Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
  • PS4 100
Zaklínač 3 je pre mňa srdcová záležitosť. Zo Zaklínačom som už niekoľko rokov. Prešiel som všetky hry čo vyšli. Geralt ako postava je pre mňa ako vzor. je to chlap na správnom mieste. Neni to vyložene kladný hrdina ani záporny, problémy rieši logicky.

Prepracovanie postav je pre mňa bezchybné, v tejto hre som našiel všetko, čo som chcel do tej hry som absolútne ponorený. Táto hra predbehla dobu, RPG prvky sú bezkonkurenčné.

Bojový systém je prepracovaný, vystihli podstatu Zaklínačskeho remesla dokonale, život Zaklínača je dokonale prepracovaný.

V tejto hre som strávil 200h zo všetkými DLC, ako celok je táto hra neprekonateľná. Dokonalosť sa nedá poraziť.
Táto hra dokázala premôcť aj môj neštastný život.

Týmto CD projektu ďakujem, zachránili mi život, bez tejto hry by som už zrejme nebol.

Pro: Hra dekády

Proti: Žiadne

+14 +18 −4
  • PC 85
Jsem fanoušek RPG, ne přímo Zaklínače. Paradoxně je pro mne hlavní příběh nejslabší části hry. (prostě mne po pár hodinách přestal bavit) Rovněž "ukecanost" dialogu je někdy až nad míru. Pochválit musím zakázky, které mne bavili a i rozsáhlý svět, který se bohužel celý otvírá s hlavní dějovou linii. Pěkně jsou zpracovány i různé dějové zvraty, které jsem při hraní zapříčinil. Hra se mi celkově líbila, přesto po delším hraní u mne ztrácela šťávu. Dávám tedy 85% a celkově jsem spokojen.

Pro: zakázky , dějové zvraty

Proti: hlavní dějová linie , "ukecanost" dialogu

+10 +12 −2
  • PC 100
Úžasné, i ked spociatku som si myslel ze tomu nedam az 100 percent, s kazdym postupom hra nabera na dychu a ja mam chut dat tomu aspon 110%.

Naposledy som bol tak ponoreny do tak perfektne free form hry pri might and magic 6.

Ked je niekde prekazka, netreba ju obchadzat, ale normalne ako ked preliezame zabradlie na autobuske, hrdina nema problem zvolit logicky najrozumejsiu cestu. Suboje a logika bitiek je premakana, a podla mojho nazoru dava viacej logiku nez warband boje, ktore som miloval. Uhybat sa do strany ovladanim celeho tela je asi logickejsie nez ovladat len rameno/ruku jak vo warbande, i ked i warband ma nieco do seba.

Pro: uplne free roam, giganticky realisticky svet, cas, stromy tiene, takpovediac vsetko co sa da v reale znicit mecom sa da i v hre, velke stromy tazko, plynuly prechod a zdolavanie prekazok, da sa vyliezt kamkolvek

Proti: nic, ja nemam az tak v oblube dejove sceny ale tu su vymakane spravene s dovtipom cize asi plus

+9 +13 −4
  • PS4 100
Herní výzva 2020: Zimní radovánky

Opravdu jsem se někdy k tomuto hernímu skvostu od našich sousedů musel dostat a musím uznat, že jsem se zamiloval. Již knížky od pana Sapkowskiho mě drželi napjatého a plného očekávání co se Geraltovi přihodí v další kapitole a potom přišel CD Projekt, jež za mě přinesl jedno z nejlépe zpracovaných RPG tohoto století. Perfektní příběh, zajímavé úkoly a rozmanité zaklínačské zakázky vám nedovolí od hry odejít. Poté následovaly skvělé DLC, které mě zahřály u srdíčka. Nemám žádnou proti tomuto skvostu zhola nic.

Pro: příběh, lokace, grafika, zajímavé questy

Proti: asi nic

+8 +10 −2
  • PS5 100
Jedno z najlepších RPG vôbec. Vo svete tak prepracovanom a detailnom, ako má tretí zaklínač je skutočne umením vývojárov neskĺznuť do nudného a príliš prebujelého prerozprávania príbehu, ale naopak, držať tú pravú mieru napätia spoločne s dávkovaním informácií zo sveta po maličkých kúskoch. Hra má veľmi hutnú atmosféru, ktorá by sa dala krájať, vďaka čomu ma vtiahla do svojho universa a len tak ľahko nepustila. Pripočítakte k tomu vynikajúci príbeh, ako aj veľmi zaujímavé side questy a skvelú hudbu dofarbujúcu celkovú atmosféru a je o skvelú zábavu na dlhé zimné večery postarané.

