Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Vyzáblá jezinka a zástup podivných deformantů zdobí cover této pravěce prazvláštní mlátičky (mám na mysli UK cover:). Takhle by patrně vypadaly čtvrtohory, kdyby Zemi před 65 miliony let nezasáhl meteorit, ale pořádně velký kus pastelíny ze školní družiny a zrodila se Zeměplocha, jak ta od Terryho Prachetta.

Hliněné sídliště a okolí uprostřed barvité pseudoneolitické krajiny jsou plné podivných bytostí. Nejenom lidé jsou na své cestě k lidství. Jsou tu i různí krysokrti, prasolidi a opeřenci, kteří kráčejí vzpřímeně jako lidi. Náznak rasismu byste tu ale marně hledali. Tady jsou humanoidní mastodont, vypelíchaný zobec, i člověk bratři a sestry. Byla by to prvotně-pospolná idyla, kdyby nebyl náš hrdina Ghat ze společenství hned na začátku hry vyloučen, neměl krev na rukou a zmatek v hlavě, pouze s matným tušením, že někoho zabil ... dekompostovat mysl mu naštestí pomůže jeho životní družka s vlasy na styl Angela Davis, když mu připomene, že údajně zabil samotnou „Father-mother“!

Tenhle indie titul si zaslouží pozornost už jen kvůli vizuálně-uměleckému ztvárnění, to se jen tak neokouká, mohlo by se v podstatě stavět třeba jen na tom. Nevím, čím si Chillští tvůrci povzbuzovali představivost, asi to bylo něco víc než jen chilli. Prapodivné rostliny, reliéf krajiny i zvířata, všechno jak od umělce, který pije ředidlo.

Hlavní náplní hry však není stát, rozhlížet se a divit se, ale bít. A to všechno co vám pod pěsti přijde! Zeno Clash, ač indie hra vydaná exkluzivně pro Steam na Source enginu a teprve nedávno portovaná na Xbox360 je totiž zcela netypicky pro PC portfolio mlátička se vším všudy. Pěstmi umlátíte a chodily ukopete během svého putování různou zvěř a zběř a hlavně všechny lidské a humanoidní oponenty.
Ano, jsou tu zbraně jako kostěná kuše, či pistole z rybích kostí, ty ale hrají zcela marginální roli, ty střelné se rychle vybijí a různé palice a kyje jsou určeny na korpulentní bosse. Hlavní výzvou je vykrýt údery protivníků a vrátit jim je i s úroky. Pro zpestření lze uplatnit i kop s rozběhem či rychlý úhyb před ranou protivníka a pěsťovka naopak pro něj. Vaši oponenti nejsou žádné nehybné terče čekající, až je pošlete k Zemi, pohybliví jsou až moc a rány rádi vracejí. Pocit zadostiučinění z jejich porážky, jakož i zpětná vazba z mlácení jsou velmi uspokojivé.
Troufám si říct, že po dobu hraní nuda nehrozí. I přes to, že příběh dává smysl jen na začátku a na konci, pointa je však povedená. Etno-prehistorický soundtrack funguje tak jak má a dělá už takhle obskurní divadlo ještě více unikátním.

Na druhou stranu leveldesign je neskutečně primitivní a jednotlivé mapy jsou jen prostorově omezené arény, protože situace ve hře se vždycky zvrhnou v bitky a tomu je také stavba úrovní plně podřízena. To znamená, že se pohybujete po jakýchsi pláccích a každý terénní rozdíl rovná se bariéra.

Na vícero zahrání bych to také neviděl, i když do papouščího muže bych bušil celý den, až bych si vytloukl peří na polštář. Ano bitky zábavné jsou, ale to dneska není dost, autoři měli hratelnost zpestřit i nějakými logickými úkoly, když už je to na Source™ enginu... Hra také není nejdelší, ale na druhou stranu hru dohrajete s pocitem „ještě bych něco/někoho složil“, vše ale skončí právě včas, aby se nezabředlo do stereotypu.
A to bych řekl, každá hra nedokáže, stejně jako každý politik neví, kdy odejít a klaun zas nechápe, že už je trapný a že ho na dětské oslavě nikdo nechce...

Pro: Na Zeno Clash budete vzpomínat dlouho...

