Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

James Bond 007: Nightfire

  • PC 75
Jedna z mála FPS, ke které se rád čas od času vracím a to přesto, že nemůže při opětovném hraní nabídnout nic nového. U her je to však stejné jako u filmů - když jsou opravdu zdařilé tak ani reprízy při správném dávkování neomrzí.

Nightfire se na první pohled jeví jako střílečka, kterých je dvanáct do tuctu a jediné, co ji odlišuje je Bondovská atmosféra - Bond, Bondgirl, megapadouch a technické vychytávky. Navíc, u her, které se přiživují na dobrém jménu filmu/seriálu bývá zvykem, že jde o brak. Nightfire je však jiný, protože nabízí rozmanitost díky velké škále možností, které se pokusím podrobněji rozebrat.

Nightfire nabízí celou řadu zbraní od pistolí přes samopaly po raketomet. To by samo o sobě za moc nestálo, jenže některé zbraně mají specifické funkce, které dodávájí hře na taktičnosti - zbraně s tlumičem i bez, naváděné střely raketometu nebo třeba přísavné nálože. Právě s náložemi jsem si užil spoustu zábavy při tvorbě pastí, jen škoda, že jich je tak málo. Třešničkou na dortu je pak kufřík s kulometem nebo dálkově odpalovanou výbušninou. Aby toho nebylo málo, Bond unese jen čtyři střelné zbraně a tudíž nastávají momenty, kdy je třeba pečlivě volit co vzít s sebou.

Ruku v ruce zbraním jdou technické vymoženosti jako laserové hodinky či mobil s hákem. Většina vychytávek je z hlediska použití omezená na dané objekty. Výjimku tvoří především uspávací šipky a tím se dostávám k stealth akcím, které jsou nedílnou součástí dvou misí, nicméně minimálně ve dvou dalších je možné projít nepozorován cca do poloviny mise a v některých dalších misích jsou tu a tam krátké úseky, kde může Bond vyměnit pažbu pistole za uspávací šipky. Celkově vzato bych řekl, že zhruba 1/3 hry je možné věnovat plížení.

Dalším aspektem zvyšujícím hratelnost jsou Bondovy brýle, které zahrnují 3 funkce. Noční brýle do tmavých prostor, tepelné brýle na hledání nepřátel a lahůdkové rentgenové brýle na svlékaní žen do spodního prádla... nebo spíše na hledání kostlivců za zdmi a dveřmi. K hratelnosti přidává své body i přítomnost tajných míst a takzvané Bond moves - obvykle průchod alternativní cestou.

Stereotyp se zkrátka nedostaví a to i díky rozmanitosti prostředí. Za vůbec nejlepší považuji vilu v japonském stylu (3. mise), která je specifická i tím, že nejde o lineární misi ale je třeba na určitém prostoru splnit zadané úkoly. Oproti tomu nejméně záživná mi přišla předposlední mise v tmavých a nezajímavých interiérech podvodní stanice, byť jde z hlediska stealth akce o výzvu.

Nightfire je pro mě ukázkou jak by měly akční střílečky vypadat a jak bohužel v dnešní době nevypadají - jen zajímavý design úrovní nestačí a je třeba dát hráči do ruky možnosti. Ani postarší grafika ani slabá AI nepřátel nedokáže zkazit výsledný herní zážitek, který ještě umocňuje stylová hudební stránka. Nightfire je navzdory staří jednou z mála FPS kterou stojí za to si zahrát, pokud nestojíte jen o bezduché rubání nabíhajících nepřátel a tedy bezmyšlenkovitou odreagovačku.

Pro: Bond a to, co k němu patří; stealth akce; velký arzenál zbraní a vymožeností; prostředí; hudba

Proti: Slabá AI, bugy (např.: granát vyhodí mrtvolu do vzduchu, mizí ukazatel munice,...)

+15