Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Tak tohle nevyšlo.

Stylem průzkumu prostředí je tahle adventura podobná The Vanishing of Ethan Carter, narozdíl od něho ale nemá tak dechberoucí grafiku a jedinečnou atmosféru.

Jen si tak jdete po atrakcích parku, občas se objeví nějakej ten neškodnej bubák, postava mluví divné věci a je konec. Hned první atrakce byly labutě v jeskyni pohádek, bylo to nesmírně pomalé a já jsem myslel, že už usnu. Horší věc jsem v hrách neviděl už hodně dlouho. Pohádka je o Jeníčkovi a Mařence, odehrává se ukrutně pomalu a až na tu pointu je to nuda k nevydržení (napsal bych k posrání, ale s tím by měl Chuck problém). Hráč se v zábavním parku pořádně nachodí, ale aspoň se tu dá s postavou sprintovat. Sice je to prd platné, když ona furt jen kecá a když kecá, tak může jít jenom pomalu. To přece dává logiku.

Lepší scény, které mají nějakou tu atmosféru začínají být až v domě hrůzy. Tam je už ale bohužel (nebo bohudík) konec tyhle hry, která měla dobu trvání 1 hodinu. Hra je pro mě velké zklamání, čekal jsem teda víc a těch vyhozených peněz lituji.

Pro: Zakončení je zajímavý, atmosféra v druhé půlce

Proti: Labutě, příliš krátké, nudnej průzkum prostředí

+17
  • PC 40
Lehce hororově laděná hra (alespoň tak jsem se o ní dočetl z referencí) vypráví příběh o ženě, která zoufale hledá malého synka v opuštěném nočním zábavním parku. Na první pohled to vše vypadá poměrně pěkně - zajímavý námět, zlověstná podvečerní mlha obklopující podvečerní parkoviště a malý grázl, který se v nestřežený okamžik rozeběhne do útrob v tu dobu již uzavřeného parku.

Hráč se vydává do prozkoumávání ponurých prostor a hledání dítěte a očekává cosi. Očekává nějaké dění nebo vývoj událostí, ale jak čas postupně utíká, tak styl hry je stále stejný. Hlavní postava prochází park a zvolává jméno svého syna. Krom letmého pozastavení u několika nalezených předmětů se tu však nic v zásadě neděje (pokud opomeneme možnost, že si hlavní postava může vyzkoušet tu či onu atrakci v nočním vylidněném parku).

Jak postupně přibývají kusé myšlenkové pochody hlavní postavy, hráč začíná nabývat dojmu, že tu není cosi v pořádku. Ani ne tak se zdejším prostředím nebo se zmizením chlapce, jako spíše s hlavní představitelkou jako takovou.

Přestože procházecí explorativní hry patří mezi mé oblíbené, tak zde jsem se začal po krátké době nudit. Ze samotného procházení parkem se docela rychle stává nezáživná činnost. Postupem času se zvolávání chlapcova jména i jeho odpovědi kdesi z dálky začínají nudně opakovat. Jednotvárnost herního postupu pro mě nezměnila ani finální část hry, kde už můžeme skládat střípky dohromady a dělat si obrázek nad něčím, co zůstávalo dosud skryto. Překvapivě mě nezklamalo finální rozuzlení, které se mi docela líbilo, nicméně to samo o sobě z mého pohledu celkový spíše podprůměrný zážitek moc nemění.
+14
  • PC 70
Měl jsem velké problémy vcítit se do matky Lorraine. Ztratí se jí dítě v noci v zábavním parku a místo hledání syna se vozí na labutích nebo kolotočích, pročítá si pohozené dopisy, zprávy a záznamy. A občas teda zakřičí: "Callume, kde jsi?" aby se jako neřeklo že ne.

Co mi vadilo ale ze všeho nejvíc, byly ty křečovité okamžité přechody z hororové atmosféry do melancholie za doprovodu klavíru a zpět.

V první půlce hry jsem se poměrně ztrácel, mohl jsem jít kamkoliv a nevěděl jsem, co se ode mě očekává.

Zato prostředí parku, postavy, myšlenka, příběh a druhá polovina hry, kdy se vše rozjede na plný obrátky - tady se Funcom zase předvedl. Ty severský pohádky a příběhy mají prostě něco do sebe.