Pro: Príbeh, grafika, atmosféra, prepracovanosť

Proti: Navigácia v inventári

+7 +10 −3
  • PC 100
Geralt mi pomohl nacítit se do každého monstra a pochopit jeho pohnutky a příčiny chování. Když jdu někdy tmou, necítím strach, cítím pochopení. Je to zvláštní pocit, kterého jsem dosáhl díky Witcher 3, předchozí dva díly byly úžasné, ale trojka je fascinující propracovaný openworld s linií příběhu navazující na Sapkowského knihy o Zaklínači. Tahle hra je něco víc než jen Zaklínač. Je to empatická sonda do života Zaklínače a psychologie fungování tamního světa. Politika tu je řešená na můj vkus tak akorát (narozdíl od té slátaniny od Netflixu v druhé řadě). I to fascinující vtáhnutí do morální otázky, zdali pomoc monstru, nebo lidem. Ta volba příběhu. To, že pokud si mám vybrat mezi větším a menším zlem. Tak si raději nevyberu vůbec.

Pro: Příběh, grafika, openworld,

+6 +8 −2
  • PC 40
Po více jak 20 hodinách jsem hru odhodil a odinstaloval. Ačkoliv řemeslně jde o velmi kvalitní počin, škodí tomu několik hloupých designerských rozhodnutí.

Především zbytečně velká rozloha mapy, kde se pořád opakují ta stejná střetnutí s nepřáteli provázená po pár hodinách dost monotónním soubojovým systémem. A díky tomu, že fast travel je možný jen od rozcestníků, tak mě hra nutí si tímhle procházet pořád dokola. A taky koukat na koňský zadek déle, než by bylo zdrávo.

Další přešlap je větvení příběhu. To byl pro mě hlavní tahoun hry. A ačkoliv se příběh větví docela kvalitně, tak často nejde vůbec říct, které rozhodnutí způsobí jaký výsledek. Což je někdy v pořádku, takový je život, ubírá se nečekanými směry. Ale u W3 je to tak časté, že po chvíli mi bylo jedno jak se rozhoduji, protože jsem tím nikdy nedokázal směřovat příběh tam, kam jsem já chtěl. Tímto jsem ztratil motivaci se o příběh a hru jako takovou vůbec zajímat. Tohle je ale možná způsobeno tím, že neznám knižní předlohu. Možná kdybych znal svět Zaklínače, některá rozhodnutí by mi byla jasnější. Takhle se pro mě příběh ubíral zcela náhodně.

Doplňuji příklad: Mise The Whisperings Hillock. Je tam nějaký duch ve stromě a Geralt má na výběr ho sejmout nebo mu dát koně. A já chci hru dostat do nějakého stavu a tohle rozhodnutí musím udělat. Jenže neznám pořádně pravidla, hra mi nedá žádné další info a ani mi nedovolí ho získat. Jen mě nutí se nějak rozhodnout. A když potom to rozhodnutí udělám podle informací, co mám, a ten koncový stav hry není, jaký jsem chtěl, tak nevím proč. Kdybych tuhle situaci chtěl řešit rozumně, tak si o tom duchovi zjistím něco víc, udělám nějakou investigaci. Nebo mu zkusím vybrat jinou schránku než koně (něco bezpečnějšího, třeba želvu). Fakt jsem u téhle mise běhal půl hodiny po světě a snažil se najít střípky dalších informací, cokoliv. Jenže tam nic není a kompletně to zboří immersion. Buď je tu možnost A nebo B a tak jsem si musel hodit kostkou a moje plány šly do kelu, místo nich frustrace. Kdyby to bylo vzácně, tak to beru, jenže takhle pro mě funguje většina hry. Třeba Red Baron se mi oběsil a tehdy tam bylo dokonce nějaký vysvětlení proč, ale bylo pro mě tak nelogický a nepředvídatelný, že mě akorát naštvalo. V principu ta hra podle mě špatně komunikuje svoje pravidla s hráčem. A díky tomu neumožňuje plánování, protože výsledky rozhodnutí působí většinou náhodně. A když nemám pocit, že svými činy můžu měnit herní svět, pak to není role-play game. Je to akční adventura, která ale tímhle člověka neustále vytrhává z immersion a připomíná mu promarněný potenciál.

