Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >
  • PC 70
Dawn of War III je mi trocha škoda, pretože som od hry očakával možno až iracionálne trochu priveľa. Ako veľký nadšenec prvého dielu, ktorý si dodnes občas pustím, som sa teda hneď vrhol do hrania.

Základ hrateľnosti je podobný ako v iných hrách od Relicu. Ovládate skupiny jednotiek, obsadzujete kontrolné body kvôli surovinám a zjednodušene staviate základňu. V boji sa spoliehate hlavne na mikromanažment každej skupinky a využívanie ich špeciálnych schopností. Novinkou sú elitné jednotky (niečo ako hrdinovia), ktorých si spolu s pasívnymi bonusmi vyberiete už pred zápasom a v rámci neho sú nemenné. Svoje elitné tromfy však môžete privolať až časom, za to sú ale niekedy ničivé ako terminátor proti bande sedliakov. Celkovo som však bol s hrateľnosťou spokojný, je to zábavné a rýchle.

Kampaň bohužiaľ za veľa nestojí a na príbeh si o pár týždňov ani nespomeniete. Ich náplň taktiež nie je veľmi zábavná. Často som cítil, že autori až príliš naťahujú misie a tým sa stávali nudnými. Taktiež som pocítil nevyrovnanú obtiažnosť, kedy hlavne ku koncu mi prišlo, že na vás posielajú nekonečné zástupy nepriateľov v príliš veľkých počtoch, takže to opäť skĺzlo k frustrácii. Páčilo sa mi však, že jednotlivé strany konfliktu striedate po každej misii, čo mi (narozdiel od väčšiny hráčov) prišlo ako príjemná zmena.

Multiplayer je na tom už lepšie a tu sa ukázalo, že Relic už nejaké tie skúsenosti má. Výtky mám hlavne k počtu máp pri vydaní (úbohých 8) a iba k trom hrateľným rasám. Tie sú síce mierne odlišné, ale aspoň 4 by potešili viac. Hráčska základňa veľmi rýchlo klesá, takže sa pripravte aj na to, že budete musieť hrať proti oveľa skúsenejším protivníkom. Keď sa ale podarí poskladať dobré tímy, zápasy sú dynamické a veľmi zábavné.

Po technickej stránke si viem predstaviť aj vyladenejší produkt. Graficky hra síce pôsobí celkom dobre, ale niekomu môže vadiť mierna zmena ku komiksovým odtieňom. Mne sa však nevyhlo niekoľko bugov. Po prejdení príbehových misií som často za odmenu dostal akurát tak čiernu obrazovku, ktorej jediným kamarátom bola kombinácia Alt + F4. Taktiež som zaznamenal rôzne menšie zvukové a grafické glitche. Zvuková kulisa je potom veľmi dobrá a či už sa jedná o podmaz pri bojoch, alebo dabing postáv, tu sa sťažovať nemôžem.

Celkovo tu teda máme hru, ktorá ako-tak funguje, v multiplayeri dokonca aj zabaví na nejakú dobu, ale inak trocha rozpačito prešľapuje. Veľa vecí mohlo byť vyriešených lepšie a takto ju nemôžem nikomu za plnú cenu odporučiť. V zľave by to už stálo za zváženie, pretože základ hrateľnosti je naozaj dobrý, ale za plnú cenu sa asi budete cítiť trocha okradnutý kvôli nedostatočnému obsahu a drobnosťami, ktoré vám budú kaziť zážitok.

Pro: hrateľnosť, zvuková kulisa

Proti: kampaň, chýbajúci obsah

+9
  • PC 70
Na Dawn of War 3 čekalo hodně lidí včetně mě, co přinese do známé série po letech se svým velkým návratem. Tvůrci řekli, že vezmou z obou předešlých her to nejlepší a udělají z toho třetí díl a udělali. Jen je to něco jiného než by si hráč předešlých dílů představoval.

Z jedničky se vrací stavění základen a výroba jednotek, jen je oproti jedničce jednodušší má méně jednotek a budov, neumožňuje stavět obranné prvky a sází více na dynamičnost a velké množství jednotek. Protože většina pěchotních jednotek má na bitevním poli krátkou živost při střetnutí s elitními jednotkami.

Právě elitní jednotky by se dali nazvat prvkem který vychází z druhého dílu, kdy specializované malé družstva a hrdinové vedle boje. Zde se stávají klíčovou silou bez které nelze vyhrát. Ať už se jedná o hrdinu, elitní družstvo nebo titánskou bestii která kosí jednotky jako kombajn obilí. Někomu tento nový přístup bude vyhovovat, ale spoustě lidí zkrátka nesedne a není se čemu divit.

Na tom stojí a padá i multiplayer. Správný výběr elitních jednotek a jejich použití rozhoduje o výhře. Jsou zde i doktríny které mají inspiraci z Company of Heroes 2 a hráč si vybírá kterou a pro jaký typ jednotek, budov či schopností využije v zápasu. Jen se odemykají postupně a i elitní jednotky a doktríny se pořizují za nákup lebek které se dostávají za odehrané zápasy či dokončení misí v kampani.

Když je řeč o kampani, tak ta sice odkazuje na známé události a postavy předešlých her, ale má kolísavou křivku zábavy a slabý příběh který dopadne až moc podobně jak tomu bylo v předchozích hrách. Navíc styl kdy každou misi hrajete za jinou stranu, tak ten mi taky úplně nesedí. Jestli to byl záměr tak teda nic moc Relicu!

Zvlášť mise kdy hráč má k dispozici jen hrdiny a nemůže stavět mi přišli slabé. Oproti tomu když už má titánské jednotky a k tomu pořádnou armádu tak už to rozhodně víc připomíná Warhammer 40 000.

