Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Cítím tak nějak povinnost se vyjádřit ke třetímu dílu. Série mi totiž tak nějak přirostla k srdci více, než bych si chtěl přiznat. Je totiž plná ujetých situací, vtipných substories a dospěle podaný hlavní dějový linky. A já to prostě žeru.

Hned na úvod napíšu, že Yakuza 3 mi zatím přijde jako nejhorší (hraji chronologicky). Příběh je totiž šíleně "rozfrcanej". Ze startu se budete starat o partu sopláků v Okinawě, pak vyprášíte kožich pobudům v Kamurocho a nakonec se vrátíte a řešíte potencionální astma (to jsem si nevymyslel. Fakt to tam je a není to vtipný ani zajímavý).

Start má dobře našlápnuto. Tojo clan vede Daigo. Ještě moc mladý a nespolehlivý. Proto Kiryu přesvědčí (jak jinak, než pěstma) šílence Goro Majimu, aby se o Daiga postaral. Kiryu se chce totiž zdekovat a starat se o sirotky v nově založeným sirotčinci pod jeho vedením. Bitka s Majimou na střeše, shození oblečení a ukázání tetování. Cígo a slib od Majimy, že se o Daiga postará.
Kiryu se vrací do Okinawy a zjistí, že mu někdo chce místo sirotčince postavit buď vojenskou základnu nebo resort. Začne věc řešit (pěstmi) a vypráská menší část Yakuzy v Okinawě. Slib, cígo, saké, řešení problémů s dětma. Ztratila se dcera vůdce Yakuzy. Kiryu to vyřeší (pěstmi) a znovu pokecá s vedoucím. Slib, cígo, saké. Přichází návštěva z Tokya s dohodou, že sirotčinec bude v pohodě, protože Daigo celou akci zatrhl. Velmi brzy zjistíte, že Daigo je postřelený a skica útočníka vypadá až příliš povědomě...

Takový je ve zkratce start Yakuzy 3. Nezní to tak blbě, ne? Jakmile se ale víc a víc dostáváte v příběhu dál, tak zjistíte, že je to šíleně vyhrocený. Tentokrát v tom má prsty CIA, obchod se zbraněma a tradičně souboj o moc a prachy.
Příběh mě tedy trošku zklamal. Raději bych řešil interní problémy Yakuzy. Ta jde totiž trochu do pozadí, což je škoda. Má to být totiž Yakuza. Obávám se ale, že Zero nasadil prostě laťku šíleně do stropu. Toliko k příběhu. Není špatný, ale patří ke slabším.

Minihry jsou tu v podstatě recyklace předešlých. Kromě teda golfu (myslím), který mi přišel jako nezajímavá sračka a fishing, kterýmu jsem moc nerozuměl. Asi ale podle chuti. Já totiž stejně většinu času strávil u Mahjongu, který kotel lidí nesnáší. A i tentokrát jsem vymyslel několik kreativních nadávek.

Soubojový systém je...nudný a příliš snadný. Klasicky jsem si napakoval inventář sushi setama a šel do bitky. Velmi brzy jsem zjistil, že každý souboj jde vyřešit naprosto jednoduchou kombinací (3x X a 2x Y). Boss s drsným nástupem a vyhrocenou story? Nevadí, použiju kombo do zblbnutí. Pomocí prostýho investování XP to prostě naboucháte do HP a máte vystaráno.

Celý tenhle bordel zachraňuje závěr, který byl tradičně fakt super a opět mě nalákal na hraní dalšího dílu. Nejhorší ale je, že i když se jedná o zatím nejkratší hru v sérii, tak mi přišla šíleně nudná. Doufám, že Yakuza 4 nebo Like a Dragon bude znatelně lepší. Jinak prostě budu pačkat mahjong a na ostatní seru.

Pro: stále dobrá story na poměry dnešních her, dospělost, soundtrack

Proti: soubojový systém, některé nové postavu (ANIKI!), špatná dynamika příběhu, utahanost

+11
  • PC 60
Hle, nemožné se stalo skutečností, a na naše PC dorazily remasterované verze dílú yakuzy 3/4/5. Jaký to štatstný den pro nás vyvolené exoty, kteří hovíme této na půl vážné, na půl crazy Japan serii!