Proti: ...ale jedno dohrání bude většině z vás stačit.

+33
  • PC 80
Zeno Clash působí po Fearu 2 jako balzám na duši.Tam kde se američtí monolithové zmohli na vykrádačku japonských hororů a podzemní základny, malé chilské studio vytvořilo svět, jehož kreativita mě z monitoru postříkala od hlavy až k patě.Všechny ingame postavy, předměty i lokace mají prostě úžasné kouzlo a celá hra má díky tomuto krásnému stylu skvělou atmosféru.Ta je navíc podpořena i skvěle padnoucí hudbou, zvuky i dabingem.
Jenže, pak je tu ještě gameplay.Tam se jedná o first person mlátičku.Nic víc, nic míň.Ten systém bojů jako takový není špatný, ale chtělo by to zkrátka větší variabilitu.Některá místa jsem musel opakovat víckrát než jsem přišel na ideální postup, ale nic hrozného.Bohužel (ikdyž vzhledem k malé variabilitě hratelnosti možná bohudík) je Zeno Clash dost krátká hra, za nějaké 4 hodiny byl konec (pouze odhad).Za těch 8 eur kolik jsem za hru dal to ale stálo mnohonásobně, a na pokračování se těším - hlavně proto, že by mělo být otevřenější a mlácení všeho možného už tam snad nebude jediná náplň hry.

Pro: umělecký design, hudba, atmosféra, svět, cena

Proti: nižší variabilita hratelnosti

+22
  • PC 80
Na poměry indie her naprosto výborná first person "mlátička" ve velmi netradičním a originálním prostředí.
Příběhem nijak nenadchne. Ze začátku člověk prakticky nemá páru co se děje, kdo je, kde je, proč je... a na konci sice není o moc chytřejší, ale jaksi to vůbec nevadí...
Hratelnost je v jádru velmi obyčejná a přitom hrozně příjemná. Pěstní soubojový systém se povedl na výbornou a mě osobně sednul perfektně. Komb není moc, ale vzhledem k délce hry mě ani těch pár nijak zvlášť neomrzelo a souboje mě neskutečně bavili. Oproti tomu zbraně (spíš flusátka :) sice vypadají nádherně a chvalím výbornej systém střelby přes mířidla, ale jsou až na výjimky slaboučké. Zábava se s nima ale dá užít také.

Vzhledem k původu hry je přísně lineární game design omluvitelný. I když sem tam má člověk přeci jen docela velký pocit stísněnosti...
Délka necelé 4 hodiny (u mě 3,5) na první pohled moc neuchvátí, ale kdyby hra byla o něco delší, tak by to bylo jen zbytečné natahování... takhle je to vcelku ideální. Co není ideální je aktuální cena hry 16 euro, která s délkou jaksi nekoresponduje... poloviční cena (jako u předobjednávky) by byla možná lepší volbou.

Naprosto parádní je grafické zpracování. Mám neskutečné rád různé potvůrky a zvířátka, které ale přitom nejsou pitomý fantasy klišé (proto mám rád režiséra Del Tora :). A přesně takové bizarní potvůrky tu jsou. "Visual art" je v Zeno Clash prostě výbornej a místy až dechberoucí. Je sice vidět, že si autoři často vypomáhali různými grafickými fígly a vzdálenější pozadí je očividná "tapeta", ale jako celek to působí fantasticky. Viz. moje mini galerie:)

I přes svoje chybky se mi Zeno Clash nečekaně hodně líbil a rozhodně této partičce Chilanů (nebo jak se to skloňuje :) budu fandit dál... a zato, že je to prvotina přihazuju pět procent :)

Pro: Překrásné zpracování, originální svět, povedený soubojový systém

Proti: Zmatený příběh, stísněnost lokací, pro někoho délka

+20
  • PC 65
Zeno Clash je hodně zvláštní hra. Jedná se o indie bojovku z pohledu první osoby s nižšími náklady, kterou ale stojí za to projít. Ne kvůli hratelnosti, ne kvůli dokonalé grafice, ale kvůli skvělé atmosféře, úžasnému fantasy prostředí a zajímavému příběhu.

