Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Nečekal bych, že to budu zrovná já, kdo tohle řekne, ale: Ubisoft to dokázal! Tvůrci se konečně pohnuli dál, vykašlali se na tu svou ohranou generickou vizi openworld světa a konečně stvořili hru, která stojí za řeč. Vzali všechno dobré, co bylo na prvních Watch Dogs a jejich hrách obecně a udělali novou hru, typově trochu podobnou, ale ve výsledku úplně jinou. Vezmeme to ale popořadě.

Pryč je pochmurné Chicago. Tentokrát příběh hry hráče zavede do prosluněného San Francisca. Ubisoft opět dokazuje, že umí nadesignovat velmi atraktivní město. San Francisco je rozmanité, neskutečně živé místo, které svádí k toulkám po přírodě a po známých památkách. Všude se pohybují lidé, kteří si dělají své věci, mluví spolu, chodí spolu a reagují na hráče i na sebe zároveň. Pokud se řadíte mezi nadšené virtuální turisty, budete WD2 milovat. Dopomáhá tomu i velmi příjemný pocit z pohybu. Hlavní hrdina je mladý hacker a kupodivu i zručný parkourista. Rozpohybovaný je parádně, ovládání je přesné a rozhodně se nekonají podivné kreace a nechtěné pády známé z assassinské série. Pocit z prozkoumávání světa bych zařadil kvalitou hned za GTA V a prvních několik hodin je velmi těžké hru vůbec vypnout.

Po hratelnostní stránce se jedná především o stealth akci spojenou s řízením vozidel. Ježdění došlo vylepšení jen mírně, auta jsou tentokrát alespoň ovladatelná, ale pořád je to dost daleko od mé představy o kvalitním jízdním modelu. Osobně jsem nejradši využíval pomalejších aut, na kterých je znát alespoň jakási hmotnost. Hře se mj. nevyhnulo ani jejich tradiční absurdní mizení. Stealth je naopak skvělý a vzhledem k příběhu a postavám dává smysl. Akční nadstavba je vlastně tak nějak navíc - je skvělá, to bezpochyby - ale k hlavní postavě nesedí. Hráč totiž hraje za skupinku mladých veselých hipsta hackerů, resp. za černošského floutka Marcuse a ten je opravdu všechno, jen ne mašina na zabíjení. Stylizace celé hry míří spíše na mladší publikum, ale to mně jakožto zastydlému puberťákovi nikterak nevadilo. Je to vtipné, má to styl, kupu filmových odkazů (hned jedna z prvních misí například paroduje seriál Knight Rider) a Marcus není tak suchej, jako ten věčně zachmuřenej coatlover z prvního dílu. Atmosférou je dvojka tedy diametriálně odlišná a nemusí sednout každému. Hlavním prvkem je ale pořád hackování, tentokrát značně vylepšené. Hacknout už lze opravdu všechno, což si ale vybírá daň na obtížnějším ovládání. Tentokrát už to není pouze jednotlačítková záležitost a efektivní hackování vyžaduje trochu cviku. Vrací se i ty otravné puzzly z jedničky, ale tentokrát aplikované přímo do prostředí ve hře, což je supr nápad a ze záporu je najednou klad. Navíc opět (už se možná opakuju) jich není tolik, takže nezačnou prudit a fungují jako dobré oživení.

Příběh sám o sobě mě trochu zklamal. Ze začátku vypadá velice nadějně, ale ke konci už tvůrcům evidentně docházely nápady a závěr je vyloženě slabý. Celý děj je spíše sledem několika epizodických zápletek, které rámcuje jeden hlavní cíl - boj proti zlovolné korporaci Blume, což je pro hlavní hrdiny tak trochu boj s větrnými mlýny. Naštěstí tu ale máme hromadu dalších aktivit, které jsou KONEČNĚ zábavné. Krom nějakých těch závodů (motorky, drony, motokáry, plachetnice), se hráč dočká i slušné řádky vedlejších úkolů, které překvapivě nejsou jen klasickou copypaste vatou, kterou hráče Ubisoft vesele obšťastňuje několik posledních let, ale každá mise má svůj příběh a originální cíl. Po stránce writingu to pořád není kdovíjaká pecka a mise jsou to většinou celkem jednoduché, ale jsou rozmanité a není jich zas tolik, aby mě začaly nudit.

Kdo si rád obléká své virtuální panenky (já ano! :), dostane na výběr z velkého množství hadříků - od hnusných motorkářských bund, přes klasické výprodejové oblečení, skejťácké hadry až po opravdu extravagantní kousky pro opravdové hipstery. Nechybí ani nějaké ty reklamní či památkářské stánky, které nabízí další extra kousky. A aby toho nebylo málo, po světě je poschovávaná další hromada oblečení, skrytých peněz a speciálních laků na všechno, co může Marcus postříkat (bez dvojsmyslu).

Dalším prvkem je aplikace Driver SF, která funguje jako taxi služba. Je to další forma vedlejších misí, kde hráč vozí různé zákazníky, kteří mají rozdílné požadavky (nudné ježdění z místa na místo se tedy nekoná). Těchto misí opět není moc a oživení je to parádní. Vrací se i chození po waypointech známé z prvního dílu. Těch je méně, jsou zajímavější a aby se zaznamenaly, musí se u nich hráč zvěčnit. Selfíčka prostě vedou.

Město je opravdu skutečně krásné. Grafika jako taková je sice trochu rozporuplná. Interiéry jsou super, míra detailů je někdy až neskutečná, animace postav a mimika je rozhodně hodna označení AAA. Ovšem exteriéry mi přišly i na vyšší nastavení někdy trochu kostrbaté a tak podivně mázlé. Hra mi sice neběžela na úplné maximum, ale nějakou formu AA jsem zaplou měl. Optimalizace je oproti jedničce lepší, ale pořád žádná sláva. Hra se mi při rychlé jízdě (a při různých grafických nastaveních) městem neustále pocukávala, stejně tak při nahrávání různých ikonek v HUDu ačkoli jinak běžela okolo 50 fps. Není to nic, co by vyloženě kazilo zábavu, ale příjemné to rozhodně není. Nicméně grafika oplývá mnoha doposud neviděnými detaily. Co mě dostalo nejvíce je asi mlha, která sice možná trochu žere FPS, ale rozhodně se vyplatí ji mít zapnutou. Chová se totiž opravdu jako mlha. Valí se přes kopce, zakrývá jen určité části města či lesů a postupně se pohybuje různými směry. Poslední věc, co musím zmínit, je taková drobnost, ale ještě jsem ve hře neviděl, že pokud zastavím pod stromem, auto mi zapadá listím, které po rozpohybování vozidla začne poletovat ve vzduchu. Detail, ale boží.

Hra obsahuje i nějaké ty multiplayerové prvky, které se tentokrát naštěstí již nespouští samovolné a tak neotravují. Osobně jsem zkusil jednu coop misi a dále se mulťáku nevěnoval...

