Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Trilby: The Art of Theft

12.11.2007
73
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Trilby: Art of Theft je hra vytvořená v AGS Enginu. Tvůrcem je Ben "Yahtzee" Croshaw a hlavním hrdinou je Trilby - britský zloděj gentleman, který se rozhodl loupit za velkou louží. Trilbyho je možno znát z jeho předchozí série hororových adventur "The Chzo Mythos". Tentokrát se ale nejedná o adventuru, ale o čistokrevnou stealth akci s důrazem na příběh.

Trilbyho i samotný level vidí hráč z 2D plošinovkového pohledu a úkolem je pak nasbírat v úrovni určité množství cenností a často i splnit nějaký další konkrétní úkol. Příběh je pak vyprávěn animovanými cut-scénami mezi misemi, i přímo během misí.

Úspěch spočívá ve správném načasování. Hráč si musí hlídat světlo a stín, bezpečnostní lasery, kamery, ochranku, bude otevírat zamčené dveře a sejfy a za to vše navíc získává zkušenostní body, pomocí kterých může mezi misemi vylepšit své vlastnosti. V každé úrovni je potom omezený počet možnosti spustit alarm, nebo omráčit ochranku.


Poslední diskuzní příspěvek

@MIGtheDRAGON (29.02.2016 21:27): Jo, Gunpoint mi taky sedl o něco méně jak Trilby, třebaže to působí docela podobně, ale stále to byla docela fajn jednohubka. Jen zde ta krátkost a i celková jednoduchost naštve o to více, když se jedná o placenou hru (celkově jsem měl u Gunpointu pocit, že se teprve rozjíždí a najednou už byl konec :/, což jsem třebas u ještě kratšího Trilbyho neměl, ten měl tu obtížnost a překážky lépe dávkované).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Trilby na mě dost působila jako taková freeware alternativa ke hrám ve stylu Mark of the ninja. Ve 2D prostředí se dostáváte skrze úrovně pomocí svých stealth schopností a během cesty sbíráté co možná nejvíc cenností. Jedná se o poměrně krátkou záležitost, ale některé mise mají nějaká ta tajmenství, takže se vyplatí si číst různé vzkazy, které vám případně odemknou nějaké ty další příležitosti ke zbohatnutí. Tyto vzkazy se všal v některých případech obměňují, takže nehrozí, že byste při opakovaném průchodu přesně věděli co dělat, aniž byste je pokaždé četli a museli se tedy dostat přes překážky, které je hlídají.

Celá hra se to odehrává v relativně jednoduché, ale sedící grafice, která podporuje určitý noirovský feel o který vývojářům zřejmě šlo. Vyjít někdy třeba placené pokračování, tak do toho rozhodně jdu, dobrých stealth plošinovek moc není a klidně bych uvítal nějaké další.
+6