Výtvarná stránka je úchvatná a jednotlivé lokace a postavy vypadají přinejmenším pořádně ujetě. Grafika bežící na source enginu, ač není plná různých moderních udělátek, působí velmi příjemně a stále je na co koukat. Málokdy se mi u hry stane, že bych si prohlížel objekt zvlášť a pokud mě hra nikam nehnala, často jsem jen zíral. Každý objekt ve hře je nějak originální a díky tomu bych hře připojil přídomek „umělecká“.

Ale proč tedy tak nízké hodnocení? Samotná hra je neskutečně stereotypní a díky místy docela vysoké obtížnosti i na nižší obtížnost až frustrující. U hry jsem nikdy nevydržel více jak hodinu a proto mi její krátkost (cca 4 hodiny) přišla tak nějak akorátní. Herní část mi tedy přišla tak nějak navíc a nebyl bych vůbec proti, kdyby vznikl nějaký animák z tohoto světa, protože z námětu by šlo vytěžit o mnoho víc.

A tedy verdikt? Rozporuplný, dojmy jsou ale spíše pozitivní a díky výtvarné stránce jde o hru nadprůměrnou. Na jedno dohrátí ok, na hru nezapomenu, ale znova si ji rozhodně nedám. 65%

Pro: úžasná grafická stránka a prostředí, výborný dabing (hlavně Fathermother) i hudba; ve své podstatě jednoduchý, ale chytře podaný příběh

Proti: strašně stereotypní hratelnost, kolísání obtížnosti

+20
  • PC 90
Whoa, už jsem pomalu čekal jen fps rubačku v pěkných lokacích, ale tohle mě teda docela dostalo.

Souboje považuju spíš za slabší stránku hry - jsou chaotické, a tak trochu nevyvážené - občas mě dost štvaly, ale jindy jsem si je i celkem užíval. Dobře jsou do nich zakomponovány střelné zbraně, které sice nejsou zrovna smrtící a nepřítel vám je snadno vyrazí z ruky, ale mají své zastoupení a občas prostě člověk uvítá možnost držet si odstup. V souvislosti se souboji mě taky štvalo společné tlačítko pro sbírání věcí a přepínání nepřátel, resp. fakt že na sbíranou věc je třeba mířit přesněji než by se uprostřed boje hodilo. Taky AI má do inteligence daleko, ale to v tom chaosu nemusí hráče moc trápit. Vyloženě mi nesedly chladné zbraně, které jsou sice hodně silné, ale jsou pomalé a je problém s nimi někoho trefit, tím spíš když nepřátelský útok přeruší ten váš. Celkově souboje pořád hodnotím spíš kladně, ale na eleganci Dark Messiah se to jednoduše nechytá.

Zeno Clash ale stojí hlavně na orignálním světě a příběhu. Ten řadím mezi kvalitnější kousky - je zajímavý a na jeho vyprávění je kladen velký důraz. Jak je vyprávěn příběh, jsou popisovány i reálie tohoto kouzelně podivného světa, který dělá vyprávění ještě zajímavější. Svět, ve kterém se odehrává Zeno Clash je totiž naprosto fantastický. Jak jsem postupoval dějem i prostředím, vnímal jsem celou tu mytologii světa a měl jsem jednoduše radost z toho, jak je jedinečný, zajímavý a fascinující. Hodně jsem při hraní vzpomínal na svoji první Zeměplochu (která byla vlastně mou první fantasy knížkou vůbec) a tím spíš po příběhovém zakončení doufám, věřím v a těším se na další hru od ACE z tohoto světa.

Lokace, ve kterých se hra odehrává, jsou striktně lineární a často i docela kompaktní, ale vypadají celkem pěkně a v některých by člověk nejraději jen zíral - graficky se hra prostě vyvedla. Každopádně ještě před půlkou hry jsem nějakou lineárnost hodil za hlavu a jen si užíval jak to všechno pěkně vypadá. Navíc každá lokace je něčím zajímavá, ať už nápadem, prostředím, nebo posunem ve vyprávění. (A všechny vzhledem :))

Zážitek dokresluje vynikající hudba a docela slušný je i dabing - amatérsky mi zněla jen družka(?) hlavního hrdiny, jinak nemám připomínek.