Na závěr bych rád zmínil hudbu, která je složená spíše z indie kapel a je zprvu velmi příjemná, ale tracků není na tak velkou hru moc. Po čase se tedy začne velmi opakovat a v poslední třetině jsem už rádio vypínal.

Abych to shrnul, Watch Dogs 2 je skvělá hra, která zabaví na opravdu dlouhou dobu. Ani po 40 hodinách jsem se nenudil a stereotyp se dostavil až úplně na konci hlavní kampaně, kde už bylo znát, že tvůrci tak trochu vaří z vody. Doporučuju tedy hlavní a vedlejší mise mixovat, nepostupovat zbytečně systematicky a udržovat si gameplay co nejvíce rozmanitý.

Jestli tohle značí opravdu novou éru ubisofťáckých her, máme se na co těšit. K úplné spokojenosti mi něco chybělo, ale faktem je, že tohle je jedna z her, kterou by bylo škoda minout. Znalost jedničky vůbec netřeba.

A abych nezapomněl: "Barbare Conane, sbohem a díky za všechny ryby!"

Pro: suprový herní svět, postavy a humor, pocit z pohybu, hratelnost, rozmanitost, absence Ubi šablony, stylizace, detailní grafika, mimika postav, dlouhá herní doba, překvapivě místy docela vysoká obtížnost

Proti: jízdní model bych ještě potunil, ke konci dějová linka již trochu ztrácí dech, občas až příliš rychlé reakce AI a vyvolání poplachu, optimalizace, osobně bych ocenil víc wow momentů

+28
  • PC 70
Tak dohráno. Uplay ukazuje 40 hodin a completion rate 99%...sakra :)

Bylo to dobrý, ale jednička mě bavila víc, hlavně svou potemnělou modern noir atmosférou a lepším ježděním, podobně jako Mafia 3. Tady mě ta light hipster vibe nijak extra nenadchla a příběh byl celkově dost nevýrazný, stejně jako zdejší osazenstvo (ikdyž nějaký ten zábavný dialog by se našel, např. kolik vetřelců je potřeba na sejmutí predátora?). Design misí je "jakoby" lepší, díky většímu obalení příběhem, ale stejně to ke konci bylo docela repetitivní a hlavně už mě fakt nudil ten pipemania puzzle. Město krásně a poměrně přesně zpracované, ale docela bez atmosféry, prostě hipster's paradise. Chválím výborný technický zpracování, vypadá to a jede to pěkně. A ta občasná mlha kolem Golden Gate..moc hezký.
Dobrý je, že se to fakt dalo hrát nonlethal, zabil jsem jen pár gangsterů, jinak omračování. Ale zas dementní bylo, že když někoho uspím taserem, tak abych ho mohl uspat pořádně, tak musím počkat až se probudí a pak udělat melee takedown. Krapet nedomyšlený.
Soundtrack výbornej. Jak ten custom od Hudson Mohawke, tak i licencovaný rádia měly nějaký ty gemy, např. Polish Ambassadora či klasiku Tower of Power.
Ve výsledku, pohodová hra, ale prostoru ke zlepšení je hodně.
+22
  • PC 70
Ač městské akce už nevyhledávám mnoho let, řekl jsem si, že si dám vyjímku. Přecejenom mělo jít spíš o stealth hru a tak tam by mě to mohlo víc bavit, řekl jsem si. Po spuštění jsem uvrhnut hned do první (řekněme tutoriální) mise. Pokud budu zdvořile ignorovat oblečení hlavního hrdiny, byl jsem spokojen s ladnými pohyby hlavní postavy i graficky obecně se na to dá koukat i když interiéry jsou obecně prostě takový neosobitý. Nakonec misi splním bez zpozorování nepřítelem a jsem tedy přijat do party!

Obávaná hackerská skupina DEDSEC je však parta floutků, sám hlavní hrdina Marcus na mě působí, že je nejstarší z celé grupy (je mu 24). A tak se podívám v následnym intru, jak mládež odpovídajícně blbne na pláži a zavečírkuje si.

Vnitřní zklamání nad feelingem těchto hackerů, který připomínaj spíš naivní (často nesmyslně ujetý) děcka na erasmu než nějakou profi-hackerskou crew, zkouším přejít se slovy:

"No dobře, je to o mladých pro mladé - eště to nemusí bejt ale špatná hra. Nejsem přece tak starej!"

Rozhodl jsem se pěšky projít městem do hackerskýho doupěte. Ten večírek, jsem si řekl, aspoň tak nějak rozchodím a kochal jsem se nad tím, jak obyvatelé San Francisca hojně něco podnikají, mluví spolu a smějou se mi (šel jsem v trenkách) a musím uznat, že prostředí se vcelku povedlo - takováta bezstarostná letní atmosféra ala "Vice city" z toho jen tryskala. Město vypadá fakt dobře, je živý a lidé v něm působí (aspoň ze začátku) každej unikátně. Brzy se bohužel začnou jejich dialogy a činnosti opakovat, ale tomu se asi vyhnout nedalo. Škoda taky toho směšnýho timescalingu, kdy za tuto možná hodinovou procházku po San Franciscu uběhly ve hře snad dva dny.

Jakési mírné zklamání jsem zažil i při nákupu svršků, neboť v motorkářském ani sportovním obchodě s oblečením, na které jsem po cestě narazil, jsem nenašel normální kalhoty, který bych si já sám opravdu koupil a nepropadl se do země hanbou.

Čert to ale vem.

Brzy tedy začínám plnit mise a jdu do toho s entusiasmem, ač už se mi započíná místy otevírat kudla v kapse. Vezmu to jen v bodech:

♠ Pokud plním misi, vyznačí se přímo na silnici takový obrovský hnusný oranžový navigační šipky, abych nebloudil, ikona u každé kamery v okolí, všude okolo zaměřovací tečky... (i když mám HUD kompletně vyplnutej).

♠ Když jsem na misi, všichni protivníci tam mají kolem sebe červenej obrys. Vidím je i za překážkou, kdekoli. I když mám HUD vyplej. Kdeže nějaká vykláněčka, pánové, vidím všechny ani nemusím skoro pohnout myší (prstem)! Pokud dojde na boj, střílím vlastně do těchto červených obrysů (z dálky totiž není protivník za překážkou skrze obrys vlastně pořádně vidět). (Ano zkusil jsem directors cut, ale obrysy přetrvaly, zmizel jen zaměřovací kříž, což zase nebylo čím mířit.)

♠ Jízda prvním hrou přiděleným autem - model je na šipkách skoro neuřiditelnej, jízda byla spíš utrpením než zábavou. Jedině terénní robustní auta se "špatnou" ovladatelností a chudou akcelerací jsem se naučil uřídit bez kolizí.

♠ Takhle utíkám z objektu, kde sídlí jakási náboženská sekta a hlídači jdou po mě ostrejma, kulky Marcusovi sviští nad hlavou, utíkám o svůj život - opravdu sis Markusi musel dát zrovna teď (při skoku ze zídky) to salto s vrutem?