Pro: řemeslně kvalitní hra

Proti: příliš velká mapa, nemožnost fast-travel odkudkoliv, pro mě zcela chaotický příběh

+4 +22 −18
  • PC 100
Zaklínač patří mezi mé oblíbené hry stejně na tolik jako Mafia. Tato polská hra je jednou z nejpovedenějších her na světě. Hlavně tento třetí díl Divoký hon, který je zároveň posledním dílem celé série s Geraltem. I když je trojka povedená. O jedničce se to říct nedá. Podle mě nejhorší hra co jsem hrál. Zpátky ke třetímu dílu. Tady se mi líbilo snad vše. Příběh, hratelnost, grafika a taky i komické scény. Hned jsem si tam oblíbil dvě postavy a to Yennefer a Ciri. Podle mě nejlepší postavy. Když mluvím o všem kladně jsou vubec nějaké zápory? Vlastně ne. Tahle hra mě oslovila na tolik že u mě žádný zápor nemá

Pro: Příběh, animace, hratelnost, postavy

Proti: žádné

  • PC 100
Miluju RPG hry a mám rád Fantasy knížky. Četl jsem Zaklínače a Hrál původní dvě hry a když přišla tato.... Sebrala mi dech.! Úžasná grafika, hratelnost a skvělý příběh a vedlejšáky! Za mě je to jedna z mála her, u ktertých jsem strávilk hodiny čučením do obrazovky.
  • PC 100
Miluji tuhle hru Zaklínač 3. Úžasná atmosféra. Geraltovo skvělé komentáře. A baví mě záchrana těch opuštěných vesniček. Hra je prostě boží.

Pro: Úžasná atmosféra. Grafika.

Proti: Občasné sekání ve městech.

-1 +9 −10
  • PC 0
Hru jsem dohrál celkem 3x, vlastním ji na PC a PS4, na Xbox One v CE verzi.
Nad tímto seznamem jsem, jako věrný fanoušek knih, trávil celkem 249 hodin (čistý herní čas).
Moje hodnocení je shrnutím dojmů po jednom průchodu na 100% (všechny questy, eventy, poklady, zakázky i místa) a dvou čistě příběhových průchodech.

Pro případné vysvětlení, vyjádření se k daným bodům nebo vysvětlení zde vynechaných částí (kvůli spoilerům) mě prosím kontaktujte na mail: aenszguhelem@gmail.com
Milerád odrážky rozepíšu a vysvětlím včetně všech detailů.

Pro:
- soubojový systém, který je příjemně dynamický
- občas podařené narážky na knihy, seriál i minulé díly (slovní, místy i co se lokací a questů týče)
- easter eggy, které zaručeně pobaví
Proti:
- nulová návaznost na minulé díly (načtení pozic změní pár kosmetických, pro questy nebo příběh nedůležitých bodů)
- logiku popírající nesrovnalosti (kvůli spoilerům nebudu jmenovat)
- bugy
- nadměrně náročné na HW (využití CPU: max 11% [i7-4790K @ 5GHz]; využití GPU: 104,7% [2x 290X 4GB OC], špatná podpora Radeon karet)
- nulový respekt ke knihám (spoilery)
- AI
- nulový dopad rozhodnutí, která hráč zvolí, popř. minimální a questy a příběh často neovlivňující
- většinou lineární, nelogický vývoj příběhu (z pohledu čtenáře knih a člověka, který x-krát dohrál předchozí díly)
- špatně a často rozporuplně vykreslené postavy (spoler!)
- přílišná "amerikanizace" (tj. zjednodušení)
- grafika prostředí (tráva, textury, absence parrallax mappingu atd., které ve starším renderu byly přítomné => namísto kvalitní optimalizace hra dostala solidní downgrade; jasně kvůli konzolím)
- repetetivní a stále stejné vedlejší questy, které jsou vystavěné na stejné kostře, např. Zaklínačské zakázky, Honby za poklady nebo většina vedlejších úkolů (zde questy v ničem nevybočují z řady "Skyrim style" questů typu "přines, udělej, zabij"; jsou zde ale čestné výjimky)
- často nelogické questy (spoilery)
- questy, které jsou zcela v rozporu s knihami (spoilery)
- uspěchaný konec (spoilery)
- nelogické pasáže (spoilery)
- žádná destrukce, resp. CPU vypočtená PhysX (Havok přitom funguje lépe a snáz)
- příšerné barvy a osvětlení, pokud bychom dbali na realistické osvětlení, na které jsem zvyklý z HBAO+
- často obtížné ovládání a chyby kamery, která "zajíždí" do modelů postav
- málo NPC postav (jak vzhledově, tak charakterově)
- málo questů s detailním propracováním
- primitivní hádanky, stopování a směšné pokusy o "detektivní" úkoly (viz "Witcher sense")
- jenom pár modelů nestvůr a opakujícím se movesetem (pro humanoidní stvůry jeden, pro lidi + nelidi jeden, pro létající stvůry jeden atd.)
- neschopnost AI reagovat a časté bugy AI