Pro: druhá polovina hry

Proti: první polovina hry

+11
  • PC 30
Zábavní parky bezpochyby mají velký hororový potenciál, tím spíš pak ale toto zpracování pokulhává - vlastně bych se v tomto případě nebála říct, že se zoufale plazí, neboť na tak tenkých nemohoucích nožičkách nemůže stát...

Označení walking simulator neberu jako urážku, ale naopak jako tip na potenciálně zajímavý herní zážitek. Co je ale v tomto žánru her stěžejní, je dle mého jasný tón, atmosféra toho "chodícího zážitku." Není totiž vůbec snadné zprostředkovat hráči ten pocit toho, o čem to všechno je. Každý si ze hry samozřejmě odnese něco trochu jiného, ale dovoluji si tvrdit, že například Dear Esther se daří konzistentně zprostředkovávat smutek, Layers of Fear tíseň a strach, Everybody's Gone to the Rapture nostalgické zamyšlení nad pomíjivostí lidských rozepří (ok, tam je to složitější, ale snad se mi to podařilo vyjádřit).

Zkrátka řečeno, The Park na mě nefungoval. Hlavní hrdinka a její snažení mě neoslovily, zábavní park a velezáhadné nehody v něm mě nezajímaly, vlastně jsem zpozorněla jen při revidované poháce o perníkové chaloupce. Ano, labilní svobodné matky jsou léty potvrzeným hororovým námětem, ale aby mi záleželo na tom, že hlavní hrdinka toho haranta vlastně nenávidí, musel by alespoň jeden lidský osud ve hře nebýt jen náčrtkem nicneříkajícího klišé. Ano, zápletka, ve které jsem já sama ta zlá čarodějnice, kterou hledám, je automaticky geniální, ale samo o sobě to nestačí. Mně bylo v tomto případě upřímně ukradené, kdo je co. A když se budu chtít nechat vylekat nějakým roztomilým zvířátkem, můžu vynechat všechno to chození kolem a zahrát si rovnou Five Nights at Freddy's.

Říkám to u málo her, ale The Park u mě hraničil se ztrátou času a peněz.

Pro: určité záblesky zajímavosti

Proti: celkově nepovedené

+11
  • PC 75
Předně musím říct, že jsem The Park nehrál. Viděl jsem pouze Lets Play. Je to poprvé a naposled, co hru hodnotím podle Lets playe. A myslím, že je to velká výhoda. The Park se ve skutečnosti neliší od jiných horrových jednohubek. Ale ty nestojí buď nic, nebo maximálně 5 euro. Ano, tato hra musí mít zákonitě špatné hodnocení, protože to co nabízí, nestojí za tu cenu. Ani z daleka. Smutné ale je, že jinak se jedná o kvalitní jednohubku s dobrým příběhem a pointou – která je jasná, ale okolnosti a příběh jí krásně dochucují. Navíc mě dostává ta závěrečná odpornost, kterou jsem nečekal. Myslel jsem, že matka je na psychiatrii, ale ona zavraždila svého syna a ještě má tu nebetyčnou drzost předstírat, že se ztratil..

Každý by si měl položit otázku, jak by se mu hra líbila, kdyby do ní nevrazil necelé čtyři stovky. Myslím, že by mnoho lidí minimálně 20% přidalo.

Zajímavé je, že se jedná o něco málo krutější paralelu s australským psychologickým horrorem „The Babadook“, který vyšel o rok dříve než hra. (Bogeyman je však postava ze Secret World. Takže podoba čistě náhodná nebo je zde nějaký kruh inspirace?). Ale i jednotlivé narážky na dítě, kterému „někdo“ ubližuje a které se jakoby mimochodem vyhýbá matce... Někdy zřejmě věci vznikají mezi nebem a zemí, a tady to zřejmě vykrádačka nebude. Jen náhoda

Na závěr řeknu toto – hru si nekupujte. Za žádných okolností, tedy pokud nebude v 90% slevě. Koukněte se na ní. Budete z toho mít více, protože vám v hlavě nebude hlodat ten hlásek „400 korun v háji“. Hru hodnotím za její příběh a atmosféru. Pět procent navíc za to unikátní propojení s Jeníčkem a Mařenkou.

Pro: Příběh, atmosféra, pointa, herní Babadook

Proti: Cena, díky které je hra podceňovaná.

+5 +6 −1