♠ Vrazím omylem do ženské na chodníku a rozčiluje se, huláká na mě. A vlastně je v právu, naběhnul jsem do ní omylem vskutku negentlemansky. Hra nabízí celkem osm gest (či emocí). Ani jedno ale není SORRY. Asi se jí má teda ustřelit hlava, aby přestala ječet...?

♠ Tu se z ničeho nic u mě objeví (v mé single player hře) jiný hráč a běhá zběsile kolem mě a likviduje všechny hackovatelný objekty, co se mu přichomejtnou) - tyhle "online návštěnvníky" se teda dá vypnout, což jsem samozřejmě okamžitě udělal. Přesto mi tyto online aktivity neustále hra podstrkuje.

♠ Mizení aut je donebevolající, auta mizí běhěm vteřin, nikdy vlastně není tam, kde jsem jej nechal. To se to od San Andreas nepovedlo stále odstranit? Je tak těžký pamatovat poslední auto a jeho pozici, dokud nenastoupím do jinýho?

♠ Náhodou mě jednou přestal jít net. Bez aktivního připojení se hra ani nespustí!

Tohle vše jsem tedy akceptoval, ale musel se vyrovnat s ještě jednou vlastností hry - tím jen těžko snesitelným - zaměření na teenagery. Já jsem na toto prostě asi starej, nedokážu v sobě nalézt potěšení z plnění misí jako:

♣ Ukradnem nevydanou písničku raperovi a prodáme ji za 20 miliónů - ty prachy ale nechcem! To dáme na charitu, ale budeme to - jakože fórek - streamovat na netu!

nebo

♣ Přetočíme trailer k filmu po svym! Šlohnu teda scénář a rekvizity ze studia! To je ono...
Pak to vysdílíme a získáme tím odběratale naší apky. COOL!

nebo

♣ Sprejování grafáčů na baráky - to se opravdu DEDSEC - hustá grupa elitních hackerů - nezmůže na víc, než vandalismus? Přitom to zpravidla nebylo vůbec těžký, jen zdlouhavý a bylo těch míst dohromady snad 20? Uf!

♣ Jedna z vedlejších činností je třeba navštěvování zajímavých míst San Francisca různě po mapě. To zní hezky, ale člověk si musí udělat selfie a sdílet to na síti, aby se to označilo za splněný. Navíc mě to pak jakože NPCčka lajkujou a píšou k tomu komenty. OMG!

__________________________________

Ona to není úplně špatná hra a věřím, že jsem toho dost ještě ani neobjevil, mě to ale stačilo (dokončil jsem hlavní linku, nějaké vedlejší úkoly). Parta "script-kiddies" mi opavdu scházet nebude a od telefonů, apek, sdílení, LIKEů a jánevímčehovšeho chci mít klid nejlépe i mimo hraní PC her, natož pak přímo v nich.

Jó kdyby mě bylo šestnáct, mluvil bych ale jistě jinak... asi bych lítal ještě po městě hlava nehlava a závodil na motokárách.

Jó tyhle časy už se nikdy nevrátí. :(

SUMMARY
Další hektická městská ubsoftí akce, která se snaží v podstatě plně kopírovat model GTA a odívá jej do kabátu ani ne tak hackerského, jako spíše teenagerovského, kde vlastně primárně místo peněz za mise získáváme oběratele DEDSEC kanálu a cílem mise je často streamovat něco po internetu.

70%

Pro: Pěkný San Francisco, některé zajímavé (nikoliv přímo dobré) skladby soundtracku + rádio ELECTRONICA.

Proti: HUD, dost snadné (na vyšší obtížnost), příliš zaměřeno na mladé, nesympatická parta baby hackerů.

+21
  • PC 80
Jednoduše výborně Ubisofte protože si se poučil a přinesl nám dvojku tak jak měla vypadat jednička, protože upgrade přišel takřka všude a je to znát. Obrovsky tomu pomohla změna prostředí, San Francisco je nádherné město a je vidět že si na něm dali moc záležet. Taky tu máme sympatické hlavní postavy, dobrý příběh (!) a vedlejší mise jsou taky dost dobré (což se nestává často).

To co chybělo v jedničce tu konečně je, využití hackování je konečně dobré a to nemluvím o výborných nápadech kterým byli quadrokoptéra a autíčko na ovládání. Konečně jsem měl během hraní pocit že mám vše ve své moci a mohu se přizpůsobit jakékoliv situaci, ať už jde o nabourání se někam či útěk před policajty čímž dostáváte velký pocit svobody. Jediné co zůstalo stejně otřesné je jízdní model, řídit některé auta a motorky je doslova peklo hlavně když utíkáte policii.

Samozřejmě čím více možností hackování tím více tlačítek musíte mačkat, což je věc která prvních pár hodin hraní komplikuje a pořádně vše ovládat se naučíte až ke konci.

Ještě k příběhu, Aiden v jedničce byl Ultimátní badass který se bral vážně, celý příběh se snažil vyprávět hrozně temnou story ale nefungovalo to. Naopak u druhého dílu je vidět že se nebere vážně a líbí se mi to, město je vysluněné, vy si pobíháte po městě a řešíme jak získat followery, prostě super. Bohužel jednička naprosto zkrachovala a ani povedený druhý díl to nezachránil, snad Ubisoft tuhle sérii nestopne protože tohle byl krok správným směrem.

Pro: Krásné město, sympatický příběh a vedlejší úkoly, výborné možnosti hackování, gadgety

Proti: Nepříliš chytrá umělá inteligence, jízdní model, obtížnost neskutečně jednoduchá

+18
  • PC 80
Druhý díl lehce cyberpunkového světa Watch Dogs vůbec není špatná hra. Ale, první díl mě bavil a zaujal mnohem více. WD2 je víc "teen" hra, je uvolněnější, pro mnohé určitě závanější, protože místo psychopata, co všechno bere vážně dostanete do rukou sympatického černocha Marcuse, který všechno bere v klidu a jen si tak chilluje, zatímco se snaží shodit Blume. Fajn, to není špatný nápad, jak od sebe odlišit díly. Taky už nejse takový ten vlk samotář, který jen s obtížemi věří sotva dvou lidem, ale máte po boku partu kamarádů. Nejvíce jsem si oblíbila Wrenche, protože je správně ujetej a hrozně mě potěšily takové dva eastereggy. Vrátil se nám T-Bone, kterého jsem měla v jedničce taky hrozně ráda,
dost ten gameplay oživil. Druhá věc, co mi vykouzlila úsměv na rtech a tak trochu spustila menší srdeční ataku, byla mise, kde jste pomohli uniknout Aidenovi Pearcovi, hrdonovi z prvního dílu. Sice ten model neodpovídal skutečnosti, ale čert to vem.