[i]Porušené sliby[i]:


1) " Rozhodnutí z dvojky budou mít vliv – pokud někdo zemřel, ve hře samozřejmě nebude. Pokud se stalo něco důležitého, hra nebude předstírat, že se to nestalo. "

2) "Pokud v oblasti řádí monstra a zabíjí obchodníky, ceny v této oblasti budou vyšší. Pokud se těch příšer Geralt zbaví, ceny spadnou – možná ale způsobíte inflaci!'

3) "Postavy se k vám budou přidávat, když to bude v jejich zájmu a až začnete dělat něco, co je nezajímá, tak s vámi jít přestanou."

4) "Zaklínačské smysly, neboli takový vyšetřovací mód, nebude bezchybný, občas nás nemusí nasměrovat správně nebo jednoznačně. Podle jedněch dojmů z prezentace hráč musí Geraltovu dedukci zkontrolovat s bestiářem, aby měl jistotu."

5) "Svět opravdu žije, lidé zdraví kolemjdoucího/jedoucího Geralta – to mi ve dvojce docela chybělo. NPC venku v bouřce logicky nebudou hrát kostky, ale radši se půjdou schovat atd."

6) "Příběh není vázán na jednu oblast, hra poskytuje svobodu pohybu, jednání i pořadí získávání potřebných informací. Pokud už budete jednou oblastí unaveni, můžete se přesunout do jiné."

7) "Herní svět podle účastníků prezentace opravdu žije. Děti křičí a hrají si, dospělí se prochází a povídají si, ohně praskají, vodní kola se točí, lodě přivážejí do města svůj náklad, obchodníci na ulicích prodávají své zboží, prostitutky dělají Geraltovi nemravné návrhy a žebráci prosí o almužnu. NPC reagují na nejrůznější věci – denní dobu, počasí, když do nich Geralt vrazí, zkrátka na všechny racionální věci. Když Geralt v demu zabil vlkodlaka a poté zašel do jeskyně, při cestě zpátky už se kolem mrtvoly shromáždil dav lidí. " (což udělá, i pokud vlkodlak nezemřel)

8) " Do většiny budov tohoto velkoměsta Geralt bude moci vstoupit a prozkoumat je."

9) "Hra nabídne různé nastavení vzdálenosti kamery, ze kterých si hráč bude moci vybrat, na rozdíl od druhého dílu, kde kameru přibližovat a oddalovat nešlo"

10) "Jeleni a kozy se budou chodit krmit ke svým oblíbeným keřům. Vlci budou lovit ve smečkách se skutečnou taktikou. Husy jsou velmi agresivní. Můžete načíst Zaklínače 3, posadit se a jen sledovat svět, jak žije bez vás." (Např. srnky které vběhnou do města atd.)

11) "Geralt bude moci ovlivnit volbu krále v jedné ze zemí a v závislosti na tom, koho hráč zvolí, bude poté země vypadat úplně odlišně." (Což nevypadá.)

Tohle ke slibům které lháři v CDPR měli :-)

Pro: Vypsáno v komentáři.

Proti: Vypsáno v komentáři.

-32 +13 −45
  • PC --
Nepatřím určitě do hype-wave, která se stále točí kolem zaklínače, ani jsem nijak nebyl extra nadšený z předchozích dílů. Pro mě je to lehce průměrné RPG, kterých je jak na louce Trifolium pratense. Co se mi líbilo byl svět, ten byl pěkný. Co se mi nelíbilo, byla přepálená délka hry, z celé hry jsou dobrý 4 první hodiny a 4 poslední, zbytek natahovaná omáčka, která v mém případě zabrala jen 12 hodin, ke kterým už mám rozporuplné názory. a lehce převládají ty negativní. Bitky ze sedla koně byly super a na ně budu vzpomínat s chutí. Ještě mám DLC, které jsem ještě od vydání nehrál.
-35 +7 −42