Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Half-Life 2: Episode Two

  • PC 95
Zatímco filmy pro HL1 byly točeny stylem „více hrdinů na jednom místě,“ sequely pro HL2 měly chronologickou posloupnost, až se zdálo, že příběh doputuje do jakéhosi ustáleného stavu, kde bude možné čekat na HL3. Leč, osud tomu nepřál. Někdo říká, že je na vině rejža, kterému se opět podařilo uchopit otěže natáčení a tak se prý rozhodl pomstít všem fanouškům. Jiní tvrdí, že headcrabi vycucli mozky všem členům natáčecího štábu. Těžko říct, kde je pravda. Každopádně je Episode Two posledním pokračováním příběhu Gordona Freemana a jeho kumpánů.

A tady je krátký přehled tohoto téměř pětihodinového filmu, který si kvalitou nezadá s těmi předchozími.


Panoramatický plakát 1 – Výhled na zalesněnou krajinu a nevlídně vyhlížející portál na nebi.

Film I – To the White Forest (45:00)
Historie se opakuje. Gordon začíná svůj příběh uvězněn, Gordon je zachráněn Alyx, Gordon dostává svůj Gravity gun a Gordon opět nedává své zachránkyni pusu. Ovšem prostředí romantických lesů a důlních šachet přímo vybízí k vyznávání lásky alespoň ze strany Alyx. Bohužel se však přihodilo něco, po čem diváci v kinosálech strnuli, někteří dokonce omdleli. Ne, Gordon stále nepromluvil, ale chuděra Alyx skončila s novými dírami v těle. A tak bylo na Gordonovi, aby je pomohl zacelit.


Panoramatický plakát 2 – V ponurých jeskyních si vesele pískají larvičky.

Film II – This Vortal Coil (01:15:00)
Prostředí temných Antlioních jeskyní představuje s přehledem tu nejnudnější část tohoto filmu. Nebýt hektické obrany úkrytu, napětí, zda se Alyx podaří zachránit a také nebýt světélkujících larviček vydávajících veselý zvuk při rozšlápnutí, diváci by mohli snad i usnout nudou. Naštěstí se vše v dobré obrátilo, neboť rejža se opět chopil vedení a tak přichází zábava ve velkém stylu.

Film III – Freeman Pontifex (35:00)
Putování Gordona, Alyx a Vortiguanta zalesněnou krajinou nemělo dlouhé trvání. V cestě totiž stál jakýsi komplex obývaný zombíky. Zranění se na mušce Alyx nijak nepodepsalo a tak byla mezi hlavním duem opět navázána úzká spolupráce. Nutno podotknout, že Gordon výrazně pokročil v budování vztahu k Alyx – za pár stovek nábojů jí koupil luxusní káru.


Panoramatický plakát 3 – Tunelem se procházejí roztodivné živočišné druhy.

Film IV – Riding Shotgun (30:00)
Toto je typická road movie, které nechybí absolutně nic – stylová kára, sexy kočka, rychlá jízda. Jediná potíž je v tom, že bufáče u silnice za moc nestály. Teda pokud nejste na smažené Huntery.

Film V – Under the Radar (45:00)
Další putování lesnatou, mlhavou a zombiemi zamořenou krajinou. Romantickou idylku narušily jen tři věci – přítomnost děla, přítomnost přepadové jednotky Combine a přítomnost Stridera. O to první se postaral sám plížící se Gordon, vyřešení druhého byla zásluha obou hrdinů a Stridera si vzal na starosti Dog. Kdo si dá mozeček?


Panoramatický plakát 2 (opět)

Film VI – Our Mutual Fiend (50:00)
Setkání hrdinů s kolegiem potrhlých vědců bylo očekávatelné. Radost ze shledání všech se dala krájet. A krájení bylo předmětem celého snímku. Povšimněte si, že finále je opět silně hektickou záležitostí a opět se Stridery v čele. Nedostatkem originality však tato část rozhodně netrpí a tak o zábavu nebylo nouze.

Film VII – T-Minus One (10:00)
Ještě není konec! Závěrečná kapitola je takovým rozloučením se s postavami. Ono rozloučení lze pojmout všelijak a náš rejža do svého filmu zahrnul snad všechny způsoby. A tak divákům nezbylo než zamáčknout slzu a dohadovat se nad tím, jak měla vypadat závěrečná epizoda a čím asi tak mohla končit...

---

Ani druhá epizoda ohledně secretů moc nezaválela. Těch neoficiálních je minimum. Těch oficiálních (Lambda) o trochu víc, leč hráč by musel být naprostý ignorant, aby je vynechal. Alespoň, že Lambda secretům nechybí nápad a to se cení.

Pro: Nové prostředí (oblast lesa+dolů, nápady, situace), Alyx, vozidlo, + vše dobré z HL2

Proti: Málo nového obsahu (zbraně žádné, nepřátel jen pár)

+10