První jsem byla ke hře fakt skeptická, protože jsem milovala tu pochmurnou, skoro až depresivní cyberpunkovou atmosféru Chicaga, která si mě získala, a najednou jsem měla hrát v optimistickém, a mi dost nesympatickém, San Franciscu, ale po hodině jsem si zvykla a už mi to bylo tak nějak šumák. Otevřenost světa pro mě nikdy nebyla věc, kterou bych nějak extra řešila, protože ji zas tak u hry, který není vyloženě RPG, potřebovala. Ale překvapilo mě to, svět se mi zdál menší než Chicago, za to se tam dalo dělat mnohem více věcí, třeba sbírat oblečení, body, klíče, peníze nebo barvy. To bylo fajn.

Samotné mise byly dost podobné prvnímu dílu, akorát hackování, kde jste museli správně poskládat "obvody" bylo místy dosti otravné, protože komu se chce běhat přes půlku mapy jenom proto, aby to správně otočil. Ale co by zase nespravila quadcoptera. Opět jste si mohli vybrat ze dvou druhů stylu hraní, buď stealth nebo loud, i když stealth je zábavnější. Líbila se mi i možnost misí, kde jste prakticky nemuseli vylézt z úkrytu, protože za vás všechno udělal jumper. To se vyplatilo v lokalitách, kde bylo až moc nepřátel najednou a všechny je odstranit by zabralo zbytečně moc času a nakonec by vás to stálo nervy. Co musím pochválit, že se autoři polepšili a dvojka tak netrpí na rozdíl od jedničky "syndomem mafie". (Na jedný straně mapy zapneš misi, abys jel na druhý konec to splnit)

Co se vedlejších misí týká, klasika, hackni tohle, odstraň tamtoho, přines tohle, znič toto. Klaisické, lehce stereotypní, ale jestli vás to baví, tak jako mě, tak vás to opravdu neomrzí. Velké plus za appku scout, která opět hru oživila. Ostatně celé řešení telefonu je jedno obrovitánské plus, hudební přehrávač výborný nápad, jen škoda, že máte poměrně malý výběr žánrů a písniček tam taky není tolik, kolik by si člověk představoval a po čase se oposlouchají.

Aby to působilo cyberpunkově, je třeba do hry dodat moderní technologie, jako třeba dneska velice populární 3D tiskárnu. Tiskárna tak supluje obchody se zbraněmi, které byly v jedničce. Munici ale musíte koupit v obchodech, které vykupují cennosti, kam se stejně občas zastavíte. Plus za možnosti vytisknout si zbraně s tlumičem, ale ocenila bych i sniperku s tlumičem.

Zatímco první díl jsem brala vážně, tohle byla pro mě spíše zábavná oddechovka, kde jsem se nasmála nad některými hlásky. Líbí se mi, že pokud chcete WD2 hrát, nepotřebujete první projet jedničku, protože hry krom universa a ctOS/Blume a T-Bona, ale k žádné události z jedničky se stejně nevyjadřuje nemají společného příběhově nic.

Příběh byl v porovnání s prvním dílem jednodušší, nebyl zamotaný, takže jste nemuseli hledat mezi řádky, aby vám některé věci začaly dávat smysl. To je taky důvod, proč si ode mě hra zasloužila nálepku "Chill game". Takže pokud si chcete zahrát něco uvolněného a lehčího, tak Watch Dogs 2 je určitě skvělá volba.

Pro: postavy, svět, uvolněná atmosféra, fyzika aut, parkour

Proti: místy otravné hackování "obvodů"

+17
  • PC 95
Asi začnu tím negativním.
Předně však musím říct, že to spíš kvůli tomu, že Watch Dogs 2 posunul v některých oblastech, herní mechaniky na absolutně jinou úroveň - alespoň z mého pohledu.
..... jenže... přiznávám, že ačkoliv je místama zábavnost a unikátnost misí s určitým kouzlem, je to kouzlo tlumené a .. až ponížené úplně stupidním scénářem. Moje oblíbená postava, je Dušan Němec. Protože on nepůsobí jako záporák, ale jako člověk, co někam přijde a jako jedinýho napadne, věci řešit diplomatickým způsobem, než na úkor konfliktu. Marcus mi přišel fajn, ale to spíš kvůli samotnému dabérovi, než kvůli charakteru. Nějak jsem se nedokázal přenést přes skutečnost, že mezi tím co dělám bordel po městě, nechávám za sebou mrtvoly a škodu - si to ta parta hypísáků užívá. A možnosti, jak postupovat během misí, jsou též hodně sklíčený mantinelama - jednak tiché likvidace jsou podprůměrné, dlouhé a zbytečně taneční - pak tu není moc pomůcek a gadgetů, jak zůstat jako kompletní duch. Nejhorší pak je, když jste v interiéru, kde je plno cajtů, například - vloupání do FBI budovy. Dostal jsem se s autíčkem až k terminálu a zase..SPUSTIL SE SCRIPT a najednou se na mini mapě zjevilo plno sekuriťáků. Ptám se znova - KDO TOHLE VYMÝŠLÍ!!! Mě to prostě nebaví. Demoluje mi to herní zážitek. Jde totiž o to, že pokud hrajete na nejvyšší obtížnost, což já ano, Marcus vydrží jen pár ran do těla. Je to realistický, nebo teda..spíš autenticky pojatý, nevadí mi to.
Vadí mi ale ty scripty, které jsou prostě .... mě by netrápilo, pokud má hra třeba z poloviny scriptované mise. Ale musí tam být nějaký balanc v obtížnosti. Marcus totiž není ani profesionální střelec, takže je i dost o hubu se pokusit, prostřílet skrz. Jo a nepřipomínejte mi tu hloupou misi, kde hrajete za Wrenche a máte granátomet. Katastrofa. Jiné unikátní mise, jako například, kdy se zmocníte obřího pavouku, tady jsem si to moc neužil, pač jsem se musel prostřílet skrz hromadu cajtů. Mě to netěší. Nemám chuť do nich střílet, vždyť dělají svojí práci. Co však sleduju moje předobjednané Watch Dogs: Legion, Ubisoft se chytl za koule a doladil veškeré mechaniky, napříč různým odvětvím hratelnosti. A taky mi vadí, že spoustu vedlejších misí se dost opakuje, gumovej jízdní model (ačkoliv je to i sranda na druhou stranu s nim), některé interiéry z misí jsou zavřené a pouze pomocí glitche se tam dá jen dostat (nechápu, je to škoda) a nejvíc mě asi rozesmálo, jak naložili tvůrci s postavou Horatia. To jsem se smál fakt nahlas ;-)

