů. Ono když to člověk v sobě nemá, tak to prostě a jednoduše nejde...tady to ale naopak funguje velice dobře! Setkáte se tu s ním opravdu naprosto všude. Až narazíte na bezďáka jménem Scotchmo, tak ani neuvažujte nad tím, že byste ho nevzali do party ;) Další věcí, která mě nepřestávala bavit po celou dobu hraní, byl arsenál zbraní a jejich vylepšení. Měl jsem skupinu, kde byl každý člen zaměřen na 1-2 bojové dovednosti a musím říct, že to bylo super a využil jsem většinu top zbraní. Jestli jsem si něco opravdu užíval, tak to byla salva 6ti brok.nábojů z jackhammeru do skupiny nepřátel, to dokázalo nadělat fakt ultimátní paseku :D. Také se tu objevovala řada předmětů, které se daly někde použít, ale člověk musel hodně přemýšlet kde. Na konci hry jsem jich měl u sebe hodně, takže jsem toho musel dost prošvihnout. Bavily mě rozmanité lokace i nepřátelé, líbil se mi soundtrack, líbilo se mi toho hodně. Každopádně zdejší komentáře jsou hodně povedené a s většinou jejich obsahu se ztotožňuji, takže to tu nebudu recyklovat...

Co mě ale tedy bohužel mrzelo dost byla jakási sterilnost "rozhovorů". Ono totiž ani tak nešlo o to s někým mluvit, jako z něj jenom prachsprostě vytahat informace. Takže v 95% případů jste se prostě jenom vyptávali na určitá témata jako: "What about X..what about Y and what do you think about Z" atd. To bylo vyloženě špatně. On tomu bohužel dost nahrával sytém, kterým jste rozhovory vedli. Mohl se do nich totiž zapojit každý člen vaší skupiny, aniž by to měnilo nabídku možných odpovědí (ehm...spíš otázek teda). Jenom pokud měl někdo nějaký komunikační skill, tak se po označení jeho postavy daná možnost zviditelnila (respektive zaktivnila, protože jste ji viděli u všech ostatních postav, akorát ji nemohli použít bez daného skillu na dané úrovni) :/.

Každopádně jsem si hraní užil. Neskrývám, že už hraju hry málo a kolikrát mi to i dává zabrat, a taky proto jsem byl moc rád, že jsem tuhle dotáhnul do konce. Největší radost mám z toho, že tu vzniklo něco, co bylo uděláno se správným přístupem (a teď myslím spíš ten lidský, než profesionální...ono je to ale kolikrát mnohem důležitější). Myslím, že Wasteland půjde hodně nahoru a už v dalším díle se tvůrci poučí z nedostatků, o kterých od fanoušku bezpochyby dobře vědí, a posunou svoji značku o pěkný kousek výš. V tomhle jsem určitě optimista ;)

Pro: Atmosféra, humor, zbraně a jejich vylepšení, velký potenciál do budoucna

Proti: Bugy na úkor délky hry

+12