Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Until Dawn

Until Dawn Remake

Ballistic Moon •  Supermassive Games (původní verze)
04.10.2024
84
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Remake prvního interaktivního filmu (2015) od Supermassive na UE5 je především audiovizuální. Drobná vylepšení jako scéničtější nasvětlení lokací či dnes už standardní ulpívání sněhu a deště na postavách mohou snadno pominout i hráči o téměř dekádu staršího originálu, ale doslovný facelift v podobě zcela překopané mimiky tváří všech charakterů dost možná ocení i ti, jež remakem začnou. Nešťastníci v Until Dawn nezřídka bojují o holé životy, což podtrhují ještě věrohodněji vyhlížející šrámy a rány, které zúčastnění nevyhnutelně utrpí. Tvůrci předělávky se však nebáli sáhnout ani na hratelnost.

Rozšířený prolog umožňuje zevrubněji poznat vztahy mezi jednotlivými protagonisty a motivace jejich eventuálního konání. Remake rovněž dává vale fixní kameře coby jedinému prostředku nahlížení veškerého dění. Převážnou část předělávky tak koukáte právě hrané postavě přes rameno. Správná rozhodnutí vám opět pomohou učinit indiánské totemy, přičemž nový hunger typ doplňuje ty z originálu, v remaku jinak rozmístěné. Přibylo i pár nových prostor k průzkumu a s nimi spojených interakcí mezi aktéry, což přispívá k hlubšímu vžití se do neutěšené situace mladých lidí na povětšinou zákeřně tiché hoře.


Poslední diskuzní příspěvek

@Walome (13.05.2025 21:06): Samotný framerate až tak problém není, lze hrát hodně přes 60 a stabilně i s většinou nastavení na maximum. Ale divný vzhled nezměnilo jakékoliv nastavení. Pokud má člověk rád podobné prostředí tak je hra skvělý fanservis a zasazení je také super. I ty výhledy jsou občas vykreslené pěkně.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Interaktivní filmy mají již od devadesátek špatnou pověst. Podle mého se ale vždy našlo několik zajímavých, které je škoda vynechat. Until Dawn je méně filmem než tyto nechvalně známé počiny a ač herních prvků není mnoho druhů, vlastně něco děláte většinu herní doby. Dle očekávání hrají velkou roli rozhovory a rozhodnutí. Co komu řeknete, co prozradíte nebo zamlčíte? Na čí stranu se dáte a budete se držet skupiny nebo vyrazíte na průzkum? To vše je důležité a ovlivní, které postavy se dočkají úsvitu.

Překvapivá ale byla významnost sběratelských předmětů a tím i průzkumu lokací. Ty sice obvykle nejsou velké, ale ukrývají mnoho. Jednotlivé předměty odhalují minulost, osvětlují současné události a dokonce dávají k nahlédnutí i střípky budoucnosti. Tyto prvky jsou běžně podstatné jen pro hráče, ale v Until Dawn o nich postavy následně hovoří s ostatními a dle dostupných informací se i rozhodují. Hledání staré fotky nebo zapadlého papíru má hned jiný náboj, když nejde je o pár vysvětlujících vět, ale o záchranu života.

Příběh i postavy vycházejí z klasických slasherů. Většinou lze dopředu vytušit, co se chystá, ale přesto má děj spád a zvraty. Plánoval jsem jen jeden průchod, ale nakonec jsem prostě musel zkusit ještě zachránit všechny. Z postav mě nakonec nejvíc štval Mike a největšími favoritkami se stali Sam a Emily. PC port není zrovna povedený. Nebyl jsem schopen nastavit grafiku tak aby nevypadala divně i když bych se spokojil s 30FPS. Většina nastavení se prostě nijak neprojevovala. Žádný velký problém, ale od UE5 bych v roce 2024 čekal více. Na rok 2015 ovšem super.

Výsledné dojmy jsou ovšem hodně pozitivní. Hra je povedeným zážitkem, který si na nic nehraje a dá vám přesně to co slibuje. Rozhodně se plánuji podívat na další tvorbu Supermassive.
+16