Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Po dohrání jsem se musel celý převlíknout, protože každý coul mého oblečení byl nasáklý potem. Skutečně opravdu intenzivních herních zážitků jsem měl za těch 17 let hraní opravdu jen pár, druhá epizoda Walking Dead k nim stoprocentně patří. Vím, že zdejší uživatelé povětšinou pohlíží na tuto herní sérii o něco chladněji, než třeba hráči z jiných zemí. Mé oči však planou ohněm tak urputným, že bych roztavil i Wolverinovo kosti. Jak jsem již psal, interaktivní filmy hrozně žeru a omezení skutečného gameplaye mi vůbec nevadí. Už samotný začátek do toho kopne parádní silou. I když skupina nalezla vcelku bezpečné místo před hladovějícími walkery, sami naši hrdinové z hladu trpí také. To s sebou taktéž přináší určité (ne)příjemné volby, kterak máte rozdělit 4 kusy jídla mezi 10 hladových krků, přičemž rozhodnutí mohou ovlivnit vztahy mezi hráčem a ostatními. Jak k dobrému, tak i k špatnému. Jakási záchrana přichází právě se střetnutím s farmáři z farmy St. John., která poskytuje skvělou ochranu před walkery, dostatek ehm... "velice chutného" jídla a ojedinělé hezké prostředí. Nebyla by to ale zombie apokalypsa, aby se něco neposralo. A posere se, díky bohu, včetně mě samotného.

Totální nářez přichází ke konci epizody. Abych se třásl napětím, tekl ze mě pot a taktéž mi tlouklo srdce o závod, to všechno v jeden čas, se mi stalo fakt jen párkrát. (naposledy v Mass Effectu 3 na Tuchance, když po mně šlapal menší Reaper) Hutná napínavá atmosféra, která je navíc podložena skvěle napsanými dialogy postav, dokonale vykresluje přesně ten správný pocit, který by hráč měl mít při hraní interaktivního filmu.

Druhá polovina předešlé epizody sloužila jako taková expozice pro postavy, které patří do Leeovi skupiny. Šlo o představení jejich charakterů, povah, cílů... Ve druhé epizodě si k nim už v podstatě doděláváme určitý názor a postoj, proto nějak popíšu, jak na mě působily postavy:
Clementine
Je malá. Je milá. Je roztomilá. A zůstane tak až do konce série. A běda tomu, kdy by na ní jenom šáhl! Její vzath s Leem (s Líem, to je taky jméno) je jeden z nekrásnějších faktorů hry, a zde opět dobře roste. Navíc je odvážná jak Godrik z Nebelvíru, veškeré ty nechutnosti a šokující okamžiky snáší mnohem líp, než by snášla většina jiných dětí v jejím věku. Ta až vyroste...
Kenny
Váš parťák a pravděpodobně nejlepší přítel zde začíná projevovat svou zombie apokalyptickou povahu, která by se dala přirovnat k takovému mixu Ricka a Guvernéra, tedy že pro svou rodinu je ochotný položit život, nicméně pro vlastní přežití nechce brát žádná rizika. Účel světí prostředky. Smrt jednotlivce je lepší, než "potenciální" smrt či ohrožení mnohých.
Lilly
Lilly to nikdy neměla jednoduché, ale je to taky nejsilnější ženský charakter z celé hry. Problematický nemocný otec je už tak velká přítěž, ale být v čele celé skupiny přeživších, kde ne úplně všichni souhlasí s vedením, to už je výzva. Ve druhé epizodě to ještě zvládá, nicméně události na farmě St. John jasně utvrdí k tomu, že drív či později zažije pád...And boy, pád to bude velký...
Carley
V téhle epizodě si toho moc nezahraje, nicméně k její klidné a lehce drsné povaze jsem měl sympatie. Navíc její znalost o Leeově minulosti z ní dělá celkem výraznou postavu z hlavních přeživších. Upřednostňuju před Dougem.
Doug
Nudnej. Fakt. Pro dobro lepšího pocitu z příběhu ho nechte v jedničce zhebnout. Carley mnohem zajímavější. (A napsal bych to, mimochodem, i kdybych byl holka, takže shut up.)
Larry
Sráč alá idiot z novinek.cz Nicméně jakožto správný otec Lilly velice podporuje a ochraňuje. Jeho postoj k Leeovi je parádní. Hra potřebuje nějakého nesnášenlivého zmetka, který dává hráči nějaký náhul.
Ben
Nový příchozí Ben je pro tuto epizodu v podstatě irelevantní. Už zde se ale dá říct, že jeho nejistá vystrašená povaha může dělat problémy. Jeho velké chvíle přijdou teprve v nadcházejících epizodách.
Katjaa
Katjaa je zde trochu víc funkční. Zatímco v předešlé epizodě to byla taková ženuška matička, jenž potřebuje ochranu, zde se více projevuje její užitečnost a jistá tvrdost v podobě lékařských schopností či odmítnutí nabízeného jídla na začátku epizody.
Duck
V této epizodě pouze jako takový symbol pro Kennyho a Katjuu, že oba dva musí být zodpovědnými ochranářskými rodiči... A aby si Clementine nepřipadala moc sama.

