Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Devastation

  • PC 80
Haledte, pokud je to akce, tak musí mít příběh nebo něco, co Vás vtáhne do hry, zaujme na první pohled a pohltí až do strhujícího finále, a to vše nejlépe se všemi rysy, které máte tak rádi! Tzn. silnej příběh, oblíbenej engine HL2, na kterém vznikaly i všechny ostatní pecky jako VTMBloodlines, Hitman Contractor (sice slabší díl), fyziku, prostředí, možnost nastavování a hlavně všudypřítomnou atmosféru fenoménu budoucího střetu nadnacionální korporace s její opozicí roztroušenou mezi ulicemi a v podzemí, kde s přibývající hloubkou pater získáváte na sebevědomí… mám rád tyhle outsidery, které dosáhly sotva pruměrného hodnocení, ale ve svý třídě jsou rozporuplnou raritkou, betaverzí slavnějších stříleček, pravej underground, kterej je svými atributy spíše připomíná, než je. To se ihned podepíše na několika z nás, vyvolenejch znalcu moderního umění, ačkoli na prvních pár pokusu následoval odinstal a možná určitě jen proto, že jsem toho měl v tu chvíli najednou moc a něchtěl jsem se zabývat další pruměrnou akcí, kterou se za každou cenu snažím dohrát bez ohledu na to, jestli mě to vubec baví, nebo mi jednoduše jen nešel procesor a přibývající záseky mě otrávily učinit rázné rozhodnutí – ale musí se nechat, že po těch nesčetnejch pokusech, kdy jsem to pořád zkoušel dokola, jsem to jen nerad vzdával, abych se k ní naposledy vrátil poté, co jsem si už konečně vyčistil větrák! … a světe div se, se stejnou pozorností, s jakou jsem na ní hledal chyby, vidím ted i její pozitiva! Přestřelky jsou trochu umělohmotné a připomínají hrací automaty v 80 létech, kdy jsme za pětku válčili na ulici s partou gangstru, ale co se už týče arsenálu, tak ten mě zaujal hned - držíte nějakej 9mm browning, kterej je teda plně auto, ne po vzoru inovace moderních stříleček schopnej střílet jen tak rychle, jak kontrolujete zdvih a pohyb závěru, což mě učarovalo hned ve druhém Projectu IGI a vlastně ve všech oblíbenejch střílečkách, a o to víc se mi to začlo líbit, když jsem si na to zvykl - protože je to deviza, která nováčka dlouho míjí – aby jste vyzkoušeli spoustu dalších lesklejch kousku přes 45 s vysokou dopadovou energií až po prurazné magnumy nebo obouruční střelbu, kde se kapacita násobí a dají se s ní dělat dobré triky, pokud to máte však zapotřebí, protože střeliva je pořád dost. HUD je také zajímavě vyřešený i ovládání a je to nakonec příjemné hrát plošinovku, ve které se kromě skákání a rozhovoru i hodně střílí po chlápkách převážně v černém s uspokojujícími efekty, když třeba urazíte potrubí, ze kterého se vyvalí voda nebo bouchne nějakej ten kýbl s benzínem, aby pak již tradičně přijeli hasiči. Takže takhle nějak si představuji dobrou zábavu na odpoledne, když mi bloknou učet na LovePlanet. Ta interakce s předměty je totiž super, když mužete sebrat flašku a rozbít ji o zed nebo ji sekundárním modem někomu hodit do ksichu, jinak mi to trochu vzdáleně postupem hrou připomínalo i Duke Nukem 3D; všechno, do čeho jste se trefili se pohlo, rozpadlo, nebo vyteklo a docela mě některé prvky od takové "béčkové" záležitosti i hodně překvapily, a to nemluvím o motion rapture postav, které se poroučely k zemi vždycky trochu jinak, ale co mi vadilo, bylo rozčarování z volby SIMULACE, kterou jsem měl vedle obtížnosti ještě na výběr, a pak jsem do týpka pouštěl pul zásobníku, než odpadl. Takže avizované "life like real" se opravdu nekoná a neřešila to ani vyšší obtížnost, která by se pak měla vztahovat jen do kvantity nebo skillu oponentu, nikoli vlastní stamminy, jak jsem později zjistil, protože jedinej kdo rychleji chcípal, jsem byl zase já. . . prostě jen dobrej nápad (možná by si měli promluvit s hochy od SIMBINu, kteří Vám vystřihnou obtížnost na míru - jízdní modely dělaj užasný, skill plus agrese, škoda, že zustali jenom u závodu) a chvíli mi trvalo, než jsem na ten rozdíl s arkádou přišel - třeba Vám zmizí při pohybu kurzor, zbraně mají zpětný ráz a nějaký zdvih při opakované střelbě (čeština je krásná), musíte každej zásobník povinně přebíjet, věci nestačí jen přejít, musíte je sbírat; to není s arkádou zas takový rozdíl – dokonce se mi na ni hrálo lépe – kdyby jste v jejím rámci neunesli jen jistý počet zbraní a neměli tak větší přehled! Všechno pak do sebe zapadá a je řešeno velice dobře, nemáte problém rozeznat, do které skupiny si obouruční pušku zařadit nebo naopak přepnout na dvě uziny, a to mě přivádí na fakt, že každej kousek má alternativní mod a je co zkoušet. Byl to takovej Unreal před dvěma lety, kdy jsem hrozně opomíjenou hru konečně dal do kraje - jak říkáme my, Klingoni a procházel každou uroven s pečlivostí nám vlastní, abych snad někoho nevynechal, protože lokace jsou navrženy celkem obstojně, až Vás to nutí přemejšlet, co napíšete do komentáře! Jo a další hra, ve které se proháněj další krysy! A pokud je délka komentáře uměrná jejím kvalitám, tak tady jsem hodně dlouhej! Navíc se ji snažím pojmout ve svý objektivitě i skromně a není na tom buhvíjak zle a 70 bych jí dal s klidem v každém časopise, hlavně mezi čtyřkama dolly buster! Co říct závěrem, snad že je to pěkná náhodička, nevěřím, že takovejch her je, aby mi pak učarovaly, i když většinou to tak bývá. edit: DEVASTATOION je geniálně navržená hra (protože nečekám, že do ní někdo investoval nemalé peníze) a má skvělou znovuhratelnost – první epizodu jsem v rámci ruzných nastavováníček dohrál celkem asi pětkrát, než jsem pokračoval na jednu uroven dál. Dokonce mužete nastavit i kurzor – ten quakeovskej mi vyhovuje asi nejvíc a hned jsem u něj zustal, měnil jsem jenom jas, kterej muže taky každému vyhovovat trochu jinak – škoda automatické korekce vlivem přechodu z ruzně tmavých míst! Zvuky jsou dost možná originální, myslím tím zbraní, ty co vydává při skákání nebo při dialozích jsou spíše skřeky, ale hudba je dobrá. První epizodu tedy mužu směle doporučit všem epileptikum a záchvaty z prodělaného odpoledne u obrazovek jsou pak tady namístě!

Pro: rozporuplná hra

Proti: P4 2GHz 512MB považujte za slušný minimum

+10 +11 −1