Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Další z her, které jsem po letech oprášil (DH na mě má špatnej vliv :-))

Po půl hodince hraní se divím, co mě na Throne of Darkness kdysi bavilo. Nemám rád RPG, kde v boji zbytek mojí družiny ovládá AI (i když jde formace nastavit v detailním taktickém editoru). Boj probíhá celkem těžkopádně, dlouhé animace útoků a smrtí ubírají na svižnosti, přitom jde většina monster na pár ran. A ani správa inventáře není to pravé ořechové.

Po dvou hodinách hraní už vím, co mě kdysi bavilo. Brzy jsem se dostal na čerstvý vzduch, kde hlídkuje spousta roztodivných asijských potvor a bitky jsou konečně tužší a zábavnější. Také se mi slavnostně zpřístupnil originální systém předmětů, ve kterém se vyplatí zrecyklovat každý vypadlý kousek (pro mě pohádka). Třešničkou na dortu bylo shlédnutí úžasné, mírně drastické cut-scény.

Po dohrání hry už mám jasno, tahle RPG klikačka nedopadla příliš slavně a nadšení opadlo zhruba v půlce hry. Trůn má jistě své klady, ale vždycky se najde nějaký argument proti. Zajímavé prostředí a potvory se brzy začnou opakovat, kromě velkého finále, které jako by Diablu z oka vypadlo, peklo opředené spoustou kostí a dojde i na otvírání pečetí a fešného bosse. Skilly postav jsou jen pro ozdobu, v žádné jiné hře jsem neměl na konci desítky nerozdělených bodíků. Cut-scén bohužel minimum. A dle mého největší trumf - systém předmětů, v praxi vůbec nefunguje. Regenty na enchantování zabírají hodně místa (ke konci hry jsem měl 5 ze 7 inventářů pouze pro regenty). Jednoruční a obouruční meče nejsou nijak odlišené a párkrát se mi stalo, že jsem vyrobil špatný. Všechny akce v inventáři hrozně dlouho trvají, identifikace předmětu 3 vteřiny, oprava předmětu klidně i celou minutu, výroba nového předmětu několik minut, to celé krát počet postav. V praxi to znamená přerušovanou akci: 10 minut bojuj a pak 5 minut čachruj s předměty.. tedy nic pro mě.

Pro: Samurajské téma, vše co má mít klon Diabla, finále s pořádnou tečkou na konec.

Proti: Nedotažená správa předmětů, podivné skillstromy, pro tento typ her klasický stereotyp.

+12
  • PC 75
Tohle byla taková vzpomínka na dětství, chtěl jsem dokončit hru, abych viděl konec. Děj se odehrává v Japonsku, takže ta stylizace, filosofie hry, způsob boje a architektura nejen budov, ale i parků, je prostě uchvacující. Banda sedmi samurajů se krvavými jatkami prosekává skrze ovládany svět zlem a zabíjí různé warlordy, příšery z upside down world a posluhovači Dark Lorda Zanshina. Mimochodem Zanshin znamená stav vědomí, uvolněné bdělosti. Doslovný překlad zanshinu je „zbývající mysl“. To je moc zajímavé. Když si člověk uvědomí, že hra končí tím, že se porazí "final boss", který z posledního dechu ale přemění těch 7 samurajů na zlé samuraje, kteří zase jdou a prosekávají se světěm opět k počátku, aby opět ovládli tyto samuraje duch dobra v meditativní svatyni. Každý, kdo se vyžívá ve sběru různých předmětů a tunningování hlavních postav, si tu přijde na své.

Pro: Taková ta klasika z úplněho počátku 21. století. Japonská stylizace. Zanshin myšlenka.

+4 +5 −1