Herní doba opravdu není dlouhá, ale nevadilo mi to. Ne ani tak kvůli stereotypu, jako proto, že příběh působí celkem uceleně. Chtěl bych sice vědět kdo přesně byl ten chlápek, nebo co se dělo dál, ale na konci každé pohádky je to odbyté skrz "žili šťastně až do smrti" a nikdo se kvůli tomu nebouří, to je prostě zas jiný příběh :) (A doufám že vážně bude :))

Celkově vzato Zeno Clash mě překvapil, a to velmi a mile. Na prvotinu je to sakra dobré a je skvělé, že ACE dokázalo vyprodukovat takový příběh a svět, ve kerém se odehrává. Bez nich by tahle hra zdaleka nebyla tak úžasná, jak je. Akční část má svoje mušky a má jich hodně, ale rád je odpustím.

Pro: fascinující originální svět se zajímavou mytologií, poutavý příběh, hudba, grafický design lokací, postav, zbraní, zakomponování zbraní do soubojového systému

Proti: nedoladěný a mírně chaotický soubojový systém

+18 +19 −1
  • PC 65
Nějak jsem si říkal, proč tu zdejší komentující hru Zeno Clash hodnotí jako indie titul. Jakmile jsem ji totiž spustil, neříkal jsem si, že by zrovna musela být označovaná coby indie hra, jako spíš regulérní 3D akce. To jsem ale ještě netušil, jak minimalistická bude svým obsahem, a to jak krátkostí, tak i lokacemi. Je to prostě taková jednohubka, která na pár hodin zabaví, má nápady a myslím si, že bavit i kupodivu docela dokáže.

Hlavní devízou samotné hry jsou její souboje. Ač se jedná o 3D akci a střílet můžete z kuší a nějakých pra-pistolí, tak pořád ty souboje jsou to nejzábavnější, co hra nabízí. Díky nim jsem si vystačil s pěstmi a kopanci a prostupoval hrou víceméně se zalíbením. Dlouho jsem totiž neviděl tak šikovný bojový systém. Nerutinní, nestereotypní, nápaditý, každý boj originální. Mělo to něco do sebe a hra na těch pár hodin tu radost a úsměv na rtech vyvolat rozhodně dokázala. A to se takto vypisuji i přesto, že když jsem hru poprvé spustil, tak jsem jí po dvaceti minutách zase vypnul proto, že na ty souboje jsem neměl vůbec nervy. Jakmile v nich ale naleznete systematiku, nechcete přestat.

Pokud bychom v dalším odstavci mluvili o příběhu, tak Vám můžu říct, že debilnější příběh jsem snad ještě nezažil. Celé se to odehrává v nějaké kombinaci prapůvodního světa a fantasy úletu, ve kterém se nachází pra-divno-lidi, pseudo-zvířata a nějaká všelijaká havěť, mezi kterou se řadí i havěť ze všech největší – Váš úhlavní nepřítel, kterého jednoduše pojmenovali Father-Mother a v překladu Matkotec. Ten vládne všemu a všem, národy utlačuje a Vy jste od toho, abyste jeho vládu sejmuli do zatracena a nastolili nový řád. Nikdy jsem snad nezažil horší pojmenování nepřítele, ale tak budiž.

Zeno Clash tak je zajímavou 3D akční jednohubkou. Kratší akci jsem opravdu hodně dlouho nehrál, ale na úkor hry to bohatě stačí. Po příběhové stránce je hra spíš k smíchu, a tak nezbývá, než hrát náhodné mapy, kde se řežete hlava nehlava a postupujete napříč protivníky dál a dál, až do úplného zemdlení. V tu chvíli je Zeno Clash hodně zábavná jednohubka, která za vyzkoušení rozhodně stojí.

Pro: Pěstní souboje na vrcholné 3D úrovni...

Proti: jenže s příběhem, který vytvořil mongol na pomocné škole

+17 +18 −1
  • PC 90
O hře Zeno Clash jsem nevěděl vůbec nic až do chvíle, kdy se objevila v akci na Steamu za 3€. Nad koupí jsem chvíli váhal, ale po prohlédnutí několika obrázků a videorecenzí jsem usoudil, že to za těch pár korun určitě stojí. A výsledek? Zklamaný rozhodně nejsem.

Zeno Clash není vlastně o mnoho víc než rubačka z pohledu první osoby. Na tom by nebylo nic objevného, pokud by vše nedržel pohromadě opravdu zvláštní příběh v naprosto úchvatném (a úchylném?) světě. Vizuální zpracování je zkrátka fantastické a ačkoliv ZC možná nemá miliony polygonů a třeba ani nepoužívá super nejmodernější všelicos shadery, jedná se o opravdu parádní podívanou. K celkovému dojmu ze hry nemalou měrou přispívá i výborná hudba.

Možná by stálo za to říct pár slov i k herní náplni samotné. ZC rozhodně není hra pro milovníky volnosti. Lokace, kterými procházíte, jsou opravdu malé, zato však krásně zpracované. Nepřátel je většinou přesila, takže nezbývá než trochu taktizovat a popřemýšlet, koho je dobré odstranit jako prvního. Samotný boj je vcelku akční, komba jsou dostatečně efektní, nicméně občas (zejména při velké přesile) může celý souboj působit dost nepřehledně. Naštěstí variabilita prostředí i nepřátel je dostatečná a vzhledem ke krátkosti hry se nedostaví stereotyp, takže rubání hlava nehlava je zábava v podstatě od začátku do konce.

Když jsem přemýšlel, co bych hře vytknul, moc mě toho nenapadlo. Nejvíc mi vadila asi ona občasná nepřehlednost a místy docela tuhá obtížnost (a to i na nejlehčí obtížnost).

Pro: výtvarný styl, hudba, příběh, svět

Proti: občas nepřehledné, obtížnost

+14
  • PC 85
Autoři museli jet na drogách nebo být zavřeni v sanatoriu, aby byli schopni vytvořit tuto hru. Ale komu na nich záleží, když výsledek stojí za to! Tato hra je surreální, divná a úžasná. V podstatě je to simulátor rváče z pohledu první osoby v post-apokalyptickém nebo alternativně-realitním zmutovaném divošském světě. A náramně jsem si ho užil.

Grafika, ačkoliv je založena na starém enginu Source, dodnes vypadá výtečně. Příběh je velmi vtahující. A soubojový systém je sám o sobě asi ten nejlepší, co jsem kdy viděl. Máte k dispozici širokou paletu pohybů a jejich modifikací, ale všechny jsou velmi přirozené a intuitivní. Bojové pohyby a animace jsou plynulé, a pěstní souboje mají skvělou dynamiku střídání úderů s krytím a úhyby. Souboj s několika nepřáteli naráz je velmi náročný, přesně jak by to mělo být. Celkový zážitek ze soubojů je naprosto špičkový.

Celkové hodnocení: Výborná / Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+12
  • PC 70
Zeno Clash se svou krátkou hrací dobou bývá označována jako indie hra, mé hodnocení však prosím berte v kontextu AAA titulů. Hned na úvod tohoto svého neobvykle kritického hodnocení dávám varování: Není to střílečka, spíš mlátička ve zcela bizarním prostředí. Ono prostředí je taky to jediné, díky němuž hra vyčnívá a kvůli čemu jsem neztratil vůli ji dohrát.

Příběh raději schovám..
Budete vrženi do šílené země do společnosti jejích povětšinou šílených obyvatel s krví své Father-Mother na rukou a vašimi bratry a sestrami ve vašich zádech. Vlastní příběh se odehrává střídavě ve dvou časových rovinách: před otco-matko vraždou a po ní, kdy hlavní hrdina vypráví ve vstupech do období "před" své milé (která jej na útěku doprovází), co ho k vraždě svého rodiče přimělo.


Hru posunuje kupředu střídání kratičkých vyprávění příběhu a maličkých arén, ve kterých se střetáváte se svými protivníky. Často má aréna několik kol, každé trošku jiné, jiný počet a skladba nepřátel (zviřátka na jednu ránu, humanoidi na krátkou bitku, bossové na těžký biják). Aréna vás pustí dále až po zabití všech nepřátel v ní. V prostřední fázi hry se setkáte i s několika dalšími typy protivníků a s naoko odlišným principem výše zmíněného otevření arény.

