Second place is dead last!
Unreal Tournament (1999) etabloval arénovou odnož série. Souběžně s jeho na PC publikum zaměřeným pokračováním rovněž vznikl Xbox exkluzivní Unreal Championship (2002), který vyšel měsíc po UT 2003 (2002) a stal se tak čtvrtým plnohodnotným vstupem do Unreal universa. Titul pohání Unreal Engine 2.0, ve své době záruka nanejvýš atraktivního vizuálu.
Unreal Championship obsahuje hned šest hratelných ras: staroegyptsky působící Anubiany, mechanoidní Automatony, mimozemské Gen Mo'Kai, tak trochu jednodušší Juggernauty spoléhající na hrubou sílu, Mercenaries podobné týmu lidí Iron Guard z UT a konečně nemrtvé z Black Legion, u nichž není jasné, zda ještě vůbec mají něco společného s humanitou.
Championship s počítačovou sérií sdílí zápletku souboje o titul šampiona turnaje společnosti Liandri, s výše zmíněným UT 2003 pak většinu obsahu. Zásadní odlišnost od PC protějšku spočívá v unikátních schopnostech jednotlivých ras, kterými jednotlivé charaktery disponují. Roboti tak například mohou vyskočit výše, Juggernauti jsou zase fyzicky odolnější.
Podobným stylem fungují také preferované zbraně jednotlivých bojovníků. Zatímco v UT 2003 startují všichni se základním typem, v Unreal Championship začínají se svou nejoblíbenější startovní zbraní. Zbraně jsou typově totožné s těmi ze dvou předešlých turnajových Unrealů, vyjma termonukleárního Redeemer raketometu, jenž se v Championship nenachází.
První Unreal konzoli na míru následuje Unreal Championship 2: The Liandri Conflict (2005).
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano