Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms

Tom Clancy's Ghost Recon Online

08.08.2012
68
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Svět se změnil a současná bitevní pole plná moderních technologií přivádí na scénu nové a nevyzpytatelné nepřátele. Jednotky Ghosts, jež ve světě zastupují americké zájmy, bojují proti jednotkám Phantoms, bývalým členům Ghostů. Ti se vydali vlastními cestami a nyní hájí zájmy organizace Athena, jež dodává zbraně a technologie komukoliv s nejvyšší nabídkou. A tomu je třeba učinit přítrž.

K výběru jsou tři herní třídy - Assault, Support a Recon. Každá třída má k dispozici jinou sadu zbraní a vybavení, přičemž oba tábory mají vybavení i schopnosti totožné. Assault, coby těžká váha, disponuje největší palebnou silou i ochranou a hodí se k čištění či prolamování nejtěžších nepřátelských pozic. Support, jak už název napovídá, hraje podpůrnou roli a využívá elektronické gadgety k rozptýlení, detekci i likvidaci nepřátel. Recon zastává úlohu speciálních výzvědných jednotek využívajících taktickou kamufláž k obelstění nepřátel.

Hráč během hraní zlepšuje své schopnosti, proto postupem času může ovládat i jiné než základní postupy a vybavení, případně ho využívat lépe. Vylepšování schopností lze urychlit jejich nakupováním buďto za tzv. "ATHENA Credits", body které získáváte plněním úkolů a misí, nebo pomocí "Ghost Coins", virtuální měny, kterou lze zakoupit za reálné peníze.

Základní vybavení pro jednotlivé hráčské třídy lze získat zakoupením tzv. "Starter Packů", lišících se základním vybavením dle zvoleného zaměření.


Poslední diskuzní příspěvek

@PRIVATE MARTIN (28.08.2016 22:32): Díky za info, vyzkouším.

In line with our terms of sale, we hereby inform you that there will be no refund of any virtual currency you have spent in the game or for any resources you still may own on shutdown date, nor any conversion of any remaining virtual currency to another game.

Nechápu, proč si tak s prominutím "serou do vlastního hnízda". Hlavně že jsou všude kolem toho pindy typu "We’d like to sincerely thank you for your support, enthusiasm, patience and above all, your loyalty."

Chápu, že to tak mají v podmínkách, ale stejně se mi přístup typu odkaz nelíbí.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
GRO jsem se nahrál něco kolem 700 hodin herního času, což je doba, kterou jsem u jen tak ledajaké hry nestrávil. Proč tedy hodnocení 40 %?

GRO je hra, která má velký potenciál, a určitě bych netvrdil, že se v ní nedá najít slušná porce zábavy; naopak bych řekl, že hratelnost je zejména po několi prvních desítek hodin velmi chytlavá - člověk zjišťuje, jaké zbraně jsou na které mapy a jejich části vhodné, odemykají se mu nové zbraně, získává RP na jejich vylepšování či přístup k novému brnění atd.

Zábava je pochopitelně jako u každé jiné online hry podmíněna kvalitou spoluhráčů a protihráčů, což bylo problémem GRO jak v době, kdy jsem s ním začínal, tak ve chvíli, kdy jsem mu dával sbohem. Matchmaking totiž vytvářel nevyvážené týmy, kde spolu i proti sobě bojovali nepřátelé libovolných levelů, a i když se hra snažila týmy poskládat co možná nevyrovnaněji na základě jakéhosi "skill levelu", který si hra na základě určitých statistik (např. K/D ratio) u každého hráče vypočítávala, rozdíly ve výbavě i dovednostech hráčů byly natoli výrazné, že dokázaly bez problému kazit hru za hrou.

Vzhledem k tomu, že hráč na 30 levelu měl přístup ke všem zbraním, takže mohl vždy zvolit to, co bylo pro dano usituaci nejlepší, a navíc mohl samozřejmě používat i ten nejsilnější/OP equip, byl člověk v nevýhodě, protože i kdybyste měli třeba větší skill než váš protivník na 30. levelu, stále by vás mohl fragovat díky lepší výbavě.

P2W elementy, kterým se hra coby F2P logicky mohla jen těžko vyhnout, zmíněnou nerovnost ještě prohloubily. Pokud člověk do hry investovat reálné peníze, mohl si zbraně, brnění a devices nakoupit za ně, a s pomocí ušetřených RP z matchů udržovat stálou zásobu granátů, což klidně mohlo rozhodovat nejen o tom, zda se vám bude v matchi dařit či nikoliv, ale i o výsledku celého matche.

Granáty jsou zde o to důležitější, že je zde použit koncept kritických zásahů v závislosti na tom, kolik fragů s danou zbraní máte, což přímo vybízí (zejména u jistých druhů zbraní) ke corner-campingu. Dobře hozený granát tak vždy dává camperovi dvě možnosti - buď zůstane na místě a pravděpodobně bude zabit granátem, nebo stanoviště opustí a bude pravděpodobně zabit tím, kdo mu malý kulatý dáreček hodit pod zadek.

Aby toho nebylo málo, znatelné rozdíly také byly ve verzích devices, takže Recon s Oracle mk. III si mohl vesele běhat po mapě, a pokud se svou device nakládal šetrně, sobě a zbytku týmu poskytovat téměř nepřetržitě informace o tom, kde se nachazí nepřátelé.

Pokud je řeč o devices, i ty samotné byly nevyvážené: Aegis u specialisty byl magnet na granáty a v podstatě sázka do loterie, kdežto Blackoutu se ve většině situací v podstatě nelze vyhnout; dosah Oracle mk III. byl příliš velký, takže pokud měl váš tým neschopného recona či neměl vůbec žádného, nebylo často o co bojovat.

Dále byly ve hře zbraně, které byly zcela evidentně nadřazeny zbylým, např. M249 PARA měl od jisté doby každý noob, a jestliže jste neměli stejnou zbraň, bez problému by vás v situaci, kdy byste měli mít jasne navrch, zabil. Co je však nejvíce zarážející a také způsobilo, že jsem se hrou skončil, byl fakt, že vývojáři tyto zásadní problémy, které kazily hratelnost velmi slibně vyhlížející hry, nebyli schopni během půl roku, kdy jsem GRO hrál, odstranit, a argumentovat stále tím, že je to beta, je pouze laciná výmluva. Kdyby Ubisoft raději hru vydal za jednorázový poplatek a zaměřil na ni větší a zkušenější tým vývojařů, mohli bychom se bavit o zcela jiné hře.

Pro: Solidní technické zpracování, systém krytí a úhybných manévrů, tři unikátní herní třídy se speciálními schoponostmi a zbraněmi podle zaměření, velký potenciál pro kooperaci

Proti: Mizerná optimalizace, herní ekonomika nutící k investici reálných peněz, malé množství map a nemožnost jejich výběru, příliš mnoho nevybalancovaných aspektů hry, nezájem/neschopnost vývojářů

+6