A nyní pozitiva. A sakra, tohle bude fakt mazec..
..... TEN SVĚT!!!!!!!!!!!!!!!!!! To mě... no, nebudu sprostej. Ale ta vášeň, to musíte cítit z mejch slov. Naprosto..... nepochopitelný, do jakejch detailů to Ubisoft dotáhl. San Francisco působí nádherně. Graficky je to naprosto fenomenální, možná nejhezčí hra co jsem v životě viděl. Mám skoro všechno na vysoký, něco na ultra + mlhu zapnutou. Já prostě nemám slov. + zvuk je promakaný jako prase. Hlavně když jste s autíčkem v nějaké šachtě, ta izolace je fakt znát. Ta mapa je masivní, plně otevřená, je zde fakt spousta interiérů kam chodit a je to první hra, kde mě vyloženě baví chodit jen tak. Přiznám se, že třeba po hodině mě to v San Andreas přestane bavit a radši vezmu nějaké auto. Pak ještě Sleeping Dogs byl fenomenální pro virtuální procházku - rozdíl je však v tom, že WD2 válí nejen co se týče detailů... i Rockstar by se měl co učit. Nehrál jsem Red Dead Redemption 2, ale třeba GTA V / IV, nemá ani z poloviny takovou péči a interakci se světem. Vidět ženskou, že se zastaví aby se vysmrkala. Všude návaly turistů, aglomerace je organická a živá v týhle hře. Kamkoliv jdu, na jakékoliv místo v týhle hře, tam se odehrává aspoň kousek života.
Lidi mluví mezi sebou, dlouhé výměny dialogů. Můžete na ně reagovat i vy, pomocí kolečka interakcí. Nestalo se mi, že by se nějaká situace třeba třikrát opakovala. Všechno to působí náhodně, né pomocí daného scriptu. Třeba banda co tancovala, já se k nim připojil a mezi tím co pár z nich tancovalo se mnou, jiní si nás začli fotit - to se týpkovi nelíbilo, tak uhodil jednu z nich, ta druhá zavolala poldy a ti ho odvezli. WOW. Masakr. Můžete i hladit pejsky :D jeden z nejhezčích herních zážitků co jsem měl: pomocí kvadropéry a malého autíčka, jsem asi půlhodiny blbnul na jedné zahradě s jedným psem. Choval se úplně realisticky, štěkal, poskakoval kolem apod... ta interakce s tim světem je úžasná! Fakt že jo. A konečně hra, která mě dokáže zabavit i něčim jiným, než jen zabíjet civilisty. Tady jsem ani neměl tu potřebu vlastně...
Navíc, každé NPC má takovej profil, jakože kde pracují, jejich koníčky, kolik vydělávají... Můžete jim hacknout telefony, odposlouchávat hovory, číst smsky - takže každá postava působí jakože má život sama o sobě. Pamatuju si; jednou jsem šel skrz boční uličku a viděl jsem mladého kluka, co byl zdrogovanej. Přečetl jsem si jeho smsky, kde se ho šéf ptal "proč si nepřišel do práce?" a on něco v tom smyslu "dneska nemůžu, už něco mám".. znáte ten divnej pocit v takovej moment, kdy fakt... chcete tomu člověku pomoct a vidíte jak se utápí ve vlastní spirále? Sakraaaa, některé momenty ve mě fakt umí vyvolat emoce..

Zpátky k SF. Architektura interiérů je skvostná. Můžete nakupovat tunu oblečení a že je z čeho vybírat. Vlastně... jsem začal nosit trička s memíčkama a bejsky, protože se mi to líbilo v týhle hře. Takže mi tato hra ovlivnila docela i vkus. Jsou zde i fast foody, a ty úkryty co máte s bandou...všude stylové graffity a mohl bych pokračovat. Fakt, delikátní od pohledu.
Rádia v týhle hře... je jich asi šest, ale bavilo mě naprosto každé. Opět, spoustu interpretů jsem objevil díky týhle hře a spoustu z nich (Aphex Twin, Rakim například) poslouchám běžně. Je tu skvělej hip hop, elektronické rádio, úžasné R'n'B/Pop, punkové rádio, pak nějaké to latinské...všechno to perfektně ladí s atmosférou. Suprová věc je, že si můžete nasadit sluchátka za chůze, dělat skvěle udělanej parkour a užívat si atmosféru města. Jo, Marcusův pohyb je fakt suprovej. Kvalitně se ovládá, prostě mě bavila víc chůze a běh, než jízda autem.

Miluju autíčko v týhle hře. Ten malej jumper. A né kvůli praktickému využití, během misí a sbírání collectibles - ale kvůli tomu, že moje oblíbená herní činnost je: odrážet se o římsy, okenní parapety, až na střechu. Je potřeba na to mít cit, ale takhle jsem dokázal hrát i 5 hodin v kuse. Je škoda, že zde není víc dopravních prostředků - uvítal bych BMX, nebo se projet tramvají, či i vrtulník. Ale i tak mi to prostě tolik nechybělo, když jsem si vychutnával pomaličku každičkou lokaci v týhle hře. A nádherně udělaná příroda :)

WD2 je pro mě takovou revolucí co se týče sandboxu. Ano, spoustu prvků lze vylepšit, optimalizovat a některé bych si přál zde vidět - nicméně, ta interakce, detaily, město, život v něm apod. je bezkonkurenční. A co tak sleduji Legion.... hmmm.... oni to zas posunuli, tu interakci na úplně jinou úroveň.
Děsivé hrát za každé NPC? Díky tomu nám bude zpřístupněná policejní stanice, nemocnice a jiné peprné lokace/interiéry a jelikož můžeme hrát za kohokoliv chceme, stačí navolit ten skin a můžeme se zde procházet a kochat se. Už se těším, hrozně moc. I když mě WD2 nebavil příběhem, charakterama a scénářem - architektura všeho ostatního je téměř, až na pár drobností, fenomenální. Tuhle hru jsem beztak kupoval kvůli tomu městu a dovolim si trošku opatrně říct, že Watch Dogs 2 je takovej....."life changer" pro mě. Nejen kvůli hudbě, mému vkusu jak se oblékám a co to všechno reflektuje.....co miluju na týhle hře, Sleeping Dogs a starých GTAčkách...ta kultura, poznáváte nové věci, učíte se nové jazyky, nasáváte atmosféru, kterou tady v Česku nezažijete. Jsou to detailní a informativní hry a já se rád učím nové věci. A tahle hra i po necelých sto hodinách, NENÍ pro mě samozřejmostí.
+16
  • XOne 90
Napsal jsem recenzi už na mou milovanou jedničku ale musím napsat komentář i ke 2.
Druhý díl je fajn oddechovka kde jsme se z temného ponurého Chicaga dostali do prosluněného veselého San Francisca, osobně dávám přednost temnotě a Chicagu ale to San Francisco a i ta atmosféra hry i města mají prostě něco do sebe. Watch Dogs 2 je Watch Dogs 1 ale na steroidech a totálně šílená a zfetovaná, ve hře už mehrajete za Aidena ale za mladého Hackera Marcuse Hollowaye který je fajn sympaťák a i postavy okolo něho jsou velmi fajn a pamatuji si jejich jména dodnes, hlavně Wrenche který je absolutní frajer což i přesto že tyhle postavy jsou schopní pro svou zábavu ohrožovat nevinné lidi ale tak to je detail a snažím se ho ignorovat protože hra je přece jenom ve volnějším, humornějším duchu což mimochodem humor mi velmi sedl a několikrát jsem se u hry zasmál, sice ne moc ale aspoň trochu.
Dále samotné hackování o které celá serie je bylo posunuto na novou úroveň protože můžete hackovat i auta a i mít vlastního létajícího drona a Spider Bota které hratelnost obzvlášť obzvláštňují a taktéž musím pochválit mise a vedlejší mise které jsou možná i o kapku lepší než v prvním díle a jsou prostě zábavné a třeba i takové mise kde máte fotit různé památky a můžete si u toho místa udělat i selfie to je prostě něco co mě bavilo a mohl jsem se krásně kochat zajímavými místy.
Co už tolik pochválit nemohu je jízdní model, který ano už v 1 byl kritizovaný lidmi ale tam mi to tolik nevadilo a dalo se to ale zde mi to připadá ještě horší a proto to musím zmínit a hlavně grafika i přesto že je docela hezká a je fajn tak oproti nabušené 1 mi to přijde o kapánek horší ale možná se mi to zdá kdo ví.

