Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Total Club Manager 2003

Fussball Manager 2003

27.11.2002
72
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Total Club Manager (TCM) 2003 je třetím pokusem společnosti EA Sports proniknout do žánru fotbalových manažerů. Hra navazuje na FIFA Soccer manager (1997) a F.A. Premier League Manager (1998-2000) a obsahuje 43 fotbalových lig a přes 40 tisíc hráčů včetně editoru.

Díky vývojářskému týmu slavné fotbalové série FIFA nabízí TCM kromě manažerského prostředí také simulaci zápasů ve FIFA 2001 enginu. Hra tak dostává reálnější obrysy, což podporuje také obrovské množství manažerských voleb od detailních tréninkových plánů až po přestavbu stadionu. Herní série se ve verzi na rok 2006 přejmenovala na FIFA Manager.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Total Club Manager tehdy hodil sérii Championship Manager hozenou rukavici. Zatímco CM se soustředil především na trenérství a nákupy, TCM přinesl řadu sereptiček, jako je grafické zpracování, hledání sponzorů, vylepšování všeho možného včetně samotného soukromí manažera. Hra měla pro mnohé mnohem atraktivnější interface než CM a celkově působila graficky vypiplanějším dojmem.

Proklamované největší eso v rukávu, 3D zpracování zápasu, se bohužel stalo zároveň i Černým Petrem. Engine totiž nebyl o nic sofistikovanější než předcházející díl Fify. Jako hráči Fify jste mohli své hráče řídit a udávat tak hře svůj ráz, AI soupeře tak byla trochu skrytá. Tady se však objevila zcela na odiv a zápas tak vypadal jako všechno jen ne simulace fotbalu. Hráči z nebezpečných pozic vraceli zpátky obloučkem obráncům, ignorovali volné prostory, atd. Bylo jasně vidět, že taktická nastavení mají velmi sekundární úlohu. Upřímně, kdoví jak to tehdy bylo u CM - jisté je to, že to za textovým popisem dokázal velmi dobře skrýt. Naštěstí tu bylo ještě tradiční textové zobrazení a "rychlosimulace", avšak fakt že v jednom vždy padalo mnohem více gólů než ve druhém však ještě více ukazoval, že je více méně všechno o spočtení sil a náhodném výsledku.

Zlepšování hráčů a jejich trénink bylo primitivní ale vcelku zábavný díky tomu, že zlepšování hráče bylo velmi rychlé. Přestupy byly často velice nesmyslné, nebyl problém získat do své Horní-Dolní největší esa. Databáze hráčů byla ve své době na úrovni, i když samozřejmě opomíjela ligy na východ od Německa. Ty však šly velice dobře upravovat.

Celkově vzato TCM zaútočil ve správnou dobu, kdy série CM byla ve stagnaci a urval si tak řadu fanoušků. Především pro nové manažery představovala jednodušší a přátelštější prostředí, více voleb (i když mnohdy iluzorních) a na manažer nevídanou grafiku.

Pro: user-friendly, grafika, řada rozšiřujících prvků, lehká úprava databáze

Proti: taktika, přestupy, AI, mnoho věci jen pro okrasu

+2