Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Druhý datadisk pro Wing Commander 2 s podtitulem Crusade přinesl několik zajímavých novinek a vylepšení. Je na něm poznat že se vyvýjel paralelně s WC2, pojďme se tedy na něj podívat detailněji.

Jelikož je to datadisk tak značná část věcí je při starém. Grafika a zvuky se nezměnily, ovšem na rozdíl od prvního přídavku přinesl o něco více novinek a několik mechanik přepracoval. Jako první se podívejme na AI. Ta byla překvapivě vylepšena a ač nedosahuje hodnot z WC2 je přesto viditelně lepší než v předchozím přídavku a základní hře. Vaši spolubojovníci se již o sebe umějí postarat více než před tím a většinou tedy nedochází k žádným laciným úmrtím jako předtím. Umělá inteligence je někde mezi WC1 a WC2, takže i když je nyní lepší stále dělá některé chyby a není tak samostatná a nápomocná jako v druhém díle. Nicméně i malý pokrok se cení. :) U nepřátel jsem paradoxně nezaznamenal výraznější posun v chování a přišlo mi že jsou stejní jako minule. Zdá se tedy že úsilí vývojářů směřovalo hlavně na vaše kolegy.

Technická stránka hry bohužel zůstává stejná jako minule a tak hru sužují stejné nedostatky. Vývojáři si však asi byly vědomi technických slabin a tak souboje nejsou nijak hromadné a v asteroidovém poli taktéž nebojujete ( alespoň nijak často, snad jen jednou za celou hru ). Obtížnost která je u WC stěžejní částí je nyní na daleko menší úrovni než v SM1 a WC. Nepřátel ubylo a vaši wingmani už taky lecos zastanou sami. Faktor frustrace tedy není nijak vysoký, je evidentní že tvůrci vzali ohled na tehdejší výtky a poučily se z nich.

Nicméně ve hře se nově nacházejí nové letouny a to ne ledajaké ale rovnou kočičácké. Zalétáte si tedy i v nepřátelské stíhačce ve speciálních infiltračních misích. Mise obecně mi přišly různorodější a pestřejší. Pestřejší je taky skladba pilotů na Tiger's Claw, potkáte několik nových tváří a taktéž se o nich něco dovíte.

Příběh celkově je více uvolněný a ne tak temný jako v SM1. Zároveň se zde dovíte i několik zajímavých faktů o vašich nepřátelích a celkově zde probíhá prohlubování a budování universa. Dokonce se objeví nová rasa, i když jen v pozadí a nebudete mít možnost s žádmým jejím zástupcem pokecat přímo. Jak už je ve WC sérii standardem je i zde zastoupena nelineární kampaň.

Jedná se o povedený přídavek který se snaží přidat více věcí než jeho předchůdce a zároveň mění i některé herní mechanismy. Je na něm poznat že jeho vývoj probíhal zároveň s WC2.

Pro: Obtížnost, příběh, atmosféra, Kilrathi, mírně zlepšená AI ( i když na tu ve WC2 nemá ), nové stíhačky a nové tváře

Proti: opět stejné technické nedostatky jako u WC

+10 +11 −1
  • PC 75
Odosielateľ: Viceadmirál Tolwyn, Vrchné Velenie Konfederácie
Príjemca: TCS Tiger's Claw

Máte okamžitý rozkaz brániť systém Firekka v sektore Antares proti postupujúcim kilrathským flotilám.
Zotrvajte v systéme tak dlho ako to bude možné; posily nie sú k dispozícii.
NAJVYŠSIA PRIORITA: zachovať bezpečnosť diplomatov Konfederácie a firekkanských spojencov.

Halcyon, dostaňte svojich ľudí odtiaľto.
Tolwyn


**********************************************************************************

Dlho som čakal na moment, kedy budem môcť napísať komentár ku druhému WC datadisku - rozhodol som sa ho totiž napísať až po jeho dohraní, aby som zachytil celkový dojem. Že to bude trvať viac než pol roka, je vec druhá :D.

Do SM2 som sa pustil takmer hneď po dohraní SM1, pričom som si úspešne transportoval postavu z predchádzajúcej hry. Hodnosť, medaily aj počet zostrelov mi chvalabohu zostali a navyše sa nenarušila časová kontinuita, takže finta spomenutá v mojom druhom komentári funguje. Oproti Wing Commander: The Secret Missions priniesol druhý datadisk zopár vylepšení, aj keď grafika ostala tá istá. Na začiatok spomeniem novú loď na strane Konfederácie - Dralthi Mk II. Áno je to tak, v SM2 budete mať možnosť pilotovať túto nepriateľskú stíhačku (náhrada za vyradené Scimitary), a nie raz. Vzhľadom na trochu pokročilú dobu od čias Vega kampane sa Kilrathi rozhodli starý Dralthi vylepšiť a vymenili laserové kanóny za mass driver kanóny, čím sa vylepšila jej bojová hodnota. Práve s Dralthim si užijete zopár netradičných misií, ale tiež to znamená, že sa z neho stáva dôstojnejší súper.

Letecký arzenál na strane Kilrathov sa ďalej rozrástol o experimentálny stíhač Hhriss a ťažký krížnik Snakeir. Prvý menovaný vie byť nepríjemný protivník - obratný ako Gratha, odolný ako Jalthi, a keď ešte v kokpite sedí Drakhai...Snakeir na druhú stranu nepredstavuje veľkú hrozbu, ale jedná sa o veľmi vytrvalú loď - jej zničenie vám aj vo dvojici s vaším wingmanom bude trvať neporovnateľne dlhšie ako pri iných veľkých lodiach.

Čo sa týka variability misií, až na špecálne Dralthi-infiltračné misie nepribudlo nič nové. Čakajú nás však tri nové postavy - dvaja noví wingmani zo spriatelenej TCS Austin, prvýkrát padne zmienka aj o admirálovi Tolwynovi, ktorý zohrá jednu z kľúčových úloh v nasledujúcich dieloch ságy. Bohužiaľ, s niektorými obľúbenými postavami sa budeme musieť v datadisku rozlúčiť (Bossman zahynie počas patroly a Paladin odíde do výslužby).

Musím dať za pravdu martinelkovi ohľadom obtiažnosti misií - je cítiť odľahčenie. Aj keď stále môžu na niektorých miestach nastať frustrujúce momenty, toho, kto si prešiel pôvodným WC a prvým datadiskom, veľa vecí nezaskočí. Teda, jedna vec určite áno - Drakhai, piloti kilrathskej Cisárskej gardy. Lietajú na ktoromkoľvek stíhači a spoznáte ich jednoducho - v boji sú oveľa obratnejší, ľahšie sa vyhnú raketám a neváhajú používať afterburner vo veľkom. Našťastie sa impérium neodhodlalo v masovom nasadení týchto elitných jednotiek :D.

Čo dodať na koniec? Len to, že je škoda, že tieto vylepšenia hry neprišli už s prvým datadiskom.

Pro: Nové postavy, infiltračné misie, Dralthi Mk II

Proti: Obtiažnosť klesla, ale stále to nie je ono

+6