Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Shrouded Isle

04.08.2017
17.01.2019
60
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V roli nejvyššího kněze připravujete vše potřebné pro brzký příchod spícího Boha a snažíte se uspokojit jeho touhu po obětech... Lidských obětech! Z vesnice tak vybíráte vhodné kandidáty, kteří se pro danou roli hodí nejlépe. Zároveň je však třeba si udržet dobré vztahy s pěti nejvlivnějšími rodinami, jež mohou v případě nespokojenosti vyvolat až vzpouru, a chránit vesnici před kacíři.

Jak ale vybrat tu správnou oběť? Každá postava ve hře má dvě skryté vlastnosti: dobrou a špatnou. Ty odhalíte pouze vyzvídáním u svých spojenců, nebo tím, že daným jedincům přidělíte práci a sledujete, jak postupují. Jakmile máte potřebné informace, můžete se rozhodnout, který obyvatel poslouží vašemu cíli nejlépe.

Hra původně vznikla jako projekt pro 72 hodinový game jam Ludum Dare.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Hra pracující s jednoduchým konceptem, kdy je třeba hlídat 10 hodnot, aby neklesly pod určitou hranici. Vědí vesničané příliš mnoho? Spalte všechny knihy na hranici. Chybí vaší vesnici zápal? Zbičujte ty bezvěrce! Začíná se u některých rodin objevovat vzpurné chování? Svěřte jim úkol. Aby to však nebylo tak jednoduché, každá akce sníží méně nebo více jinou hodnotu. V základu je tak hra opravdu jen o hlídání čísel a jejich správné rovnováze, kdy je třeba myslet trochu dopředu, tj. když budu zvyšovat jednu hodnotu, aby náhodou neklesla pod hranici hodnota jiná. To má za následek, že na konci kola (každé trvá asi cca 3 minuty), kdy vybíráte lidskou oběť, dáte občas přednost méně vhodnému kandidátovi, než zatvrzelému hříšníkovi, o kterého si Černoboh řekne, protože by jinak klesla reputace dané rodiny na minimum. Ano, i trochu toho štěstíčka je tady třeba, což ale nepovažuji za mínus, protože hra na něm nestojí.

The Shrouded Isle není světoborná hra, ale na pár hodin zabaví. Kdyby vyšla na Android, ideální hra na mobil.

9. bod herní výzvy 2018 (hardcore)
Děkuji Lauroně za hru.
+21
  • PC 60
Lákavé prostředí kultu vzývajícího lovecraftovské božstvo, sympatická estetika a strategický gameplay. Ve hře se stáváte vrchním knězem kultu uctívajícího Černoboha - krvavé božstvo, žádající si na konci každého ročního období lidskou obětinu.

Gameplay loop je velmi jednoduchý - před započetím každého období musíte vybrat zástupce každé z pěti rodin, který po následující tři měsíce bude vykonávat vaši vůli. Každá z rodin má na starosti jednu z pěti vlastností, na které musíte jako hlavní kněz dohlížet a starat se, aby neklesly pod určitou hodnotu. Rod Kegnni - Ignorace; Iosefka - Zápal; Cadwell - Disciplína; Efferson - Pokání; Blackborn - Poslušnost. Pro každý měsíc musíte vybrat jednoho až tři zástupce rodů a ti následně přidají body k vlastnostem podle toho, ke kterému rodu patří. Aby to ale nebylo jednoduché, každý obyvatel má také své vlastnosti, které je nutné během hry postupně odhalit, a každý rod si můžete z(ne)přátelit podle toho, jak vybíráte jejich zástupce. Na konci každého ročního období pak vyberete jednoho ze zástupců rodů jako oběť. Můžete vybrat kohokoli, ale Černoboh bude mít vždy speciální požadavky, které je dobré splnit, pokud jej chcete na konci hry úspěšně vyvolat.

Hru pak dále ovlivňují nemoce obyvatel, které je třeba léčit ve sklepeních, a náhodné události, jejichž výsledek můžete svými rozhodnutími přímo ovlivňovat.

Jak psal BINGMAN, The Shrouded Isle je tak opravdu v podstatě jen o hlídání čísel a jejich správné rovnováze. A to bohužel samo o sobě nestačí. Byť na jednorázové dokončení (zabralo mi asi 3 hodiny) je hra dobrá a poměrně zábavná, nedokážu si představit, že bych jí procházel několikráte znovu, abych objevil co nejvíce ze 7 možných konců. Na to v ní prostě není dost obsahu a byť ono vyvažování čísel může být výzvou, málo kdy jsem se zapotil natolik, aby mě hra dostatečně vtáhla a já se k ní chtěl vracet.

Lákavá premisa tedy nabízí dostačující zážitek, rozhodně ale nenaplňuje svůj potenciál.

3. bod herní výzvy 2024 (hardcore) 

Pro: vizuální styl, hudba, premisa (vedení kultu)

Proti: plytký a repetitivní gameplay

+7