Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tribes: Ascend

12.04.2012
77
30 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Vyberte si stranu, výstroj, výzbroj a vrhněte se do bitev, probíhajících v exotických krajinách i futuristických arénách vzdálených světů univerza MetalTech. Tato na multiplayer zaměřená FPS stojí na bojích těžkooděnců s tryskami, které jim pomyslně dávají křídla a bojům v jiných hrách dnes zřídka viděnou dynamiku.

Na výběr je zatím 5 herních modů (Arena, CTF, Team Deathmatch, Capture a Hold, Rabbit) a 50 ranků, po kterých hráč postupně stoupá na vrchol. Každá z hodností, udělená za nabyté zkušenosti, má samozřejmě svoji unikátní insignii. Ranky nejsou jen na vytahování se před kamarády, protože přímo ovlivňují hratelnost. Hra podle nich například seskupuje hráče do arén po šesti rancích, aby byly souboje vyrovnané. Jednotlivých hodností se nedosahuje na základě výkonů na bojišti, ale množstvím času stráveného hraním online a nejdou koupit za peníze. Do určité míry si lze ke zkušenostem, potřebným pro další hodnosti, dopomoci také získáváním stuh, což je ekvivalent achievementů. Například stuha "Marksman I" vyžaduje dosáhnout padesátky headshotů.

Původně měl být Ascend typickým blockbusterem s plnohodnotnou příběhovou kampaní pro jednoho hráče prodávaným za $50/£40 a za tisícikorunu u nás. V průběhu vývoje si však tvůrci uvědomili, že takový obchodní model je příliš riskantní a proto od pokračování ve stylu Tribes: Vengeance upustili. Místo toho se rozhodli vystavět hratelnost čistě na multiplayeru, tedy na složce, díky které prorazily první dva díly, Starsiege: Tribes a Tribes 2. Od verze na Xbox 360 a PS3 bylo (prozatím) upuštěno kvůli free to play modelu, který je zavedenější na PC a také záměru zachování rychlého tempa přestřelek.

Hráči platí tvůrcům až po rozehrání, chtějí-li okamžitě odemknout další obsah, jako jsou například zbraně, brnění, mapy, vozidla a skiny. Veškerý obsah se nakupuje za kredity získávané likvidací oponentů, ale hlavně také nákupem za skutečné peníze. Avšak ani kdyby si hráč za žádný obsah navíc nezaplatil, není vůči těm platícím znevýhodněn natolik, aby nemohl ve hře vynikat. Vyzkoušet Tribes: Ascend si tedy může každý, stačí se zaregistrovat na stránkách autorů, stáhnout si hru do PC a pustit se do hraní.


Poslední diskuzní příspěvek

@Clorky (07.07.2012 11:22): Já vim taky že s ním mám vždycky nejvíc killů. Dost zvažuju že se vykašlu na nějaké opravování a jako sekundární zbraň místo toho opravárenského udělátka si našetřim na brokárnu, protože mechanik je vlastně takovej rychlejší soldier a s tím jeho smgčkem se mi to kosí o dost líp jak s útočnou puškou co má soldier.

A Pathfinder je skvělej charakter dost s nim hraju především na mapách kde se obsazují ty kontrolní body ta jeho kombinace brokárny a spinfusoru je dost smrtící. Možná časem taky vemu kuš, ale zatím mi ty xp co jsou na ní potřeba za ten trochu větší dmg nějak nestojí.


@konvice (07.07.2012 13:28): No takhle jsem to zezačátku měl u snipera, kde i když jsem to moc nekosil jsem to stejně hrál :D ale jako určitě zkus nějaké další charaktery ta rozmanitost je tam slušná :).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Tahle hra je tak málo hodnocená, že v době psaní tohoto komentáře ani není v žebříčku. Ale to je velká chyba! Protože patří mezi nejlepší online střílečky, co jsem kdy hrál. Screw TF2!
V klasických střílečkách jde o jediné: zamířit co nejlépe na soupeře a stisknout spoušť, a u toho se ještě co nejlépe krýt. Pokud je toto váš vesmír a nesnesete jeho narušení, tak hlavně nezapínejte tuto hru. Obrátí vaše představy o střílečkách naruby.
Na první pohled úplně normální střílečka. Tak co si dáme za mód, Capture the flag, Team deathmatch, Control Points, Arena? To je nuda, to přece znám. Pak nastává výběr třídy (za zmínku stojí, že většina tříd je na počátku zablokovaná, ale jdou poměrně rychle odemknout). A jde se na věc.
Pak ale nastává překvapení. Jo, jsem na obrovské kopcovité mapě. Jo, všude kolem mě poletují hráči. Držím nějakou divnou pušku... Zkusím někam dojít... Bum. Znova... Bum. No nic, asi si musím zapnout ten tutorial...
Pro přežití (a i pro úspěch) v této hře platí základní pravidlo: čím rychleji, tím lépe. Když stojíte na místě, je po vás. Ale nebojte. K usnadnění pohybu hra nabízí 2 zajímavé prvky:
1. jetpack (pravé tlačítko myši) -- k tomu snad dodám jen to, že energie pro jetpack je společná s energií kterou používá např. špinova neviditelnost.
2. lyžování -- to nespotřebovává energii žádnou. A o co jde? Prostě se všechny povrchy najednou chovají jako z ledu. Zbruslit dolů z kopce? Žádný problém.
Říkáte si, jak se v takové rychlé hře vůbec můžu do někoho trefit? Inu, můžete, ale ještě vám to ztížíme: všechny projektily ze zbraní létají pomalu. A když říkám pomalu, myslím tím tak, že když si dáváte opravdu pozor, dá se před nimi i uhýbat. Ale zato je většina projektilů explozivní. V čem tedy spočívá vraždění soupeřů? Inu, střílíte jim pod nohy rakety (přesněji řečeno disky) či co zrovna máte za zbraň, a snažíte se o to, trefit se tam, kam zrovna soupeř přistává (všichni mají jetpack, pamatujete?). Samozřejmě, ve hře jsou i normální zbraně (brokovnice, SMG), ale s těmi moc daleko nedostřelíte.
Nezní to moc zábavně? Inu, to spoustu zábavných věcí. Ale ujišťuji vás, je to velmi zábavné.
A jako plus, celá hra je zadarmo, a i když obsahuje Premium, jediná velká výhoda Premium hráčů je ta, že mohou mít vlastní skin. Jinak všechny zbraně, předměty i perky (speciální schopnosti) jsou dostupné všem za XP získané ve hrách.

Pro: originalita, zábavnost, neobtěžující F2P princip

Proti: Shocklance. Tu svini si nekupujte. Je úplně na ***. Nejde se s ní trefit. Fakt, věřte mi. Ale ostatní zbraně jsou fajn.

+11