Však mějte se na pozoru, vážení kolegové. Tohle je přes 10 let stará hra jen s opravdu lehkými kosmetickými změnami a vylepšeními. Toto není Remake ala Kiwami. Takže se připravte na těžkopádný a jednoduchý souboják, ne zcela top combat animace, nedokonalou fyziku při bowlingu a biliáru, přímočarý level up systém a obecně dost herního nepohodlí. Opravdu je to po herní stránce nejhorší ze série a pro  zachování vašeho duševního zdraví doporučuji lehkou obtížnost.

Příběh je jakoby takový dvoučlenný. Jedna část, kde Kazuma - milý a hodný strýček, mafián a deformátor lidských těl - vede svůj vlastní sirotčinec na ostrově Okinawa (je prima vidět novou lokaci). Starání se o děcka spolu s konfrontací s  malou místní Yakuza rodinou mělo příjemně komorní nádech, dobré tempo a já si to užíval. Leč přišla opět zhulená část scénáristů a nutně do toho museli zakomponovat boj o obytnou plchu v hodnotě 100 milliard yenů (cca 20 mil kč) CIA, ministra obrany, nějakou zlou stínovou Gaijin organizaci a miliardu postav, takže to nakonec nabobtnalo do trochu dementních rozměrů - a vůbec se někdo snažil aby to vypadalo větší a víc "epic" než to doopravdy je. Tahle část mě nebavila. Ale obecně to není ani zdaleka taková bejkárna jako u dvojky.

Z nových miniher je tu pak venkovní golf, který není překvalivě marný a nehraje se špatně. Jaká si honící minihra, která je lame. Holek z kabaretu - se kterými můžete konverzovat a hádat, co je urazí a co je potěší - je tu 10.

A tot je asi vše, fanoušky série Yakuza 3 neurazí. Příběh je (až na pár blbostí) solidní a filmová prezentace je stále vysoce kvalitní.

Pro: Ye to Yakuza

Proti: Ye to Yakuza

+17
  • PC 80
Herní výzva 2021 - 10. "Dětský svět" (Dohraj hru, ve které hraje aktivní roli dětská postava.)

Pokud se na Yakuzu 3 vrhnete nikoli v návaznosti na původní druhý díl, ale na jeho moderní remake Yakuza Kiwami 2, musíte se připravit na technicky a hratelnostně neohrabanější zážitek. Grafika není bůhvíjak oslnivá ani na tehdejší poměry PS3 (byť zvednutí rozlišení nad úroveň 1080p a antialiasing hodně pomáhají, z tohoto důvodu doporučuji hrát raději na PC než na konzolích), animace jsou hodně hrubé a soubojový systém výrazně osekanější oproti oběma Kiwami dílům.

Různých druhů útoků je poměrně málo, ale hlavně si Yakuza 3 dost zakládá na blokování a uhýbání, což ze soubojů dělá dosti mechanickou záležitost, kdy je základem úspěchu osvojit si rytmus úhybných a blokovacích pohybů. Zatímco na začátku jsem kolikrát litoval, že jsem si zvolil normální obtížnost a nikoli snadnou, v druhé polovině hry už jsem bossy kosil na první dobrou.

Vše je ale odpuštěno jakmile dojde na příběh. Ten je po zmatené a překombinované dvojce (potažmo Kiwami 2) návratem k efektní přímočarosti jedničky (resp. Kiwami) a kromě obligátních úsměvně melodramatických momentů jej lehce hyzdí hlavně fakt, že stejně jako se v celé sérii opakuje prostředí Kamurucha, opakují se i některá příběhová schémata - takže tu zase máme dvojníky, postavy stojící mimo záběr, které v poslední chvíli někoho zastřelí, nebo sebeobětující se záporáky, kteří nakonec prohlédnou a pomůžou Kiryuovi proti ultrazáporákovi, který stál do té doby ve stínu. Někdo by mohl říct, že příběhové mise související s péči o sirotčinec jsou jen vata, ale na to bych namítl, že a) pomáhají k tomu, abychom k sirotčinci a jeho svěřencům cítili emocionální pouto b) obsahují řadu mile dojemných momentů.

Vedlejší aktivity nejsou bůhvíjak propracované, ale já se jím moc nevěnoval, protože Yakuzu hraju hlavně pro příběh. Potěšila přítomnost hostesky s tváří a hlasem Yui Hatano :)

Pro: příběh a většina toho ostatního, co máme rádi na Yakuze

Proti: slabší grafika, nepříliš vybroušený soubojový systém, pronásledovací minihra

+14