Pokud vám nesedla temná 1 tak veselá 2 jistě bude pro vás více vhodná ale pokud i ta ne tak se obávám že serie prostě nebude pro vás a pokud jste jako já a sedí vám raději temná 1 tak možná i oceníte trochu jiný pohled na tento hackerský svět.

Moje hodnocení 9/10 bodů

Pro: Město, postavy, hudba, lepší hackování, vedlejší i hlavní mise

Proti: Slabší grafika oproti prvnímu dílu, jízdní model

+13
  • PC 80
První Watch Dogs měla být přelomová hra. Z prvního traileru na E3 nejednomu hráči naskočila husí kůže a očekávání byla obrovská. Jaké pak bylo zklamání, když vyšlo trochu něco jiného, graficky značně zdegradovaného. Fanoušci to Ubisoftu za tuto klamavou reklamu dali řádně sežrat, přestože se dle mého názoru ve výsledku nejednalo o vyloženě špatnou hru.

U druhého dílu tedy vidíme o dost jiný přístup - minimum lživého marketing, více nadsázky a méně vážnosti. I když se i zde Ubisoft drží svého zavedeného schématu - tedy obrovský svět s mnoha prkotinami ke sbírání, musím uznat, že se jedná o jednu z nejlepších městských akcí, které jsem dosud hrál.

Prosluněné San Francisco je nádherné, jen tak se po něm toulat a pozorovat okolní svět je zážitek. Zde se tvůrcům dobře podařilo vymodelovat skutečně živoucí svět, kdy můžeme pozorovat nejrůznější aktivity zcela bezvýznamných civilistů, odposlouchávat jejich hovory, číst jejich SMSky nebo jen pouze zjistit jejich příjem a část peněz z nich hacknutím dostat. Určitě jsem touto virtuální turistikou rád mohl strávit i několik hodin herní doby.

Kupodivu mě bavily snad všechny vedlejší aktivity, které jsou zde k dispozici. Musím vyzdvihnout především ježdění taxíkem přes aplikaci Driver SF, kdy není nouze o opravdu kuriozní a humorné situace. Kde však humoru a takové té teenagerovské naivity mohlo být dle mého o něco méně je hlavní příběh točící se okolo party nadšenců, s jejichž chováním jsem měl problém se ztotožnit, protože to byla zkrátka přehlídka výstředních bláznů jeden vedle druhého.

Městská akce, ve které spoustu času strávíte jízdou, by podle mě měla mít kvalitní jízdní model. Tato hra jím rozhodně nedisponuje. Je příliš arkádový, všechny dopravní prostředky tu mají šílenou akceleraci a tak nějak jim chybí hmotnost. Kéž by se Ubisofťáci fyzikou inspirovali v Rockstaru, prostředky na to určitě mají.

Do San Francisca, ve kterém jsem strávil několik desítek herních hodin, jsem se prostřednictvím této hry vždy rád vracel. Audiovizuál a hratelnost je na špičkové úrovni, jak už jsme u her od Ubisoftu zvyklí. Zde to však bylo povýšeno ještě na vyšší úroveň zábavnými aktivitami, které dokážou tento krásně zpracovaný svět dobře využít - a to se Ubisoftu zas tak často nevede.

Pro: audivizuální zpracování, San Francisco, vedlejší aktivity, hratelnost, parkour, virtuální turistika

Proti: jízdní model, příliš výstřední, ne moc sympatická hlavní postava a celá skupina Dedsec

+13
  • PC 90
Psaní komentářů vždycky hrozně promýšlím. Hru si urovnávám v hlavě a zevrubně hodnotím. Potom mám milion kritických připomínek k tomu, co měli udělat jinak, co bych vymyslel líp a co mě iritovalo. U her od Ubisoftu to platí asi trojnásob. A teď přemýšlím nad Watch Dogs 2 a vůbec nevím, co na to říct. Ta hra je prostě dobrá a já jsem si ji náramně užil!

Jednička mě přes značnou kritiku mile překvapila, a když se dvojka měla přesunout do slunné Kalifornie, poučit se ze starých chyb a snad i trochu přiblížit GTA, byl jsem nadšen.

Celá hra se odehrává v moc pěkném a velmi komplexním světě. V tom světě můžete řádit ostošest. A právě ve volnosti a komplexnosti spočívá jádro a krása hry. Úkol je většinou jasný, ale jak ho splníte, jak se dostanete do cíle, to je na vás. Možností jsou mraky a cest spousta. Ať už zvolíte jakoukoliv, je to parádní zábava.

Můžete klidně všechny vystřílet kulometem. Ale chcete-li si užít tu pravou hackerskou zábavu, nastupuje ke slovu kradmý pohyb a hackování. Když potom spojíte všechny svoje serepetičky dohromady, je to pořádná jízda. Vyšlete dron na průzkum a omrknete terén. Do akce nastupuje autíčko. Profrčíte větrací šachtou a počkáte. Dronem způsobíte pořádný poprask - elektro-šoknete nějakého strážníka, dalšího smetete zaparkovanou dodávkou a třetího třeba zabavíte vtipnou esemeskou. Zatím co jsou strážníci úplně bez sebe, dojedete autíčkem k terminálu a nepozorovaně se prohackujete dál.

Herní mechanizmy jsou parádní a dokonce i ovládání je fajn. Kombinací je nespočet. Přesně tohle je nejsilnější stránka hry - škodit (ideálně z povzdálí), kochat se způsobenou spouští a ve správný moment se proplížit k velkému finále.

Herní zážitek oproti prvnímu dílu povýšil. Některé základní mechanizmy se vylepšily. Třeba moje oblíbené rozsvěcování vánočních stromečků (viz komentář u WD1) se posunulo z 2D provedení do fyzického prostoru! A tak uzly stromečku musíte hledat všude kolem na zdech i stropech.

