Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Aliens versus Predator

  • PC 100
EDIT: tak jsem si to v rámci opakováníčka pustil neska znova (hru mám pořád na disku) a zjistil jsem, že tam jsou nějaký mody (hned v uvodním menu), kterých jsem si nikdy předtím nevšiml - třeba alieni jen lezou po zemi, takže si je v klidu muže dát i nějakej posera. ta rychlost, s jakou se jinak pohybujete, je fascinující, i to, jak rychle si na to zvyknete! predátor je šovinistický hovado, dokud mu nedojde kouzelná mana, pak mu zbyde na konfrontaci jen nožík, se kterým moc vetřelcu najednou nerozpárá. párkrát se mi stalo, že mě takhle ve ventilaci uhlodal i mrzák, kterej neměl ani pracky, protože jsem mu je s ním upižlal, ale nestačilo to! stejným nešvarem trpí i ta futuristická kuše, co vrhá docela nebezpečný šipky, ale vetřelce to jinam než do hlavy opět nezastaví! na ně jsou nejlepší právě energetický zbraně, který maj i slušnej splash back a s paralyzerem nemusíte mířit vubec! bohužel vám do něj po pár metrech v hnízdě dojde štáva a jste malinkej jako ztracenej pejsek. chce to proto umět volit správný postup právě skrze sortiment zbraní, které z vás dělají stroj na zabíjení! ve dvojce už ta elektrická pistole neměla logiku - do jisté míry ji nahrazoval shulder-cannon, kterej projektily sám naváděl na cíl a stačilo jen mačkat levou myš, v pulce zásobníku pravidelně obnovit štíty a pak znovu dobít energii, prostě nuda... pokud se vám ale tady podaří přežít kontakt zblízka dost dlouho, doplní se sama a jste z toho zase na chvíli venku. ještě si pamatuju ten systém z dema, kde jste ji mohli pouze sbírat a žralo ji i vobyčejný vidění ve tmě, což byl konec i pro predátora, pokud jste se nedostali na další "checkpoint" včas. neviditelnost je takovej bonus při hrátkách s marináky, ale dá se mezi nimi proběhnout i bez toho, aniž by vás nějak vážně ohrozili, navíc vás její používání v kombinaci s většinou zbraní omezuje. v MP to ale byla vítaná změna, když bliklo to známé červené světýlko, po němž následoval zpravidla restart. zamaskovanýho predátora v klidu šlo snadno přehlédnout i z pár metru a klidně jste si stoupli před něj do rohu, kde vás vykuchal jako prase s tím základním hákem, což na jednu stranu vubec není slabá zbran, když se umí používat i ve druhém modu a právě v kombinaci s neviditelností. na mrštnýho vetřelce, kterej si držel vodstup, to v multáku většinou nestačilo. disk jsme na kláních pravidelně zakazovali, protože jsme hráli tak ve třech a neměli jsme proti němu žádnou šanci, ale v singlu je to dobrá záložní zbran, když jste na suchu! na druhou stranu, když si naběhnul na minigun, tak to s ním zamávalo jako nákladák s kočičkou na silnici. to mě přivádí k marináckejm zbraním, které jsou jednoduché a učinné, od pulsní pušky, která má už jako primární zbran neuvěřitelnou kadenci, až po raketomet, kterej vás sejme na první ránu, at jste kdokoli! granátomet disponuje třemi ruznými typy granátu, které jsou velmi nepříjemné pro vetřelce, ale zároven i pro jeho majitele, protože zblízka udělá větší paseku než oni! to ten podvěsnej na pulsní pušce vám kolikrát zachránil život, když šlo do tuhýho. taky si pamatuju to cvaknutí, když došel zásobník, nebo když se párkrát dokonce zasekla přehřátá zbran. smartgun asi už každej zná, byl kolikrát taky předmětem sporu, proč ho nepoužívat, když se nějaká potvora před ním díky jeho automatickému zaměření cíle nedokázala schovat! prostě paráda. na konec flambovač, kterým jste spolehlivě vyřešili ty malý chobotničky, který kolikrát nešlo ani zahlédnout, než se vám přisály na ksicht! pak přišel vhod i neustále pípající detektor pohybu, který k tomuhle universu neodmyslitelně patří, ale měl spíš ulohu vám nahánět pocit klaustrofobie, kdyby snad ty koridory nebyly dost uzký! stejně zachytil všechno, co se pohlo i několik pater nad vámi a sledovat ho nebyl vubec čas! v datadisku přibyly i pistole, který tam určitě dali jen kvuli mě, abych občas zařval, i když nejsou vubec špatný, pouze se dlouze přebíjej. pak taky nějaký BFG pro chudinky, kterým by snad současnej arzenál nevyhovoval, který nechci ani moc komentovat, protože je uplně zbytečný a nepřináší nic nového. v podstatě je to ekvivalent bazooky na bázi samonaváděcí střely. prostě unikát (ironie). možná mi trochu chyběla brokovnice, kterou jste měli možnost vozkoušet jen v kampaních za příšerky, když vám s ní někdo pořádně vyprášil kožich. zblízka tradičně smrtící. Slinta, ač se to nezdá a má jistě jednodušší osobnost, disponuje hned několika utoky a nabízí nám hru v uplně jiné perspektivě, která mě osobně nikdy moc nezaujala, ale je to sranda vobčas neohroženě se pohybovat mezi vyplašenejma civilama, který neváhaj po sobě házet zápalný láhve, protože jim nic jinýho nezbylo - nebo rovnou křičet o pomoc, než jste je omráčili vocasem a na zemi uhryzli svý oběti hlavu - což se rovnalo instantní smrti i v případě predátora! prostě těch možností jak někoho přechcat, ačkoli se jevil mnohem větší a silnější, byly spousty a hra se tak i s omezeným počtem protivníku nezajídala, a to mohu dnes potvrdit!

