Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jan Antonín • 35 let • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Omerta: City of Gangsters

  • PC 60
Existují hry které jsou moc krátké a hráč si přeje aby byly vzhledem ke své kvalitě a zábavnosti delší, existují hry které jsou krátké a hráč ví že jejich krátká délka jim veskrze jen prospěla, jelikož delší hraní by jen a jen podtrhlo jejich negativa, a poté existují hry, které jsou moc dlouhé..

Přesně do poslední zmíněné kategorie spadá Omerta: City of Gangsters, aby jste rozuměli, Omerta není postižena nějakým přehnaným množstvím technických problémů, graficky i zvukově je poměrně slušně zpracovaná (tvůrci Tropica se v detailní a krásné grafice vyznají, alespoň co se strategií týče), a první chvíle se zdají být jako příjemná zábava v opravdu pěkném prostředí. Brzo se ale projeví skutečné problémy které hru sužují- titul doplácí na malou variabilitu veškerého obsahu který vám může nabídnout a velký počet map v takovém případě hře logicky nemůže pomoci. K čemu vám totiž je, pokud můžete odehrát 25 hodin v této hře a stále nedojít konce, když 20 hodin z této délky opakujete stále ty samé úkony, uvnitř, a to je nutno také dodat, ve své podstatě stále stejných lokacích? Dokola a dokola. Ani pod motivací posunu v příběhu není takový způsob hraní moc zábavný, to jistě nemusím nikomu vysvětlovat.

Vše přitom začíná poměrně slibně. Píše se rok 1920, prohibice je v plném proudu a vy jako italský přistěhovalec vidíte snadnou příležitost zisku, tak proč se jí nechopit? Vytvořit postavu, vybrat základní vlastnosti, to vše je otázka chvíle a poté již nic nebrání vstoupit do samotného příběhu. Na mapě města ještě zvolíte jednu z nabízených čtvrtí, a už se zapisujete do historie organizovaného zločinu. Na první i druhý pohled krásně zpracované město, všude jezdí stará auta, chodí lidé, mění se denní doba. Hudba ve stylu. To ujde. Následuje první seznámení s pár postavami které budou provázet dějem, první zakoupení budov, kde lze za drobný poplatek vybudovat například výrobnu likérů, vybudování tajné prodejny chlastu- někde vyrobený likér totiž musíme prodat, jinak by nebyl žádný zisk. A poté už to jde jako na páse- po zbudování likérky naštvat konkurenčního výrobce destilátu takže už vám ze svého nic neprodá, sehnat auto a palné zbraně, zničit jeho výrobnu (probíhá automaticky, pouze vyšlete člena vybaveného vozidlem aby se "postaral" a on se "postará"), poté zakoupit uvolněnou parcelu + vybudovat další likérku pro větší příděl chlastu. Zjistit že stále moc nevyděláváte, takže znovu obhlédnutí čtvrti, vyslání jediného dalšího člena (prozatím) vašeho gangu "prokecnout" informátory, objev dalších míst která lze zakoupit. Poté zakoupení parcely, vybudování obchodu se zbraněmi, zakoupení zbraní u překupníka za výhodnou cenu aby měl váš obchod co prodávat, vystavění lékárny (prodává likér za čisté peníze které jsou "hodnotnější" nežli ty špinavé) , vylepšení svého "doupěte". První tahový boj ve hře v hezkém prostředí věznice. Mise splněna.. Pohoda..

Výběr další čtvrti/mise a.. bohužel zase to stejné v bledě modrém, obměny minimální.
Čtvrť se na první pohled snad trochu liší, ale nějaké velké podstatné rozdíly nehledejte, ulice jak podle šablony (vím že americká města jsou známa tím že jejich ulice jsou velmi často do pravého úhlu ale i tam to nikdy neplatilo zcela doslovně) , opět musíte volit stejný postup, peníze zase jen na pár stovkách dolarů ze které si pořídíte horko těžko jednu výrobnu a jednu prodejnu, poté čekat, pak koupit další, další, další, prozkoumat okolí, zase koupit, občas obdržet zprávu o dalším postupu v příběhu. Vylepšit doupě, tentokrát na úroveň 3..Pak krátká bojová vsuvka v parčíku, mise splněna- A takto dokola a dokola. Uběhnou tak 3-4 mise a hráči bude v podstatě odhaleno vše co Omerta může skutečně nabídnout, dále už nepřijde nic nového. Ani zvětšující se počet členů kteří mohou být ve vaší "rodině" na tom nic nezmění, stejně se od sebe vyjma jiného "xiftu" takřka neliší.

Velmi brzo se začnou opakovat nejen postupy které musíte vykonávat, ale i lokace v bojových sekcích. Už ani nevím kolikrát jsem se musel probojovat do skladiště a umístit bombu, abych "to samé" skladiště následně nespočetněkrát bránil před nabíhajícími nepřáteli.. Asi je ten sklad začarovaný, a nachází se mimo prostor aby se poté zhmotnil pomalu v každé čtvrti kterou navštívíte..

Samotné bojové části přitom nejsou špatné, probíhají na tahy a kdyby prostředí mělo větší variabilitu rozhodně by šlo o dobrou součást hry. Každá postava má své speciální schopnosti a je třeba vhodně zkombinovat celý "tým" aby šlo tyto souboje projít bez potíží.

Tvůrci rozhodně měli zapracovat také na nějaké možnosti jak "zabít" ten prázdný čas mezi všemi těmi opakujícími se úkony, chvíli jsem myslel že za prachy lze alespoň zajímavě vylepšit vaše sídlo, to ale jde vylepšit jen 4x a ještě párkrát "kosmeticky" čímž je myšleno že místo prašné příjezdovky máte nově například asfalt a místo rozvrzaného brlohu vidíte v oné budově pohodlnější dvojpostel, to je pěkné, ale k ničemu -snad jen vyjma barikád, záložních mafianů, výbušných barelů a barmana, kteří mohou bránit napadnuté sídlo, což je vtipné, jelikož za celou hru se mi nestalo že bych se musel bránit. Nějaké větší možnosti ve volbě úprav ale chybí, což je škoda, bylo by to alespoň něco k dobru.

Nelze tvůrcům upřít snahu, je vidět že si s titulem dali opravdu hodně práce. Ta ale byla zkrátka korunována jen polovičním výsledkem, výsledkem který sice není špatný, ale zcela určitě vás neohromí. Obecně mohu říci že Omerta City of Gangsters je titul který se opravdu vyplatí jen pokud je zakoupený ve velké slevě, poté se dokáže i ospravedlnit. A u tvůrců doufám že pokud se znovu pustí do podobné hry, již se poučí z chyb které zde napáchali a tyto zkušenosti poté promítnou do lepšího výsledku.

Pro: Grafika, ozvučení, styl a atmosféra mafiánského prostředí

Proti: Repetetivní hratelnost, rychlý nástup stereotypu, málo možností, opakující se prostředí

+13