Watch Dogs 2 je jednou z mála her, kde objevování herního světa a sbírání “collectibles” má nějaký smysl a je vlastně zábavné. Strom schopností vaší postavy je dobře a motivačně nastaven. K dalšímu vývoji pokročilých dovedností jsou zapotřebí speciální data a právě tahle data se povalují po světě. Některá jen tak, některá střeženě a některá trochu skrytě. Takže i při průzkumu San Francisca si užijete hackování, vysokozdvižné vozíky, lezení po střechách a třeba i to střílení.

Hlavní mise jsou různorodé, občas překvapí a nestihnou se dostat do stereotypu. Potenciál je tak obrovský, že bych chtěl misí ještě víc! Dobře ale poslouží plno dalších vedlejších úkolů. Některé jsou hackovacího a některé logického ražení, jiné jsou závodní, jezdící, fotící… A některé jsou natolik pokročilé a zábavné, až jich je málo! A pak je tu ještě kooperativní multiplayer, který také není vůbec špatný. Prostě konečně je tu hra od Ubisoftu, která nepůsobí jako hra od Ubisoftu!

Co příběh a postavy? Postavy mně přijdou úplně v pohodě. Jsou to vtipálci, občas mají dobré hlášky, občas si dělají srandu sami ze sebe. Celé vyznění hry je dost parodiální, odlehčené, hravé a zábavné. Příběh jako takový je slabší, nějak mu chybí říz. Hlavní dějová linka od začátku směřuje k jednomu cíli - k likvidaci největšího nepřítele, k likvidaci zlé, proradné a lidstvo ohrožující korporace. Nějaké zvraty se po cestě objeví, není to ale nic, co by tvořilo napětí a tlačilo k dalšímu hraní. Je to spíš jen sled jednotlivých epizod ze života skupinky hackerů. Ale i tak je příběh dostatečný. A hlavní je to hraní!

Vždycky si rád zkritizuju nějakou hru, protože já bych ji zcela určitě vymyslel líp. Pořád se snažím vymyslet, co bych vytknul Watch Dogs 2. Ale fakt mě nic nenapadá. Nanejvýš drobnosti. Třeba když mě vytáčel špatný check-point u jedné z posledních misí, kde musíte manipulovat jeřábem. Pokaždé, když misi pokazíte (což může být hodněkrát), musíte znova šaškovat s tím otravným jeřábem. Občas mě namíchli přecitlivělí hlídači, kteří měli až neskutečně rychlé a vyhrocené reakce. Taky mi vadilo moc hlasité rádio, resp. příliš tiché dialogy. Úrovně hlasitosti jednotlivých zvuků jsou trochu nešťastně vyvážené a ani v nastavení s tím nic neuděláte [EDIT 24. 2. 2017: Po updatu už jde hudba v nastavení ztišit].

Jinak je Watch Dogs 2 parádní jízda! Nesmíte od toho čekat oskarový příběh ani filmový zážitek. Musíte to celé brát s nadsázkou - tak, jak bere hra sama sebe. Musíte mít chuť si hrát a blbnout. Je to skvělý svět, ve kterém se vyřádíte, užijete si volnost, stealth a spoustu technologických hračiček.

Pro: Hackování, komplexnost, volnost a možnosti, San Francisco, 35+ hodin singleplayerové zábavy

Proti: Jen drobnosti, které skoro nestojí za řeč

+12
  • PC 100
Po prvním Watch Dogs ovládla herní svět skepse ohledně toho, jak dopadne díl druhý. Sliby vývojářů ohledně grafického stvárnění, které bylo představeno na E3, uvalila na hráče domnění, že by hra opravdu mohla vypadat úžasně. Nakonec to nedopadlo, ale mě to nevadilo a první díl jsem si užil. Nyní přišel díl druhý a po prvních trailerech se mi to moc nezdálo. Nakonec ale vyšly gameplaye dva měsíce před vydáním a já se začal těšit. Jelikož studuji druhým rokem informatiku na vysoké škole, tak mě téma IT/hackování zajímá.

Ve hře hrajete za Marcuse Hollowaye (a.k.a. Retr0), afroameričana, který není spokojen s praktikami společnosti Blume, která vlastní sledovací systém ctOS. V první misi procházíte zkouškou na přijetí do skupiny hackerů s názvem DedSec. Musíte smazat svůj profil z farmy Blume. Až to uděláte budete přijati a zde začíná hra. Seznámíte se zde se svými kolegy, a to Sitarou, Wrenchem, Joshem a Horatiem (časem se přidá ještě jeden). Sympatičtí mi přišli všichni ale nejvíce jsem si oblíbil hlavního hrdinu Marcuse. Docela mě potěšilo, že se zde objevují i neamerická jména jako má hlavní nepřítel Dušan Němec nebo herec Jimmy Šiška. Příběh je velmi podobný filmu Nebezpečná síť (Hackers), kde hlavní hrdina jako hacker se též bouří proti vyšší společnosti. Dokonce i hlavní nepřítel WD2 Dušan Němec dopadne stejně jako ve filmu Hackers. Ve hře se nachází 15 hlavních misí a další tuna vedlejších. Oproti GTA 5, kde je hlavních misí 68 je to o dost méně, ale aspoň má hra spád a nemůže vás ani chvíli nudit. Kampaň jde sice dohrát do 10 hodin, ale coop/mp + vedlejší mise (sledování, závody motokár, malování stěn,...) vás budou bavit dále (autoři do hry v nejnovějším updatu zakomponovali opakování hlavních misí).

Každou misi lze plnit 3 způsoby. Prvním způsobem je projít misi v tichosti a používat zbraně s tlumičem, taser, kouli na gumě a samozřejmě kradmý pohyb. Druhý způsob je rambo stylem projít celý level a posledním způsobem je využívání hackování, autíčka na dálkové ovládání či dronu. Já jsem nejčastěji prostě přišel a vystřílel všechno živé i neživé. Pokud to šlo tak jsem se snažil jít i tiše, ale nakonec to dopadlo jak jsem psal v předchozí větě.

Pokud bych měl mluvit o technické stránce, tak musím autory pochválit. Hra vypadá skvěle a má mnoho grafických nastavení, kde si můžete hru poštelovat aby vám jela tak, jak si přejete. Dabing a zvuky jsou také dokonalé, ale na to jsme už u Ubisoftu zvyklí, že :D Hudba v rádiích i samotný originální soundtrack se mi velmi líbil a dokonce o stupínek výše než ve WD1.

San Francisco je prosluněné a akorát velké. Je zde plno památek jako např. vězení Alcatraz, klikatá Lombart Street, Sutro Tower nebo slavný Golden Gate bridge a samozřejmě nesmí chybět Transamerican Pyramid. Jen škoda že kromě aut, lodí a motorek nemůžete ovládat letadla, které zde ani nezahlédnete. Město není celé obehnané mořem, ale za hory se nedostane, protože jak jdete na okraj mapy běží časový limit, něco jako v Battlefieldu, že jste mimo bojiště :D

Zbraní je více než dost. Můžete je brát od nepřátel nebo si zbraně vyrobit ve 3D tiskárně. Já jsem používal jen taser, kulomet z 3D tiskárny a sniperku taktéž z 3D tiskárny. Upravovat můžete taky postavu Marcuse a to velmi širokým sortimentem oblečení. Skilly zde taky nechybí, jen je škoda že na pokročilé skilly je nutné hledat po městě různé balíčky.