Je i trochu na škodu, že jsou k dispozici jen tři hratelné frakce. Jsou tu aspoň vidět určité rozdíly kdy orkové využívají šrot na bojišti k vylepšení svých jednotek a vozidel. Eldaři zas pro změnu mají štíty a využívají své webgate k jejich obnově a zlepšení schopností. Mariňáci postupují čistě zbraňově a žádný takový speciální prvek nemají.

Jsem zvědav jak Relic bude pokračovat a co do hry dodá časem, samozřejmě ve formě DLC jak má Sega zvykem.

Za mě je to rozhodně jiné Dawn of War než jsem čekal, a chápu ty negativní hlasy fandů předešlých dílů. Ale rozhodně bych hru pro její jiný směr co nabrala nezatracoval.
+8
  • PC 70
Warhammeru 40.000 (dale jen WH40K) a vsemu okolo nej jsem se az do letosniho roku vyhybal. Kdyz jsem ale dostal moznost vyzkouset si treti dil s nazvem Dawn of War 3 (dale jen DOW3) na kamaradove Steamu, mel jsem velmi rychle jasno a hru zakoupil. Nemam zkusenosti s hranim predchazejicich dvou dilu a jedine, co jsem dosud o WH40K vedel je, ze jde o deskovou valecnou hru, ktera byla rovnez "zvideohernena".

Dej hry se odehrava v roce 40.000, kdy vrcholi tuhe boje nekolika ras ve vesmiru. DOW3 je zanrem RTS s RPG prvky, kdy mate na starost hned nekolik veci. Stavite a zvelebujete zakladnu konstrukci budov, vyrabite armadu slozenou z lidi a stroju a navic jeste ovladate hrdiny, kteri vam v bojich proti nepratelum mohou hodne pomoci. Pro vyrobu tezite dva typy komodit - rekvizici a energii, ktere shromazdujete kontrolou specialnich majaku. V DOW3 lze hrat za Vesmirne marinaky, Orky a Eldary. Vesmirni marinaci je lidska rasa, Orkove tupi barbari, kteri musi za kazdou cenu valcit a Eldari tajemna rasa vyuzivajici nejmodernejsi technologie. Surovinami i rasami je hra velmi podobna Starcraftu, ovsem propracovanejsim pribehem a veskerou omackou okolo hry se od sveho blizzardovskeho RTS kolegy vyrazne lisi.

Ve hre jednoho hrace mate k dispozici 17 odlisnych misi, pricemz si na stridacku osvojite vsechny tri rasy a cas od casu dojde i na boj proti vlastnim. Mise jsou rozmanite, odehravaji se na odlisnych planetach a dej se cas od casu zajimave zvrati. Kampan je doprovazena dialogy pred a po misich a kvalitnim videodoprovodem, ktery dokaze navodit spravnou atmosferu. Obtiznosti jsou tri, pricemz jsem jakozto ostrilenejsi hrac Starcraftu zvolil hned nejtezsi. Mise jsou na muj vkus nekdy az prilis zdlouhave, za coz "vdecite" zejmena odvodum zdroju na udrzbu vasi pocetne armady a nekdy i nutnosti znovunacteni ulozene pozice. Osobne doporucuji hru casto ukladat, klidne i do vice pozic. Protoze nejhorsi veci je, kdyz mate paradni postup hrou a vsechno si zruinujete neulozenim pozice po dobu hodiny i vic. Do nechranene zakladny vam muze znicehonic nabehnout pocetna armada nepratel a nez se stihnete vratit, vas hlavni stan se v prach obrati a muzete zacit celou misi od posledni ulozene pozice. Zaverecne mise jsou celkem tezke - musite casto rozdelovat armadu, branit na vice mistech najednou, celit drtivym utokum na vsech pozicich a jeste navic dobyvat. A uplne posledni mise je kapitola sama pro sebe a zaverecny souboj notne proveri vas um a trpelivost.

Hra vice hracu nabizi souboje 1v1, 2v2, 3v3 proti A.I. i lidem. Multiplayer je ale stale ve stadiu vyvoje a nektere jednotky jsou v urcite fazi hry prakticky nezastavitelne. Co se mi osobne nejvic libi na jednotkach je v mych ocich vetsi realisticnost. Napriklad tank s tezkym brnenim projde obycejnou pechotou jako nuz maslem a zejmena jeho pohyb, kdy se musi pomalu otacet, mi prave ve hrach od Blizzardu neuveritelne chybel. Tanky se ve Starcraftech otaci behem sekundy o 180 stupnu a pechota je rozstrili behem par sekund. V DOW3 nemate s pechotou sanci ani v pomeru 15:1. Stejne se chovaji i letecke jednotky. Hra klade velky duraz na pouzivani counter jednotek a premasovanim uspejete jen tezko.

DOW3 me velmi prijemne prakvapil a vzhledem ke slibum autoru o pridani dalsich ras se muzeme tesit na dalsi velkolepe bitvy v single i multiplayeru. Zcela jiste dojde i na vybalancovani ras. Vim, ze fandove WH40K jsou zklamani odklonem DOW3 vuci predchazejicim dilum, ale me konkretne hra bavi vic nez mnou nekolik let hrany Starcraft. Hra navic obstojne funguje i na starsich strojich. Rozdily mezi minimalnim a maximalnim nastavenim grafiky jsou pomerne male.

Pro: pomerne dlouhy a obtizny single, ozvuceni, tri rasy, do budoucna DLC zdarma, nenarocnost hry

Proti: odklon od predchazejicich dilu, hra je stale ve fazi vyvoje

+6