Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
29 let • Game Tester • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

  • PC 90
Jsem velikým milovníkem série Splinter Cell. První díl byla totiž hra, kterou jsem dostal ke svému tehdejšímu novému počítači a okamžitě jsem si ji zamiloval. Další díly v tomto trendu pokračovali a svou atmosférou mě chytil i často haněný Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent. Tuto tetralogii jsem hrál proto nespočetněkrát, ale pak přišel Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction], který, ačkoliv je celkem zábavný, do celé série zapadal tak, jako adoptovaný černoch do vietnamské rodiny... ne moc dobře. Proto jsem se bál, že Blacklist dopadne podobně, a možná právě proto mě hra bavila o to víc.

Blacklist se dá považovat za regulerní patý díl série (Conviction sem opravdu nepatří), kde má stealth konečně zase hlavní slovo. Zpět je možnost projít celou misí bez jediného výstřelu, či zabití a díky bohu za to, že je zpátky i odtahování omráčených nepřátel, pokud se vám ale toto nelíbí nezoufejte, protože hru můžete také hrát mnohem akčněji a líbí se mi fakt, že vám hra nabízí podporu pro všechny styly hraní, co se vybavení, ale hlavně map týče. Pokud jste jako já, tak vás jako tichošlápka potěší, že se na mapě vyskytuje dostatek potrubí, šacht a ramp, po kterých se dá nepozorovaně šplhat (ale nejsou často vůbec tyto cesty vidět na první pohled, což beru jako plus). Naopak, pokud z Blaclist chcete udělat další díl Gears of Wars, najdete všude dostatek krytí v podobě příhodně povalených kamenů či betonových bloků. No a Predátor je taková kombinace obou předchozích stylů.

Co se týče hratelnosti, tak ano, vše je oproti minulým dílům opravdu zjednodušené, ale hra je tak dle mého mnohem intuitivnější, rychlejší a lépe se hraje. UI... no UI je dosti nevypočitatelná. Byly chvíle, kdy mě opravdu překvapovali svými reakcemi, jako když si všimli, že jim někdo chybí v místnosti, kterého jsem před chvílí omráčil a odtáhl pryč, a oni ho šli hledat nebo když jsem se schovával na místě, kde jsem věděl, že se nepodívají a oni se ejhle podívali. Zase ale byly chvíle kdy jsem visel na potrubí půl metru nad nimi a oni si mě vesele přehlíželi. Ale kolísající UI je problém asi celé série. Za co ale vývojáře opravdu chválím je reakční doba u nepřátel. U všech stealth akcí jsem se vždy rozčiloval, že když mě zahlédnou, je automaticky vyvolán poplach a často konec mise, ale tady, když vás uvidí, tak se nejdříve leknou, jako by to udělal každý normální člověk, a až potom volají o pomoc. Vy tak máte vteřinu na to, aby jste se dané osoby co nejrychleji zbavili. Bravo. Po tomhle jsem toužil už od prvního dílu.

Byl jsem spokojený i s obtížností. Hrál jsem na perfekcionistu, kde nemáte ty moderní blbosti jako Mark & Execute, nebo že vidíte se sonarovým viděním skrz zdi. A nevím jak u jiných obtížností, ale tady vás vidí, i když se přesouváte z úkrytu do úkrytu, jak si stěžoval AppleCore. Nebo to možná také spravil patch. Zkrátka, obtížnost je celkem solidní.

Příběh je přesně takový, jako i v minulých dílech. Zajímavý, ale nepřekvapivý. Postavy jsou OK, ale kdy bude konečně konec s tím stereotypním ztvárnění Ajťáků, jako sociálních idiotů, kteří jsou sice skoro géniové, ale mají problémy s komunikací alá Sheldon Cooper? Opravdu si nepamatuji, že by byl jakýkoliv ajťák ztvárněn jinak. Překvapivě je ale nejhorší postava Sam Fisher. Je naprosto plochý, bez emocí a hrozně zádumčivý. Hlas třicetiletého Erica Johnsona se k padesátileté postavě Sama Fishera vůbec nehodí. Myslím tedy, že právě proto ho nenechali moc mluvit, aby si toho hráči tolik nevšímali, ale tím naprosto zazdili jeho postavu a povahu. Proto jsem celou dobu neviděl Sama Fishera, ale úplně jiného agenta, který se jmenuje náhodou stejně. Osobně si myslím, že kdyby jsme hráli za úplně jinou postavu, třeba i toho Briggse a Sam Fisher by se stal něco jako poradce a byl by jako Lambert v minulých dílech jen jako hlas v rádiu v podání Ironsida, bylo by to mnohem lepší

Co se mě na hře nelíbilo, je to, že měl Sam zbraň neustále v paprči a nešla schovat. Je to blbost, ale ze začátku mě to neskutečně iritovalo. Přišlo mi jako blbost i ono vylepšování svého letadla za vydělané peníze. Respektivě mi vadila spíše ta forma vylepšování. Americe hrozí bezprostřední nebezpečí a já, jakožto jediný kdo to může zastavit si na všechno musím vydělat sám. Co?

Shrnut: Důstojný nástupce série po né moc vydařeném Convictionu, který se řadí k nejlepším v sérii. Bavil mě stejně jako Chaos Theory, ale zazděná hlavní postava, která je pro celou hru klíčovou, hru sráží k zemi.

PS: Dohráno na 98,4% jako Duch a 1,6% jako Predátor

PPS: Jo, a nenávidím psy a doufám, že všichni psi skončí v gyrosu, protože vás ti svině vyčmuchaj úplně všude.

Pro: stealth, výběr jak hru hrát, vedlejší mise, reakční doba u UI, obtížnost

Proti: SAM FISHER, Charlie, nemožnost schovat zbraň, kolísavá UI

+20