V bitkách nejsou k dispozici složitá komba, spíš musíte taktizovat s překážkami v aréně, střelnými zbraněmi a silnými/slabými údery, krytím a úhyby. Střelné zbraně jsou slabší, ale taky ne úplně pro parádu. Lze použít i granáty kamuflované v lebkách. Útlocíťové jako já budou těžko přenášet před svá srdce kopání do ležících nepřátel. Stvoření jménem Corwid a členy rodiny pouze zmlátíte do bezvědomí a setkáte se s nimi opět znovu v některé z dalších arén. Léčení probíhá prostřednictvím několika citrónků, rozmístěných obvykle po aréně.

Mechaniky hry mohly být odladěny lépe, často se setkáte s nepříjemným chováním jako například:
- vstávající nepřátele nelze zranit.
- nepřirozeně daleký dosah bosů, delší než kam opticky dosáhnou jejich pěsti.
- zbytečná pauza mezi zabitím nepřátel a otevřením arény, zatímco běháte po aréně jako trotl a hledáte co dalšího byste zkopali do bezvědomí abyste mohli konečně dostat další dávku příběhu.
- bossové probíhají některými překážkami, aniž by se to na překážkách projevilo.
- nelze skákat a překonávat nerovnosti.
- a nejhorší ze všeho je stejné tlačítko pro sebrání vyražené zbraně a zaměření nepřítele pro pěstní souboj.

Nejsem velkým fandou kontaktního boje, mnohem raději si udržuji odstup, proto jsem ocenil, že na nejnižší obtížnost Normal je hra poměrně jednoduchá a vyprávění a poznávání krajiny tak odsýpá. Vývoj čehokoliv mimo příběhu není ve hře obsažen. Hudba "ladí" k prostředí - je dobrá a trochu praštěná. Save probíhá na začátku kapitoly, checkpoint je po každé vlně v aréně a load nabízí pouze dvě poslední pozice. Na závěr musím pochválit mimiku dvou hlavních hrdinů, zejména ty postranní pološílené a polodivoké pohledy, které po sobě vrhají a také jeden z nejlepších názvů hry - Zeno Clash, krásně se to říká, pamatuje a nebývale vystihuje povahu tohoto uměleckého kusu.

Pro: psychedelická grafika a svět, krátkost

Proti: neodladěnost, nelze skákat, krátkost

+11
  • PC 75
Pozrime sa na Zena z jeho dvoch koncotvaroch prepojených tenkou nitkou udržujúcou ich síce bez výraznejších konfliktov pokope no s chýbajúcou funkciou vyživovacej pupočnej šnúry vďaka ktorej by navzájom profitovali zo svojich výhod.
Svet Zenozoiku ma zaujal ako už po dlhej dobe žiaden herný svet. Treťohorná surealistická krajina, obskurné postavy s takmer borgesovskými zámermi , návšteva u Golema v krajine na konci sveta , kde veci už stratili svoj účel, zjavným freudovským podtextom krásno-odporne vykreslený/á bytosť matkaotec, sexy afro čaja a podmanivá hudba, skrátka juhoameričania vytvorili universum ako zákon magického realizmu káže ) Po prvom prechode mi je jasné , že do tohto sveta sa určite ešte vrátim aby som ho preskúmal oveľa dôkladnejšie.
https://www.youtube.com/watch?v=0hYZaqYCZyQ
Svet Zenozoiku ma frustroval ako už po dlhej dobe žiaden herný svet. Je totiž čistokrvná bojovka. Od začiatku až do konca. Ak ste ako ja, menej prsto reflekčne zručný máte smolu. Bez trainera to dáte len s veľkou dávkou trpezlivosti a zaťatými zubami (kým si dokonale neosvojíte ovládanie ), pretože každý úder musí byť presne načasovaný a súboje s väčšinou troma protivníkmi takticky zvládnuté. Nečakajte, že zatiaľ čo sa budete byť s jedným, zvyšní dvaja férovo počkajú opodiaľ, kým na nich príde rada. Bojové pohyby sú komplexné ( nezabudlo sa ani na nohy z pohľadu očí), naviac to celé efektne vyzerá, teda s myšou a klávesnicou odviedli vývojari dobrú prácu aj keď na intuitívnosti by sa ešte dalo zapracovať. Streľba z kostenných zbraní je skôr takým doplnkom a aj vďaka tomu, že ich nepriatelia veľmi radi vyrážajú z rúk ju až tak nevyužijete.
A sme na konci pupočnej šnúry či skôr pri nej. Príbeh ! . Neprekážala mi totálna tunelovosť, ale pokiaľ vás nenadchnú boje môžete sa pomerne skoro začať nudiť, pretože inú ineteraktivitu vám hra neponúkne , čo je pri spomínanej fascinácii svetom Zenozoika škoda. Všetko zaujímave sa dozviete z vizuálnych monológov postáv, no nič z toho nie je hernou náplňou a len tupé bitky potom dosť degradujú putovanie hlavných hrdinov.