U týhle hry všicky ostatní srali strachy, i když šlo o MP, kde si asi v kuži vetřelcu už nepřipadali jako bezbranní asociálové, nicméně to mojí pulsní pušce bylo jedno, kosil jsem je na hromadu stejně - není lepšího pohledu než na navztekanýho aliena - proto jsem si tuhle klasiku později sehnal znovu v Edici (trvalo to dva roky), bohužel jsem ji za marinu dohrál se všemi questy druhej den dopoledne, což se mi u jiný hry zatím nestalo. Takže to bude asi tak jediná moje výtka. Pro mě nejzajímavější mise je ta z dema, kde jsem se poprvý objevil v APC, sbíral zásobníky a snažil se vydržet mezi alienama co nejdýl, to, kde to má východ, mě celkem nezajímalo, přestože se před nima nedá nikam schovat. Puvodně to bylo nehratelný, ale postupně se moje šance na přežití začly zvyšovat, protože se z toho rychle stala moje droga a ted - nechci se chlubit - to dám maximálně na první pokus pouze s nožem, abych to neměl tak snadný, plamenomet jsem nikdy nepoužíval - ten je jen pro sraby.

Stěžejní část týhle hry je zaručeně v jednoduchém konceptu založeném na ruznorodosti tří hlavních charakteru, které se svým stylem boje liší a není u toho pak třeba vymejšlet nějakej extra příběh, kterej už stejně všichni známe z TV. Hra se zaměřuje spíš na střet těhle ras, který se na rozdíl od filmového zpracování povedl. Facehuggeři (se kterejma jsem ani nepočítal, než se mi jeden přilepil z druhý strany na monitor), královna na konci a několik mutací mi bohatě stačilo, abych si užil i kampan, i když je fakt, že v datadisku (který obsahuje pouze nové MP mapy) jsem ocenil i střelbu ve stylu Jona Woo, abych si mohl dýl hrát s Predátorem. Jinak bych ten arzenál, kterej je obzvlášt u něj povedenej (platí zásada kámen-nužky-papír), neměnil, nic bych neinovoval, ani nepřidával, leda tak nějakou tu další pěknou mapku.

Pro: radar - ještě ted ho slyším pípat, zvuky obecně, ukládání pozic bylo tabu

Proti: kratinké a relativně snadné

+10 +11 −1