Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Moon Sliver

03.05.2014
54
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

David Szymanski. Že Vám to jméno něco říká? Ano, správně. To je přesně ten člověk, který se zapsal do podvědomí hráčů díky své znepokojivé post-apo adventuře "Fingerbones", která nenechala nejednoho hráče chladným. Jeho další neakční počin z pohledu první osoby, "The Moon Sliver", opět nese postapokalyptický scénář, jen s tím rozdílem, že je protnut i nábožensko-filozofickými proudy.

Tentokrát svět stihla katastrofa ve formě povodně biblických rozměrů. Děj cílí na příběh čtyřčlenné skupinky lidí (Abela, Isy, Ellie a Daniela), kteří nalezli dlouhodobé útočiště a nový začátek na malém ostrůvku se starými podzemními bunkry, jehož dominantou je obří hora, také s umělým úkrytem. My zpětně sledujeme události, intriky a machinace (textový "zpravodaj"), jež vedly až k popuzení kvarteta proti sobě navzájem.

Velký důraz hra klade na explorační přístup za doprovodu svitu baterky. Pomalé atmosférické procházky, šmejdění a interakce s všudypřítomnými objekty jsou tím důležitým "triggerem" posouvající hráče v ději.

Strach z neznáma stupňuje krom občasné maličkosti: šramotu, vrzání či šumění větru i tristní životnost naší svítilny, proto ji musíme dobíjet skrze přítomné zásuvky.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Atmosférická, jemne hororová herná "poviedka" na cca 35 minút.

Na začiatku sa hráč dozvedá, že: "Na ostrove ešte včera žili štyri osoby, dnes už len jedna." Nie je mu však povedané, kým z tých 4 ľudí vlastne je. Páčil sa mi tento spôsob narácie, pretože autor hráčovi predostiera na striedačku myšlienky a dialógy všetkých štyroch osôb. Hráč sa snaží na základe sympatii a logického uvažovania zistiť, ktorou z týchto postáv je a postupne sú mu predhadzované aj falošné stopy, v ktorých sa prelína minulosť s prítomnosťou a hráč si už, už myslí, že vie kým je a pritom je to inak. To je výborný krok, lebo vo výsledku spôsobuje, že napriek tomu, že sme len jednou postavou, stotožňujeme sa prostredníctvom prieskumu prostredia a zobrazených textov so všetkými postavami.

Silou atmosféry ku koncu som bol normálne prekvapený. A aj keď som si opakoval, že "veď je to adventúra, nemám ani žiadnu zbraň, nič ma nemôže zabiť", tak ma tiež mrazilo v pochybnostiach. A pritom taký minimalizmus!

V tomto smere to bolo super. Škoda, že to bola len taká polhodinová "poviedka" a nemalo to nijak rozvinutý gameplay (hráč naozaj len skúma prostredie, číta texty a občas vezme a použije kľúč na dvere alebo stlačí tlačítko).

Pro: silná atmosféra, podanie príbehu

Proti: krátke, nerozvinutý gameplay

+8