Multiplayer jsem také zkoušel. Nabízí režimy freeroam, hackování člověka, lov člověka a dva tucty coop misí. Pokud máte kámoše, tak si určitě užijete plno zábavy. Všechny režimy jsou zábavné, ale nejvíce jsem si užil klasický coop.

A je zde závěr. Ano, dal jsem 100%. Asi jsem se zbláznil, ale hra mě bavila. Odkazy na filmy, hry a IT mě překvapily a dokonce jsem se i několikrát zasmál. Narazil jsem pouze na dva bugy které mi zabránily pokračovat dál, ale vyřešilo to nahrání poslední uložené pozice (při honičče s policajty při útěku z Alcatrazu mi zamrzl počet hvězdiček a při hackování světa jsem se nemohl nabourat do satelitů). Druhý díl v mnoho ohledech překonal jedničku. Ať už se jedná o obsah, město nebo hratelnost. Jestli někdy výjde třetí díl, tak jen doufám, že autoři opět zajdou dál, protože konkurence GTA v tomto světě musí být, i když si jde Watch Dogs vlastní cestou jako např. Saints Row, které také miluji :D

Pro: grafika, soundtrack, příběh, město, postavy,...

Proti: 2 bugy, které zmiňuji v textu

+11 +12 −1
  • PC 50
Po velkém hypu a spoustě tvrzení, že WD2 je tím, čím měl být první díl, jsem se rozhodl utratit těch nekřestanských 100EUR za Gold edici a po dohrání začnu slovy - jak už to bývá, hra rozhodně nestojí ani za těch 60EUR. Hra včetně všech sidemisí mi zabrala +- 20 hodin a přestože tematika i prostředí mě hodně láká, bylo to poměrně velké a nudné zklamání.
Pojdme tedy postupně:

Prostředí:
San Francisco znám dobře a ve hře je výborně zpracované. Byť menší než v reálu, víceméně každý typický detail ve hře najdete, působí věrohodně a jednotlivé čtvrtě zachovávají svůj typický look. Ubisoftu se zpracování známých nprostředí obecně daří a nešetří na něm a San Francisco je možná jejich zatím nejlepší počin.
Prostředí 10/10

Příběh:
Ať už vedlejší mise nebo hlavní příběhová linka, vše se motá kolem velmi primitivní konspirace společnosti Blume a jejich systému ctOS, čímž WD2 navazuje na první díl. Vyjma jednoduchých referencí na reálné firmy a události scénář ničím nepobaví, nezaujme a touhu po jeho dokončení - vyjma motivace "ať už to mám za sebou" - jsem měl minimální. Byť téma vyloženě prosí alespoň o minimální twisty a různorodé sekvence, stejně jako přímo nabízí ovlivňování jeho průběhu a několik konců, veškeré tyto potenciály byly tvůrci zcela ignorovány. Jedná se o velmi primitivní příběh se zcela lineárním průběhem, který už od začátku motivačně kulhá a nikdy nenabere dech. Jediné, co scénář zachraňuje, jsou alespoň trochu zajímavé charaktery, které ale nikdy nedostanou prostor, se nějak projevit, byť jsem to jako hráč celou dobu očekával.
Příbeh 3/10

Gameplay
Byť je vidět, že se Ubisoft začíná konečně snažit zbavit se onoho extrémního stereotypu ve svých hrách a Watch Dogs 2 má obrovský bod za vypuštění otravných věží odkrývajících mapu, které jsou pro Ubi open-world hry tak typické, a tvůrci se sice snaží repetitivnosti vyhnout (pomáhá tomu jak prostředí SF, tak fakt, že jednotlivé sidemise mají odlišné zápletky, byť velmi jednoduché), celkový design Watch Dogs 2 bohužel opět nutí k opakování stejných činností stále dokola. Zprvu originální a příjemné oživení ve formě RC hraček se velmi rychle stane otravným a průběh každé mise je až na výjimky (které bývají spíše nepřijemné) v podstatě stejný.
Přidejme k tomu naprosto mizerné řízení aut (na druhou stranu, v této hře je podobně jako v samotném San Franciscu auto víceméně zbytečným doplňkem), nudný a repetitivní multiplayer a nepříjemné ovládání a máme hru srovnatelnou, v mnohém ale horší než minulý díl.
Naopak poklonu musím dát za skvěle zvládnutý pohyb postavy, Marcus narozdíl od většiny předchozích parkourových hrdinů už dokáže naskakovat pekně přes roh, odrážet se od stěn a při pohybu hráče nijak nezdržuje.
Gameplay 5/10

Grafické zpracování
Musím říct, že grafika se hodnotí těžko. Hra má jistě potenciál, vypadat dobře, ale musel bych mít dvě 1080ky ve SLI. Na GTX 980 jsem se musel dívat na přespříliš ostré textury, aliasing a spíše průměrnou vegetaci, a to nepokládám za dobře laděný zážitek. Proti tomu stojí výtečné obličeje a dobrá charakterová animace.
EDIT: Vyzkouseno na 2x1080 ve SLI. Naplno ve 4K to dava 4fps (oproti takovemu Witcher 3, ktery i s plnymi Hairworks ma pres 40) :) A zadna velka podivana to taky neni. Hodnoceni snizeno ze 7/10 na 6/10.
Grafika 6/10

Funkcionalita
Jak už tomu u Ubi bývá, Watch Dogs 2 je plné bugů a naprosto mizerné funkcionality. Některé věci jsou naprosto nepochopitelnou designovou chybou - nade vše stoupá fakt, že pokud na misi přijedu nějakým autem, sotva po jejím zadáním auto prostě zmizí, případně se přeparkuje někam do háje. Služba "Car on demand" vám vybraná auta doručí sice okamžitě, ale často i 200m od vás, případně do nějakého zcela nedostupného místa.
UI ve formě mobilního telefonu občas nefunguje vůbec, klávesa ESC je používaná jak na návrat mezi ovládacími prvky, tak na přerušení brifinku, rozhovoru apod - takže často jsem jsem nenávratně přeskočil dějové informace, obecná navigace po UI je při nejmenším otravná. Mizející NPC auta, clipy skrz stěnu a naprosto dementní AI jsou na denním pořádku.
Funkcionalita 2/10

Celkově jsem tedy velmi zklamán a nákup WD2 rozhodně nedoporučuji. Nenaplňuje podle mě ani potřeby hráče RPG, ani potřeby agresivních střelců nebo klidný relax dobré adventury. Jedná se o podvraťáka, kterého bude nejlepší vzít za stodolu a zastřelit.

Pro: hackeři, San Francisco

Proti: extrémně podprůměrný příbeh, mizerně vyladěné, strerotypní gameplay, cena

+4 +6 −2