Nejvýraznější moment Nález beznohého Marka se zjištěním pravdy o St. John a následný run do kuchyně varovat ostatní.


Jo, a ještě něco dodám. Tak nějak mi přijde, že tvůrci si berou příklad z Valve. U těch je především zvykem, že vytvoří nějakou efektní, nečekanou či extravagantní podívanou, která je pro hry občas atypická. A v následných epizodách se tohoto příkladu drží jedna báseň. Epizoda 2 je prostě náhul. Jen je mi strašně líto, že už podobný pocit při hraní mít nebudu, protože napoprvé je to vždycky nejlepší.
+22
  • PC 80
Last easy day was yesterday.

Zatím co první epizoda hráče seznamovala s možnosti a dávali okusit systém a zákonnitosti hry, druhá už bez servítek nabírá na tempu hry a atmosféry které v některých ohledech až zamrazí. Silnou stránkou Walking Dead jsou postavy a charaktery které potkáváte nebo máte ve skupině. A že probíhá zombie apokalypsa vás autoři záhy přesvědčí, když nechávají protagonisty hojně umírat.

Rozhodnutí které musí Lee učinit jsou často zatraceně těžká a má většinou jen pár sekund na to aby jednal, a že tyto rozhodnutí mají vliv se promítne i v každé další epizodě, což je výborný prvek. K samotnému obsahu této epizody se moc vyjadřovat nebudu, jelikož veškěrá objevování a setkávání se s novými charaktery a jejich osudy jsou prostě dechberoucí v některých okamžicích. Až po dohrání Walking Dead si uvědomíte jak jsou vlastně ostatní hry okleštěny o možnosti rozhodování, že postavy které potkáte mají třeba jen malou ale o to více významnou roli v příběhu, a že smrt a rozhodnutí o tom kdo ji dostane a kdo má právo žít, je zde denním chlebem.

Pokud se i další epizody ponesou v podobném duchu, tak zde máme opravdu výjímečnou sérii která se často nevidí. A že zde hráč neřešení hádanky a kupu adventurní omáčky? Na to opravdu není čas když si musíte zajistit přežití a záchranu skupiny.

Pro: Neskutečná atmosféra, apokalyptický svět, charaktery, rozhodnutí, smrt bezpardonu

Proti: Ta délka by mohla být samozřejmně dělší

+21 +22 −1
  • PC 90
Po druhé epizodě 1.série TWD mám ještě teď husí kůži. Obrovská akce v této epizodě nyní nechyběla a opravdu jsem se několikrát třásl napětím. Opravdu neuvěřitelné. Ukázalo se, že zombie apokalypsa je na světě a udělat občasná rozhodnutí, tak aby někteří museli zemřít, jsou opravdu velmi náročná.

V této epizodě navíc přibily další postavy a vy máte opravdu, co dělat, abyste si mezi všemi získal vztah a byl ve skupině oblíbený, jinak budete mít honičku, no budiž....... není to tak lehké, jak se zdá.