Pro: svet

Proti: nepodarené nočné boje, pri ktorých máte zapaľovať sviečky v prostrednej časti hry

+11
  • PC 80
Tak s Zeno Clash jsem velmi spokojen a překvapen. Opravdu velmi zvláštní herní svět který tady ještě nebyl, s opravdu abstraktními sceneriemi a podivnými obyvateli. Přesto že hra je převážně mlátička a střílečka, nelze si zde nevšimnout uměleckého a výtvarného směru který vytvořili autoři. Hratelnost dokáže pohltit kdy se ženete dál za dějovou linkou která vůbec není špatná.

Zbraně mají nekonečno střeliva, ale hlavně zde dojde na pěstní souboje. Grafika rozhodně neurazí a i když běží již na starším Source enginu pořád má co nabídnout v podobě osobitého stylu. Herní postavy a nepřátelé jsou opravdu originální a dost podivné a dosud ještě nikde neviděné což je rozhodně klad který platí i pro celý herní svět.

Dabing se rozhodně povedl, vše zní tak jak má včetně zvuků prostředí a zbraní, hudba dokresluje podivuhodný zážitek z celé hry.

Jen co trochu zamrzí je nevyvážená obtížnost v některých situacích, a relativní krátkost hry, naštestí tedy nedojde ke stereotypu a umělému prodlužování herní doby.

Tak hra se rozhodně povedla a doufám jen že se brzy objeví pokračování s novými myšlenkami a nápady, což autoři jistě mají jak v tomto dílku dokázali.

Pro: Umělecký styl, hratelnost, nápad, ztvárnění světa

Proti: Krátkost, trochu nevyvážená obtížnost

+9
  • PC 65
Zeno Clash vypadá jako zajímavá a originální hra, o to však následovalo větší zklamání po tom, co jsem si ji zahrál.

Příběh stojí za starou belu. Navíc nemám rád tenhle styl vypravování, kdy vaše postavička a pár dalších charakterů ve hře ví všechno, ale vy jako hráč víte kulové, během hry začnete teprv zjišťovat, o co že tam vlastně jde a až uplně na konci se to vyřeší. Mezitím nemáte šajn, proč zabíjet tady ty a proč se hnát tam, apod...

Gameplay je snad největším zklamáním. Hráč se vlastně pouze přesunuje z arény (o velikosti menší školní telocvičny) do arény. Neřeší žádné hádanky, s nikým se nebaví, prostě jste tu pouze pro bitky a vše ostatní se děje formou animace. Schéma bitka-animace-bitka v další lokaci-animace-takhle až do konce, docela zamrzí. Postup hrou je krutě lineární, na alternativní konce zapomeňte. Jediná free play co tu je, spočívá v propadnutí texturama.

Soubojový systém tak trochu připomíná Dark Messiaha, ten mě ale bavil víc. Je tu pár úderů a protiútoků, celé mi to ale nijak moc nesedlo. Prakticky stačí jen klikat myší jak blbej a je klid. Navíc nechápu, proč nefunguje blokování, když má postava v ruce zbraň (chladné mají jen specifické užití a střelné jsou tak slabé, že o ně stejně brzo přijdete, jediné jejich plus je v nekonečném množství munice). To, že nepřátelů je dohromady ani ne 10 druhů taky zrovna nepotěší.

Hra defacto stojí a padá na krásných lokacích. V drtivé většině je na co se dívat. To vám ale dobrou hru neudělá. Možná je zde kladem délka slabých pěti hodin. Hrací schéma by totiž postupem času začalo ukrutně nudit.

Pro: Krásné lokace

Proti: Jde jen o mlácení v minaturních arénách, o ničem jiným hra není (ač tak možná nevypadá)

+8 +13 −5