Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Consortium

  • PC 40
Ambiciózní projekt kanadských tvůrců dosáhl vytyčené mety a dokázal naplnit obtížnou úlohu simulace živě reagujícího okolí. Ne však plně. V Consortium je hráč vsazen do role takzvaného "Bishopa", zde operujícího v jednom menším, vojenském letadle. Přesněji plníte úlohu externě dosazené entity, která daný den bude řešit několik neočekávaných situací počínajících objasněním vraždy jednoho z členů posádky.

I přes vyšší kvalitu výsledku, Consortium lépe působilo v samotné prezentaci, než při hraní. Velké sousto, a pak horší či lepší výsledek, není ojedinělou situací u menších vývojářských studií - ostatně podobně zatím dopadla většina her z KS. Průchod hrou záleží především na několika zásadních bodech; a konverzaci s posádkou, kde získáváte jejich náklonnost (která však nevypadá, že by měla zásadní dopad). Velmi malý prostor letadla o třech úrovních však posiluje efekt, kdy se všude něco děje a členové posádky diskutují nezávisle na vašem herním alter-egu. Pokud videohra dokáže zpracovat pocit toho, že by se mohla odehrát i bez vaší přítomnosti, jde o kvalitní práci designérů. V tomto směru tak Consortium může připomenout Omikron nebo Pathologic. Plně reálný tok času však absentuje.

Nejbližším ekvivalentem je titul Sentient, který šel ještě dále v simulaci člena posádky v uzavřeném prostředí, zde vesmírné stanici. Mnoho prvků se zdá být společných, ať již to je simulace virtuálních prostorů nebo podrobné dialogy s ostatními členy obývaného prostoru. Consortium však není klasickou adventurou, ono je spíše označováno i za RPG i FPS. Plné zařazení je tak obtížné, protože hra obsahuje od každého trochu a nic zcela. Nosným bodem jsou ale dialogy, což zvláště pocítíte tehdy, když se Bishopovy dostane zbraní. A pokud si zvolíte v jednom bodě násilnější řešení, bude následující minihra skoro neřešitelná. Označování posádky dle šachové terminologie je ve vojenském prostředí docela logické, pro potřeby hry je však setkávání se s Pawny 1,8, 25... mírně nepřehledné.

Technické problémy, forma zpracování, se mi (v 1.1) zdála bezproblémové, pohyb je přirozený a lehce stylizovaný nádech postav i prostředí je poměrně zajímavý. Přibližně tři hodiny nutné k dokončení (a při vyšší míře znovuhratelnosti) jsou tak akorát. Potencionální druhý díl by bylo však hodno umístit do rozsáhlejšího prostředí.

Pro: dabing, grafické zpracování, námět

Proti: minihra s obranou letadla, nedotažená akční část, menší rozsah

+22