Největší husí kůži jsem měl, když přišla zrada v mlékárně a samozřejmě ta bouře a déšť tu atmosféru ještě více doladila, prostě mazec

Jsem zvědav, co se bude dít ve třetí epizodě.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí

Proti: Vaše rozhodnutí ne vždy ovlivní příběh

+19
  • PC 65
The Walking Dead - Episode 2: Starved for Help mě bavila takřka od začátku do konce (2 - 2,5 hodiny hraní). Druhá episoda je zajímavější, napínavější a dramatičtější než její předchůdce.
Nicméně mám stále problém s tím, že WD byl prezentován, jako horror adventura a po té ve hře není ani stopa (chtěla jsem si to ověřit na Telltale stránkách, ale jsou 45 minut mimo provoz). Ve hře se neobjevuje ani jedna hádanka. Jediné co se vyžaduje od hráče je, že bude držet klávesu W, častější klikání na myši a občasné stisknutí Q a E. Někomu to může přijít jako plus, někomu ne, ale já bych rozhodně uvítala víc akce od hráče.
Problém jsem měla i grafický, při 50% rozhovorech se postavy podivně trhali, nebo přinejmenším na začátku konverzace se postava podivně sekla. Také kamera občas zazlobila a to mě vyrušovalo z dobrého požitku z napínavého příbehu ( např. Ke konci episody jdete k autu se zásobami jídla a když se s Leem zastavíte, nohy mu levitují ve vzduchu. Taky mě už nervovalo jít od jednoho konce zahrady do druhého bez možnosti běhu.
Jak taky uvedl už Garret, zarazili mě občas nelogické dějové zvraty ( např. proč nikdo nehledal Marka - viz.Garret- nebo: je scéna, kdy zjistíte, že všichni jedí lidské maso, tak se Mark doplazí do kuchyně - čili spodní patro. A o nějakou chvíli později ho v další scéně, již v kůži zombie, vidíte v horním patře natahovat ruce. Nemyslím si, že by beznohá zombie rejdila nohoru a dolů, jak by se jí zlíbilo Prostě scény, které vás zarazí a opět vás to trochu vyhodí z příjemného hraní.
Nicméně co je na jedničku je příběh, voice acting (dabing), hudba, atmosféra a psychologie postav. Také se mi líbí grafika/styl komix.
I když stále nemohu Telltale odpustit, že na tak slibné hře nepracovali víc ( a že nevydávají episody, jak slíbili :), tak se mi tato episoda docela líbila a jsem zvědavá, co přinese třetí díl: Long road

Pro: atmosféra, psychologie postav, příběh, voice acting (dabing), hudba

Proti: absence hádanky (nulová akce od hráče), grafické potíže (trhané pohyby, kamera ap.)

+13 +16 −3
  • PC 80
Druhý díl se hraje ve své podstatě stejně jako epizoda první. Kvalita příběhu nešla ani tak dolů, jako spíš děj jaksi zamrzl na prosté jednodenní příhodě, kdy se situace před a po příliš nezmění. Bráchové z mlíkárny jsou od začátku příliš průhlední, ani na okamžik jsem nezapochyboval, že nás nakonec nějak ohrozí...

Bohužel, náboj prvního dílu, jako by se někam vytratil, ale doufám, že se to napraví v následující epizodě, jak se zdá a jak očekávám.

Pro: Walking Dead, dabing a hudba

Proti: krkolomný ovládání pohybu, nízká interaktivita, průhledná zápletka

+12
  • PC --
Některé dějové zvraty nedávají příliš smysl (proč Marka celou dobu nikdo nehledal?), ale to lze přejít bez většího újmu na celkový dojem. Odstraněny byly všechny dva "puzzly", které ještě tak trochu vyžadovaly hráčovo zapojení a klikání v určitém pořadí. Teď už stačí jen klikat a občas si levačkou (podpírající hlavu) udeřit do "Q".

Nezábavný gameplay, napínavý příběh. Kratší, ale intenzivnější, než první epizoda. Taková je Episode 2.

**/5

Jeden z jednoho Garreta nedoporučuje čekat více jak měsíc na další a další dvouhodinové epizodky.
+10 +12 −2
  • PC 80
Jediná kapitola Walking Dead, od které jsem se nemohla odtrhnout a musela jsem ji dohrát v kuse přes noc až do rána. Mezi těmi věčnými, dlouhými a časem i nudnými a zbytečnými rozhovory mezi postavami, se konečně našel prostor pro hned několik šokujících zvratů, point a hororovosti!
+8